medicine.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi12487
Nozares raksti4459
Ekspertu atbildes20467
Informatīvi raksti veselības nozarē | padomi | medicine.lv

Pieredzes stāsts: Kā neizdegt, ilgstoši mājās aprūpējot smagi slimu tuvinieku?

Pieredzes stāsts: Kā neizdegt, ilgstoši mājās aprūpējot smagi slimu tuvinieku?

Dzīve mums mēdz piespēlēt dažādus - gan vieglākus, gan grūtākus pārbaudījumus. Viens no tādiem ir tuvinieka smaga slimība vai invaliditāte. "Pirms paši piedzīvojām šo situāciju, nespējām iedomāties, cik nomācoša ilgtermiņā tā var būt un cik ļoti daudz enerģijas prasa visai ģimenei pat tad, ja aprūpes pienākumi ir sadalīti," pieredzē dalās rīdziniece Māra (vārds mainīts). 
Kā uzlabot fizisko labsajūtu un darba efektivitāti, strādājot no mājām?

Kā uzlabot fizisko labsajūtu un darba efektivitāti, strādājot no mājām?

Darbs no mājām kļuvis par jauno ikdienu lielai daļai strādājošo, un vēl teju mēnesi daudzi no mums birojos neatgriezīsies. Iekārtot veselībai nekaitīgu darba vidi mājas apstākļos var būt gana izaicinoši, taču ne neiespējami. 
Kā pareizi veikt kardiotreniņu un stiprināt sirdi mājas apstākļos?

Kā pareizi veikt kardiotreniņu un stiprināt sirdi mājas apstākļos?

Pašizolācija un pulcēšanās ierobežojums nav iemesls atstāt novārtā savu sirdi. Tagad tās spēks un organisma izturība ir īpaši svarīga, tādēļ bez kardiotreniņa jeb aerobās slodzes neiztikt. Kā todarīt mājas apstākļos?
Kā pareizi vingrot mājas apstākļos? Skaidro treneris

Kā pareizi vingrot mājas apstākļos? Skaidro treneris

Šobrīd sporta klubi ir slēgti, treniņi atcelti un daudziem no mums ievērojami vairāk laika sanāk pavadīt mājās Covid-19 radītās ārkārtējās situācijas dēļ. Tādēļ īpaši aktuāls kļūst jautājums par to, kā nodrošināt pilnvērtīgas fiziskās aktivitātes bez ierastajiem treniņiem un dažādu organizētu sporta iespēju pieejamības. Ko varam darīt paši? Kā pareizi vingrot mājas apstākļos?
5 padomi ergonomiskam darbam vai mācībām no mājām

5 padomi ergonomiskam darbam vai mācībām no mājām

Ņemot vērā izsludināto ārkārtas stāvokli valstī, daudzi biroju darbinieki turpina darbu attālināti, visbiežāk – no mājām. Šonedēļ, atsākoties mācībām, arī skolēniem nākas pielāgoties attālinātam darbam jeb zināšanu apguvei. Lai nenodarītu pāri savai veselībai, darba un mācību vide jāiekārto ergonomiski, kā arī jāievēro atpūtas brīžu regularitāte.
Kā stiprināt ceļgalu veselību un izvairīties no savainojumiem? Skaidro speciālisti

Kā stiprināt ceļgalu veselību un izvairīties no savainojumiem? Skaidro speciālisti

Iestājoties siltākam laikam, uz ielām aizvien vairāk parādās skriešanas un riteņbraukšanas entuziasti, kas gatavojas vasaras fizisko aktivitāšu sezonai. Tomēr, atsākot aktīvi kustēties, ir jāatceras par ķermeņa gatavību paaugstinātai slodzei, kas sevišķi attiecināms uz ceļgalu veselību. 
5 mīti un patiesība par sanatorijām

5 mīti un patiesība par sanatorijām

Baltijas valstis agrāk visā Padomju Savienībā bija ekskluzīva, izslavēta labsajūtas un veselības uzlabošanas vieta, kur atradās vairākas sanatorijas. Kaut arī sanatoriju skaits ir sarucis, dažas no tām vēl joprojām darbojas, tiek atjaunotas un modernizētas. Par spīti uzlabojumiem, joprojām sabiedrībā valda daudz dažādu mītu un kļūdainu pieņēmumu. 
Sāpes sprandā un kakla daļā – mūsdienu dzīvesveida cena

Sāpes sprandā un kakla daļā – mūsdienu dzīvesveida cena

Kakla un spranda sāpju cēloņi var būt dažādi, – sākot no nepareizas gulēšanas un stājas, beidzot pat ar tik nopietnu saslimšanu kā meningīts. Sāpes sprandā rada diskomfortu, un tām var pievienoties arī reiboņi, galvassāpes, sāpes pierē un zvanīšana ausīs. Vairāk par ieradumiem un iemesliem, kas rada sāpes sprandā, stāsta farmaceite.
Digitālā higiēna: 5 padomi veselīgām attiecībām ar viedierīcēm

Digitālā higiēna: 5 padomi veselīgām attiecībām ar viedierīcēm

Viedierīces nenoliedzami atvieglo mūsu ikdienu, tomēr stundām ilga "Instagram" skrollēšana vai vēlme ik pēc pāris minūtēm ieskatīties telefonā kļuvusi par netikumu daudziem no mums. Kā viedierīces ietekmē pašsajūtu un kā veicināt to jēgpilnu izmantošanu, skaidro eksperti. 
Kā veiksmīgi uzsākt sportot, saglabājot motivāciju arī turpmāk?

Kā veiksmīgi uzsākt sportot, saglabājot motivāciju arī turpmāk?

"No Jaunā gada sākšu sportot un dzīvot veselīgāk!" – reti kurš no mums vismaz reizi dzīvē nav izvirzījis sev šādu apņemšanos. Taču bieži vien šie plāni tā arī paliek nerealizēti – reizēm trūkst laika, citreiz motivācijas vai rodas dažādi apstākļi, kas traucē šo ieceri vērst par realitāti. Kādēļ tā notiek? Ko ieplānojam nepareizi?