medicine.lv skaitļos

Lietotāji online139
Aktīvie uzņēmumi12730
Nozares raksti1384
Ekspertu atbildes21472
Raksti : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Ko darīt, ja locītavas smeldz un sāp no pārslodzes? Stāsta farmaceite

Ko darīt, ja locītavas smeldz un sāp no pārslodzes? Stāsta farmaceite

Cilvēka ķermenis un, jo īpaši, locītavas nemīl steigu un pārpūli! Pieaugušam cilvēkam līdz 65 gadiem ir rekomendēta vismaz 30 minūšu mērenas intensitātes fiziskā slodze piecas reizes nedēļā. Tātad – gandrīz katru dienu un nedaudz. 

Kā sportot, nekaitējot locītavām?

Kā sportot, nekaitējot locītavām?

Kustība ir dzīvības pamats, bez tās nekas nenotiek! Tagad, pavasarī pēc pandēmijas,  ikvienam būtu nozīmīgi atrast savu veidu fiziskai aktivitātei. To gan vajadzētu izvēlēties gudri, laikus domājot par savu locītavu veselību, saka traumatologs ortopēds, skaidrojot,  kas darāms, lai uzturētu veselas locītavas, un kādu sporta veidu ieteicams izvelēties, lai tām nekaitētu. 

Bērns grib sportot: Kas jāņem vērā vecākiem?

Bērns grib sportot: Kas jāņem vērā vecākiem?

Bērna vēlmi sportot vecāki parasti novērtē atzinīgi, tomēr ne vienmēr ir tikpat atbalstoši arī tad, ja mazais aktīvists uz sportu sāk lūkoties kā uz profesionālu nodarbi, kurā veidot karjeru. Fitnesa treneris brīdina – noniecinot jaunā cilvēka vēlmes, tiek sagrauta viņa ticība saviem spēkiem.

Kā un kāpēc samazināt pulsu miera stāvoklī?

Kā un kāpēc samazināt pulsu miera stāvoklī?

Pulss miera stāvoklī ir sirds sitienu skaits minūtē (sit./min.), cilvēka ķermenim atrodoties miera stāvoklī ‒ parasti miegā vai guļot gultā pēc pamošanās. Veselam cilvēkam pulss miera stāvoklī ir aptuveni 60‒100 sit./min., atkarībā no dzimuma un vecuma. 

Kā atsākt fiziskās aktivitātes pēc Covid-19 pārslimošanas? Stāsta speciālisti

Kā atsākt fiziskās aktivitātes pēc Covid-19 pārslimošanas? Stāsta speciālisti

Daudzi, kuri pārslimojuši vieglas pakāpes infekcijas slimību un iepriekš bijuši fiziski aktīvi, tagad var justies nedroši par to, kā un kad pēc Covid-19 atgriezties pie fiziskām aktivitātēm un vai tās ir drošas.  Padomus apkopo fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste un farmaceits.

Bērna fiziskās aktivitātes pēc ilgākas pauzes: Kā atsākt un kāpēc nevajadzētu pārspīlēt?

Bērna fiziskās aktivitātes pēc ilgākas pauzes: Kā atsākt un kāpēc nevajadzētu pārspīlēt?

Mājas karantīna, kontaktpersonas statuss, biežāka slimošana un līdz ar to treniņu izlaišana – ar šo visu mums gana bieži jāsastopas pēdējo pāris gadu laikā. Šobrīd bērnu un jauniešu treniņi ir atļauti un bērniem ir nepieciešamas fiziskās aktivitātes. Kā bērnam atsākt sportot pēc ilgāka pārtraukuma, stāsta fiziskās sagatavotības eksperts.

Aukstumpeldes sezona: Kas jāzina, pirms doties ledainā ūdenī?

Aukstumpeldes sezona: Kas jāzina, pirms doties ledainā ūdenī?

Šodien arvien populārāka kļūst peldēšana ziemā aukstā ūdenī. Atšķirībā no daudzām populārām aktivitātēm, ziemas peldēšana nav tikai modes tendence: tā ir gadiem ilga tradīcija, kas aizsākās tālāk senatnē. Tolaik peldēšanās aukstā ūdenī tika uzskatīta par dziedināšanu un atdzīvināšanu, savukārt šodien tā tiek uzskatīta par veidu, kā stiprināt savu imunitāti un veselību kopumā. 

Kādi pasākumi jāievēro bērnu drošībai ziemas aktivitāšu laikā? Iesaka ārste

Kādi pasākumi jāievēro bērnu drošībai ziemas aktivitāšu laikā? Iesaka ārste

Ik gadu Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas mediķi, iestājoties skaistiem, ziemīgiem laikapstākļiem, aicina ģimenes doties ārā svaigā gaisā, kopīgi nodarboties ar sportiskām aktivitātēm vai vienkārši pavadīt laiku kopā ar ģimeni, tajā pašā laikā ievērojot drošības pasākumus. 

Kā aktīvi un veselīgi pavadīt Tēva dienu? Iesaka speciālisti

Kā aktīvi un veselīgi pavadīt Tēva dienu? Iesaka speciālisti

Tēva diena ir lielisks iemesls, lai aktīvi un veselīgi pavadītu laiku kopā ar bērniem un ieviestu kādas jaunas aktivitātes, vingrinājumus un veselīgus ieradumus arī nākotnei. Kāpēc ir tik svarīgi veikt fiziskas aktivitātes kopā ar bērniem, kā pareizi izvēlēties slodzi un kādus vingrinājumus tētis var pildīt kopā ar bērnu?

Kā dārzu un pagalmu izmantot sportiskām aktivitātēm? Iesaka eksperti

Kā dārzu un pagalmu izmantot sportiskām aktivitātēm? Iesaka eksperti

Vasara ir laiks, kad bērniem dota sava veida brīvība – skolas darbi beigušies un var ļauties dažādām aktivitātēm brīvā dabā. Praktiskus piemērus, kā dārzu un pagalmu izmantot sportiskām aktivitātēm, iesaka eksperti.