medicine.lv skaitļos

Lietotāji online208
Aktīvie uzņēmumi12552
Nozares raksti1407
Ekspertu atbildes21477
Raksti : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Kas ietekmē mūsu atmiņu, un ko darīt, lai tā nepieviltu? Stāsta speciālisti

Kas ietekmē mūsu atmiņu, un ko darīt, lai tā nepieviltu? Stāsta speciālisti

Tuvojas rudens, atvaļinājums izbaudīts un bērniem tūdaļ sāksies skola, kas nozīmē atkal rūpīgu un pārdomātu ikdienas plānošanu. Taču plānošana ne vienmēr ir vienkārša – tā sagādā stresu, bezmiegu, bieži vien dienas ir tik piesātinātas, ka izjūtam pārpūli. 

Miega varā: Kas ir maz zināmā narkolepsija, un kā to ārstē?

Miega varā: Kas ir maz zināmā narkolepsija, un kā to ārstē?

Aizmigt sapulces laikā? Visu laiku cīnīties ar miegainību? Iespējams, kāds nosodoši pārmetīs, ka ir kārtīgāk jāguļ, tomēr iemesls šai miegainībai varētu būt cits – maz zināmā slimība narkolepsija. Tā ir salīdzinoši reta un grūti atpazīstama slimība – dažkārt cilvēks tikai pēc daudziem gadiem atklāj šo diagnozi un saprot, kādēļ visu laiku juties tik miegains. 

Staigāšana miegā jeb somnambulisms: Cēloņi un risinājumi

Staigāšana miegā jeb somnambulisms: Cēloņi un risinājumi

Staigāšanu miegā jeb somnambulismu (no latīņu valodas somnus – miegs, ambulare - staigāt) tautā dēvē par mēnessērdzību. Lai gan tās nosaukums saistīts ar miegu un staigāšanu, tas nebūt nenozīmē, ka šie nakts notikumi aprobežojas vien ar mierīgu pastaigāšanos. 

Kā noteikt savas atmiņas kvalitāti un rūpēties par tās saglabāšanu? Stāsta speciālisti

Kā noteikt savas atmiņas kvalitāti un rūpēties par tās saglabāšanu? Stāsta speciālisti

Reti kurš apzināti trenē atmiņu. Visbiežāk par šādu nepieciešamību iedomājamies vien izmisīgi meklējot kaut ko, kas pirms laiciņa nolikts tā, lai viegli atrast, un turklāt saprotam, ka šī nebūt nav pirmā epizode, kad atmiņa pieviļ. Vai, kad un kā rūpēties par atmiņas saglabāšanu – jau zināmo papildina neiroloģe un farmaceits.

Kā pārvarēt bezmiegu un uzlabot miega kvalitāti? Stāsta speciālisti

Kā pārvarēt bezmiegu un uzlabot miega kvalitāti? Stāsta speciālisti

Miegs ir viena no cilvēka pamatvajadzībām – tā laikā organisms atjaunojas un uzkrāj spēkus, līdz ar to miega kvalitāte ietekmē ne vien mūsu pašsajūtu, bet arī kopējo veselības stāvokli un ikdienā veicamās funkcijas. Saskaroties ar miega traucējumiem, būtiski pasliktinās garastāvoklis un darbaspējas, pieaug nervozitāte, bet ilgtermiņā – palielinās dažādu saslimšanu risks. 

Ko varam darīt sava miega labā? Stāsta miega speciāliste

Ko varam darīt sava miega labā? Stāsta miega speciāliste

Miegs cilvēka organismam ir tikpat svarīgs kā gaiss, ūdens un pārtika. Pieaugušam cilvēkam ieteicamais miega ilgums ir septiņas līdz deviņas stundas. Latvijā šajā ziņā atklājas neviennozīmīga aina – vidēji deviņas stundas vai vairāk miegā pavada 4% aptaujāto iedzīvotāju, astoņas stundas – 27%, septiņas stundas – 39 %, sešas stundas – 25%, bet piecas stundas vai mazāk – 5%, secināts aptaujā.

6 izplatītākie miega traucējumi un ieteikumi miega uzlabošanai: Stāsta speciāliste

6 izplatītākie miega traucējumi un ieteikumi miega uzlabošanai: Stāsta speciāliste

Kopumā 39 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi nedēļā saskaras ar miega traucējumiem, to skaitā 11 % – katru vai gandrīz katru nakti, 15 % – divas līdz trīs reizes nedēļā, 13 % – reizi nedēļā, secināts aptaujā. Tikmēr 21 % ar miega traucējumiem saskaras vidēji vienu līdz divas reizes mēnesī, 23 % – retāk, 14% – nekad, bet 3 % konkrētu viedokli sniegt nevarēja.

Kas ir narkolepsija, kā to atpazīt un ārstēt? Stāsta neirologs

Kas ir narkolepsija, kā to atpazīt un ārstēt? Stāsta neirologs

Kad nepagūtos darbus steidzam padarīt uz miega rēķina, ir pilnīgi normāli, ka jūtamies miegaini un noguruši. Taču mūsu vidū ir cilvēki, kas guļ pietiekami un tāpat nekad nejūtas izgulējušies. Viņi var iemigt visnepiemērotākā brīdī, pašiem to negribot, kas ļoti, ļoti apgrūtina dzīvi. Un pie tā ir vainīga narkolepsija.

Muguras sāpes: Kā sev palīdzēt, nekaitējot organismam?

Muguras sāpes: Kā sev palīdzēt, nekaitējot organismam?

Sāp mugura pēc apkārtnes sakopšanas  darbu slodzes, aktīvas sportošanas vai neierasti garas pastaigas… Tūlītējai muguras sāpju mazināšanai bieži vien gribas ķerties pie pretsāpju līdzekļa, nevis dodas pie ārsta. Taču ilgstoša šī simptoma nomākšana ne vien nerisina pamata problēmu, bet var radīt arī citu kaiti, piemēram, kuņģa gļotādas iekaisumu.

5 padomi, ko darīt, ja ir grūtības koncentrēties: Iesaka farmaceite

5 padomi, ko darīt, ja ir grūtības koncentrēties: Iesaka farmaceite

Sliktu atmiņu var uztrenēt, bet grūtības koncentrēties lielākoties ir noguruma, stresa, arī aizvadītās ziemas un vairākkārt pārslimotu infekciju atstātās sekas. Taču darbs neļauj snauduļot, arī studentiem un skolēniem drīz sāksies aktīvais eksāmenu laiks. Kā rīkoties, lai spēja noturēt uzmanību jau atkal būtu kā tikko uzasināts zīmulis, vērtīgus ieteikumus sniedz sertificēta farmaceite.