medicine.lv skaitļos

Lietotāji online287
Aktīvie uzņēmumi12545
Nozares raksti4564
Ekspertu atbildes20541
Informatīvi raksti veselības nozarē | padomi | medicine.lv

10 par un pret būt fiziski aktīvam: Komentē ārste

10 par un pret būt fiziski aktīvam: Komentē ārste

"Praksē nereti nākas uzklausīt dažādus iemeslus, kāpēc cilvēks nevar vingrot, iet garās pastaigās, nūjot vai kā citādi būt aktīvs, taču vairumā gadījumu tās patiešām ir tikai atrunas," teic fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārste. Lūk, izplatītākie attaisnojumi un ārstes komentāri!
Veselības rekreācija – ceļš uz pilnvērtīgu dzīvi un labklājību

Veselības rekreācija – ceļš uz pilnvērtīgu dzīvi un labklājību

Ikdienā mēs visi esam aizņemti ar darbiem, pienākumiem un rūpēm, un bieži vien šajā straujajā dzīves ritmā liela daļa no mums piemirst veltīt pietiekamu uzmanību savai veselībai, kaut arī tā ir mūsu darbošanās veiksmes pamatā. Veselības uzturēšanai nav jābūt kā papildu pienākumam, kas prasa daudz laika, bet gan kā patīkamam brīvā laika pavadīšanas rituālam vienatnē vai, vislabāk, kopā ar ģimeni.
Treneris: "Sāpes un diskomforts nav treniņu sastāvdaļa"

Treneris: "Sāpes un diskomforts nav treniņu sastāvdaļa"

Rūpēties par savu labsajūtu nepieciešams ikvienam, kas, kā zināms, sevī ietver ne vien pareizu un sabalansētu uzturu, bet arī fiziskās aktivitātes. Atbilstoši sastādīta treniņu programma nodrošina iespēju efektīvi sasniegt izvirzītos mērķus, kā arī sportot, nenodarot sev pāri. Par to, kas jāievēro pirms tiek uzsākti treniņi, un kā tos aizvadīt produktīvi, stāsta vispārējās fiziskās sagatavošanas treneris.
Kā ilgstoša sēdēšana ietekmē veselību? 5 iespējamās veselības problēmu grupas

Kā ilgstoša sēdēšana ietekmē veselību? 5 iespējamās veselības problēmu grupas

Atzīstot, ka ir būtiski zināt un arī ņemt vērā visus faktorus un kaitīgo ietekmi, ko organismam nodara ilgstoša sēdēšana, speciālisti izcēluši piecas problēmu grupas. Kas tad īsti notiek ar mūsu ķermeni pēc ilgstošas sēdēšanas, un kādēļ par to patiešām būtu jāuztraucas, uzzinām kopā ar fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsti.
Bērna veselība un izturība: Kam pievērst uzmanību pirms mācību gada? Iesaka speciālisti

Bērna veselība un izturība: Kam pievērst uzmanību pirms mācību gada? Iesaka speciālisti

Iepriekšējā macību gada noslēgums Covid-19 dēļ noritēja neierasti, tādēļ gan vecāki, gan pedagogi, bet jo īpaši bērni cer, ka jaunais mācību gads būs tāds, kā agrāk – ar klātbūtni visur un visā: mācībās, sportā, brīvā laika aktivitātēs, darbos un nedarbos. Gatavojoties uzsākt skolas gaitas, jādomā ne tikai par skolas somu, grāmatām un burtnīcām, bet arī par veselību un izturību.
Kā palīdzēt apsaldētai mugurai? Skaidro ārste

Kā palīdzēt apsaldētai mugurai? Skaidro ārste

Latvijas vasaras mainīgajos laikapstākļos apsaldēt muguru ir pavisam vienkārši. Ja zināms, ka pie sāpēm nav vainīgs nekas cits kā aukstums, ir veidi, kā mugurai palīdzēt. Diemžēl cilvēki bieži neatšķir, kad muguras sāpju iemesls ir saspringuši muskuļi, bet  kad iemesls ir daudz nopietnāks – apsaldētas jeb iekaisušas nieres. 
Rehabilitācijas centrs "Līgatne": Daba dziedē, bet kopā ar mums – ātrāk!

Rehabilitācijas centrs "Līgatne": Daba dziedē, bet kopā ar mums – ātrāk!

Ja vēlaties relaksēties, uzlabot veselību vai izskatīties vēl skaistāk, tad rehabilitācijas centrs "Līgatne" ir īstā vieta, kur to darīt. Pasakaina daba, profesionāls personāls, medicīniskās tehnoloģijas, viesnīca, ēdināšana, dažādas brīvā laika pavadīšanas iespējas – tas viss ir pie mums!  
Išiass: Cēloņi, simptomi, ārstēšana

Išiass: Cēloņi, simptomi, ārstēšana

Išiass – zināms arī kā sēžas nerva iekaisums; tas izraisa dedzinošas vai plēsošas sāpes sēžas nerva tīklojumā (augšstilba aizmugurējā virsmā vai apakšstilba ārpusē), kas no muguras lejasdaļas stiepjas caur gurniem un sēžamvietu, un lejup uz katru kāju. Išiasa pazīmes var būt gan tirpšana, gan salšanas sajūta vai – gluži pretēji – svīšana. Vairumā gadījumu tas ietekmē tikai vienu ķermeņa pusi. Išiass visbiežāk rodas, kad tiek nospiesta daļa no nerva, kas, savukārt, izraisa iekaisumu, sāpes un dažkārt arī nejutīgumu skartajā kājā.
10 vingrinājumi pēdu stiprināšanai mājas apstākļos 

10 vingrinājumi pēdu stiprināšanai mājas apstākļos 

Pēdu problēmas mūsdienās ir ļoti aktuālas gan bērniem, gan pieaugušajiem. Tās var būt iedzimtas, taču bieži vien pēdu veselību ietekmē arī mūsu ikdienas ieradumi. Nestiprinot pēdas ikdienā un nerūpējoties par tām, var attīstīties ne vien pēdu problēmas, bet tiek ietekmēta stāja un ķermenis kopumā. 
Kā uzlabot fizisko labsajūtu un darba efektivitāti, strādājot no mājām?

Kā uzlabot fizisko labsajūtu un darba efektivitāti, strādājot no mājām?

Darbs no mājām kļuvis par jauno ikdienu lielai daļai strādājošo, un vēl teju mēnesi daudzi no mums birojos neatgriezīsies. Iekārtot veselībai nekaitīgu darba vidi mājas apstākļos var būt gana izaicinoši, taču ne neiespējami.