Kā pareizi sportot, nenodarot kaitējumu sirdij? Skaidro kardioloģe

Kā pareizi sportot, nenodarot kaitējumu sirdij? Skaidro kardioloģe

Nav noslēpums, ka fiziskās aktivitātes pozitīvi ietekmē sirds veselību, taču, izvēloties nepiemērotas intensitātes treniņus, sekas var būt gluži pretējas. Sabiedrībā pastāv maldīgs uzskats par to, ka treniņam ir jābūt grūtam, lai tas būtu vērtīgs, kamēr praksē šādi treniņi, īpaši iesācējiem, nevajadzīgi noslogo sirdi un muskuļus.
Kādu labumu mūsu veselībai dod pastaigas mežā? Stāsta ģimenes ārste

Kādu labumu mūsu veselībai dod pastaigas mežā? Stāsta ģimenes ārste

Fiziskas aktivitātes svaigā gaisā ir sens veselības stiprināšanas veids, ko jau pirms 1000 gadiem grāmatā "Medicīnas kanons" minējis persiešu ārsts Avicienna. Mūsdienās, kad aizvien vairāk laika pavadām iekštelpās un trauksmainajā pilsētvidē, ir īpaši svarīgi atjaunot spēkus un parūpēties par savu veselību, atpūšoties dabā. Par svaiga gaisa un meža labvēlīgo ietekmi uz cilvēka organismu stāsta ģimenes ārste.
Kā pareizi nodarboties ar nūjošanu? Iesaka instruktore

Kā pareizi nodarboties ar nūjošanu? Iesaka instruktore

Laiks kļūst arvien lietaināks un drēgnāks, tādēļ ārpus telpām mēdzam uzturēties daudz nelabprātāk. Tomēr jāpatur prātā, ka aktivitātes svaigā gaisā visos gadalaikos, it īpaši vīrusu un saaukstēšanās periodā, ir būtisks priekšnoteikums mūsu imunitātes un vispārējās veselības stiprināšanai. Kā varam aktīvi pavadīt laiku vēsajā sezonā? Kādas aktivitātes būs piemērotas arī senioriem?
5 padomi, kas jāatceras, sākot apmeklēt sporta zāli

5 padomi, kas jāatceras, sākot apmeklēt sporta zāli

Oktobris tradicionāli ir tas mēnesis, kurā sporta zāles piepilda cilvēki, kuri vēlās vingrot. "Vasara ir beigusies, ņemot sev līdzi sauso un silto laiku, kurā bija patīkami trenēties ārā, tāpēc sporta zāles piepildās ar tiem, kuri vai nu vasarā netrenējās vispār vai deva priekšroku sportošanai ārā. 
Psihologs: Fiziskās aktivitātes – efektīva stratēģija trauksmes un depresijas mazināšanā

Psihologs: Fiziskās aktivitātes – efektīva stratēģija trauksmes un depresijas mazināšanā

Arvien biežāk cilvēki meklē palīdzību pie speciālistiem saistībā ar stresu un neirotiskiem traucējumiem – paniku, ģeneralizētu trauksmi, bailēm (fobijām), pēctraumas stresa sindromu, obsesīvi kompulsīviem traucējumiem un citiem. Neirotiskus traucējumus dažādos vecumposmos un dažādos intensitātes līmeņos var izjust kā baiļu un trauksmes sajūtu emocionāli saspringtās situācijās.
Bērna sapnis par sportista karjeru: Kāpēc mērķis ir ne mazāk svarīgs par treniņiem?

Bērna sapnis par sportista karjeru: Kāpēc mērķis ir ne mazāk svarīgs par treniņiem?

Mērķis ir tas, kas cilvēku motivē doties uz priekšu. Arī bērniem skaidra vīzija par to, ko viņi vēlas sasniegt, ir ceļš uz patstāvību, veselīgu pašapziņu un panākumiem pieaugot. Kāpēc, gatavojoties kļūt par sportistu, svarīgi uzstādīt gan ilgtermiņa, gan īstermiņa mērķus, stāsta fiziskās sagatavotības treneris.
Skriešana vēsā rudens laikā – kā ģērbties un kādi ir labākie maršruti? Iesaka treneris

Skriešana vēsā rudens laikā – kā ģērbties un kādi ir labākie maršruti? Iesaka treneris

Pienācis rudens, kas nozīmē, ka cilvēki, kas vasaras sezonā pārtrauca sportot, atsākuši nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Daudzi no tiem, kuri vasarā skrien, saskaras ar problēmu – ko darīt, iestājoties aukstajai sezonai, vai var turpināt treniņus bez riska saslimt, un kur skriet, lai maršruts priecētu acis un atbilstu sagatavošanās līmenis.
Eksperts: Jaunieši Latvijā ir aktīvi, bet ne sportiski

Eksperts: Jaunieši Latvijā ir aktīvi, bet ne sportiski

Regulāras fiziskas aktivitātes ir labas veselības un pašsajūtas priekšnoteikums jebkurā vecumā, tomēr tieši jaunībā sportam ir īpaša nozīme, jo tiek nostiprinātas locītavas, kauli, muskuļi un sirds, kā arī uzlabota stāja, veicināta smadzeņu darbība un ilgtermiņā jaunietī nostiprinās ideja par fiziskās kultūras un veselīga dzīvesveida nozīmi.
Kāds uzturs ieteicams bērniem sportistiem? Skaidro ārste

Kāds uzturs ieteicams bērniem sportistiem? Skaidro ārste

Pasaules sporta arēnā salīdzinoši bieži izskan Latvijas vārds. Ostapenko, Porziņģis, Briedis, Melbārdis... Šie sportisti iedvesmo jaunos atlētus būt ātrākiem, spēcīgākiem un sasniegt augstākas virsotnes. Viņu sportiskā izaugsme ir aizsākusies bērnībā, kad viņu vecāki savus bērnus pieteica kādā no sporta pulciņiem.
7 mīti par treniņiem un to efektivitāti

7 mīti par treniņiem un to efektivitāti

Kā parādīja sporta zīmola 4F veiktā aptauja, trešdaļa latviešu (33,6%) nodarbošanos ar sportu uzskata par atpūtu un iespēju atjaunot garīgo spēku. "Tas ir brīnišķīgi! Tomēr, pat ja tev ir vairāku gadu treniņu pieredze, bet īpaši, ja esi jauniņais sporta zālē, tev, iespējams, ir radušies nepareizi priekšstati par to, kā pareizi trenēties un kāds rezultāts gaidāms.