5 populāri mīti par augļiem, kas jāatceras, lai uzturs būtu sabalansēts

5 populāri mīti par augļiem, kas jāatceras, lai uzturs būtu sabalansēts

Vasaras vidū gan dārzi, gan veikalu plaukti vai lūst no dažādu augļu pārbagātības, mudinot mūs vieglām uzkodām izvēlēties tieši svaigus augļus un ogas, jo tie ir veselīgi un vitamīniem bagāti kārumi. Protams, augļi ir lielisks vitamīnu, minerālvielu un antioksidantu avots, un tie ir viennozīmīgi jāiekļauj mūsu ēdienkartē, tomēr arī augļu ēšanā jāievēro mērenība.
Kādai pārtikai jābūt ledusskapī, ja bērns paliek mājās viens? Iesaka uztura speciāliste

Kādai pārtikai jābūt ledusskapī, ja bērns paliek mājās viens? Iesaka uztura speciāliste

Vasaras brīvlaikā bērni bieži vien mājās paliek vieni teju visu dienu. Lai atvasēm nodrošinātu pilnvērtīgu uzturu visas dienas garumā, vecākiem jālūko, ka mājās ir pieejams gan viegli pagatavojams, gan veselīgs ēdiens. Kā parūpēties, lai ledusskapī ir viss veselīgai maltītei nepieciešamais, stāsta sertificēta uztura speciāliste.
Kā atpazīt magnija trūkumu organismā? Skaidro speciālisti

Kā atpazīt magnija trūkumu organismā? Skaidro speciālisti

Bieži vien situācijās, kad piemeklē nespēks, miega traucējumi un nomākts garastāvoklis, dzirdam ieteikumus lietot magniju. Taču vai tas tiešām ir īstais risinājums? Kā darbojas magnijs, kādos gadījumos tas tiešām ir nepieciešams un kā to uzņemt? Skaidro BENU Aptiekas piesaistītā eksperte, neiroloģe un algoloģe Daina Jēgere un BENU Aptiekas farmaceits Konstantīns Čerjomuhins.
Ko lietot uzturā, lai uzņemtu kāliju un magniju?

Ko lietot uzturā, lai uzņemtu kāliju un magniju?

Ikviens zinām, ka cilvēka organisms tam nepieciešamās minerālvielas saņem ar uzturu un daļēji ar ūdeni. Zinām arī, ka sabalansēts, veselīgs un daudzveidīgs uzturs pilnībā nodrošina veselu organismu ar minerālvielām, kurām ir svarīga nozīme vielmaiņas procesos. Kā izvērtēt, vai ēdam pilnvērtīgi? Kā nodrošināt visu nepieciešamo minerālvielu uzņemšanu? Kādi signāli liecina, ka organismam pietrūkst kāda minerālviela?
Uztura speciāliste: Ar diētu vien nepietiek, svarīgi veikt arī sava veselības stāvokļa novērtējumu

Uztura speciāliste: Ar diētu vien nepietiek, svarīgi veikt arī sava veselības stāvokļa novērtējumu

Anita Baumane ir ieguvusi aerobikas trenera kvalifikācijas diplomu Latvijas Sporta Pedagoģijas Akadēmijā un profesionālo bakalaura grādu veselības un uztura speciālista kvalifikāciju Rīgas Stradiņa universitātē. Un šobrīd Anita stādā rehabilitācijas centrā "Krimulda" kā uztura speciāliste, atzīstot, ka sasniegt rezultātu var, tikai strādājot komandā kā speciālistam, tā pacientam.
Kādēļ vērts iekļaut uzturā ogas? Skaidro uztura speciāliste

Kādēļ vērts iekļaut uzturā ogas? Skaidro uztura speciāliste

Vasara ir laiks, kad varam baudīt lielu ogu daudzveidību, to vidū zemenes, avenes, mellenes un citus gardus labumus. Kādēļ vērts iekļaut ogas savā uzturā un vai ogas var apēst par daudz? Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz sertificēta uztura speciāliste.
Kā svētkos nepārēsties un izvairīties no paģirām nākamajā dienā? Iesaka uztura speciāliste

Kā svētkos nepārēsties un izvairīties no paģirām nākamajā dienā? Iesaka uztura speciāliste

Tuvojas Jāņi, un tas nozīmē daudz gardumu, šašliku, salātu, limonāžu un, protams, alkoholisko dzērienu. Svētkos gandrīz nav iespējams ievērot pareizu uztura režīmu, tāpēc mēdzam pārēsties un nākamajā dienā ciest no smaguma sajūtas, papildu kilogramiem uz svariem, bet daži arī no paģirām. 
Aptauja: Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs no sava ikdienas uztura izslēdz kādu produktu

Aptauja: Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs no sava ikdienas uztura izslēdz kādu produktu

Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs no sava ikdienas uztura izslēdz kādu produktu, kamēr 66% sevi uzskata par visēdājiem, proti – ikdienas uzturā viņi lieto gan dzīvnieku, gan augu izcelsmes produktus un nav tādu produktu, kurus viņi apzināti izvēlētos nelietot – liecina jaunākais Veselības indekss".
5 padomi, kā ūdens dzeršanu izveidot par veselīgu ieradumu

5 padomi, kā ūdens dzeršanu izveidot par veselīgu ieradumu

Dienas laikā reti kuram izdodas uzņemt pietiekami daudz šķidruma. Tomēr tas vajadzīgs veselībai un labai pašsajūtai, īpaši vasarā, kad karstumā izdzertais ūdens ātri tiek atkal pazaudēts. 
Omega olas – ērts veids, kā uzņemt omega 3 taukskābes

Omega olas – ērts veids, kā uzņemt omega 3 taukskābes

Ir pierasts vērtīgās omega 3 taukskābes uzņemt uzturā ar treknajām zivīm vai zivju eļļas kapsulām, – daudzi bērnību atsauc atmiņā ar lielu zivju eļļas pudeli ledusskapī. Pašlaik nepieciešamo dienas devu var nodrošināt arī omega olu lietošana. Var teikt, ka tie ir divi zaķi ar vienu šāvienu, – brokastu omlete ne tikai ir garšīga, bet arī satur vairāk vērtīgo uzturvielu.