medicine.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi12754
Nozares raksti1343
Ekspertu atbildes20882
Raksti : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

5 padomi, kas jāņem vērā, lietojot uzturā sēnes: Iesaka farmaceite

5 padomi, kas jāņem vērā, lietojot uzturā sēnes: Iesaka farmaceite

Līdz ar rudens lietavām un drēgnajiem laikapstākļiem klāt arī pats ražīgākais sēņu laiks. Ja šosezon vēl neesi paguvis apmeklēt savas iecienītās sēņu vietas – nevilcinies – sēnes ir ne vien gards un sātīgs papildinājums ēdienkartei, bet arī vērtīgs uzturvielu avots, turklāt, pareizi uzglabātas, tās droši varēs baudīt vēl visu ziemu. 

Stiprini imunitāti ar Dabas laboratorijas veselīgajām sulām un šotiņiem

Stiprini imunitāti ar Dabas laboratorijas veselīgajām sulām un šotiņiem

Dabas laboratorijas piedāvātajās sulās un šotiņos veselīgais mijas ar garšīgo. Katra sula un šotiņš sniedz baudījumu garšas kārpiņām, tajā pašā laikā nodrošinot visu nepieciešamo organismam.

Eļļas zīdaiņu piena maisījumu sastāvā: Kam pievērst uzmanību?

Eļļas zīdaiņu piena maisījumu sastāvā: Kam pievērst uzmanību?

Dažādas eļļas ir neatņemama cilvēku uztura sastāvdaļa, kas saprātīgā daudzumā ir vajadzīgas normālai organisma darbībai. Tomēr dažas eļļas tiek uzskatītas par vērtīgākām nekā citas un, izvēloties starp produktiem, kuru sastāvā ir, piemēram, olīveļļa, rapšu eļļa vai palmu eļļa, pēdējā, visticamāk, tiks uzlūkota ar aizdomām. 

Paleolīta diēta – priekšrocības un trūkumi

Paleolīta diēta – priekšrocības un trūkumi

Paleolīta diēta ir uztura plāns, kura pamatā ir īpaši pārtikas produkti – līdzīgi tiem, kas, iespējams, tika ēsti paleolītā jeb akmens laikmetā (pirms aptuveni 2,5 miljoniem līdz 10 000 gadu). Paleolīta diēta ietver tādus produktus kā liesu gaļu, zivis, augļus, dārzeņus, riekstus un sēklas – pārtiku, ko agrāk varēja iegūt medībās un vācot. Šis uztura plāns ierobežo tādus pārtikas produktus, kas kļuva ierasti, kad parādījās lauksaimniecība (piena produktus, pākšaugus un graudaugus).

Bērns vēlas būt veģetārietis – kā vecākiem ar to sadzīvot?

Bērns vēlas būt veģetārietis – kā vecākiem ar to sadzīvot?

Jaunu cilvēku vidū arvien lielāku popularitāti iegūst veselīgs dzīvesveids, rūpes par apkārtējo vidi un radikāla rīcība klimatu pārmaiņu mazināšanai, tāpēc iecienītāks kļūst arī veģetārisms. Ko darīt vecākiem, ja pusaudzis pie ģimenes vakariņu galda pēkšņi paziņo, ka dzīvnieku izcelsmes produktus vairs neēdīs? 

Kā saprast, ka imunitāte ir novājināta, un kādus produktus iekļaut uzturā, lai to stiprinātu?

Kā saprast, ka imunitāte ir novājināta, un kādus produktus iekļaut uzturā, lai to stiprinātu?

Klāt oktobris un reizē ar to – saaukstēšanos sezona, un ja tu vai tavs bērns jau esat pārnesuši mājās pirmo akūto elpceļu vīrusu infekciju, tad jūs neapšaubāmi interesē jautājums, kas jādara, lai izvairītos no saaukstēšanās šajā rudenī un ziemā.

Saldētas maltītes: Zaudētas uzturvielas vai vērtīgs ieguvums saspringtā ikdienā?

Saldētas maltītes: Zaudētas uzturvielas vai vērtīgs ieguvums saspringtā ikdienā?

Sabiedrībā pastāv uzskats, ka saldēta pārtika ir dārga, pārstrādāta, ar pārtikas piedevām pārsātināta, kā arī mazāk uzturvielām bagāta un ne tik vērtīga kā svaigi pārtikas produkti. Tikmēr mūsdienu tehnoloģijas sniedz iespēju pagatavot veselīgu maltīti un sasaldēt to tik strauji, ka uzturvērtība nezūd. 

Slavenais banāns – ko tas sniedz mūsu organismam?

Slavenais banāns – ko tas sniedz mūsu organismam?

Neskatoties uz rudenīgajiem laikapstākļiem, tieši no tālām zemēm nākušais, bet Latvijā jau tik ļoti iecienītais banāns ir kļuvis par šī brīža aktuālo augli. Kādas ir banānu vērtīgās īpašības un ko darīt, ja sanācis tos nopirkt par daudz? 

Kā uzturēt veselīgu ķermeņa svaru un pietiekamu muskuļu masu? Skaidro speciālisti

Kā uzturēt veselīgu ķermeņa svaru un pietiekamu muskuļu masu? Skaidro speciālisti

Kā rast līdzsvaru starp kaloriju un enerģijas patēriņu, uzturēt veselīgu ķermeņa svaru un pietiekamu muskuļu masu, stāsta uztura speciāliste un farmaceite.

Svara vērotāji – ko ņemt vērā?

Svara vērotāji – ko ņemt vērā?

Svara vērotāji ir populārs veids, kā palīdzēt cilvēkiem zaudēt liekos kilogramus, izmantojot punktu skaitīšanas sistēmu. Tas nozīmē, ka ir jāseko līdzi uzņemtās pārtikas daudzumam (katram ēdienam ir noteikts punktu skaits) un jāievēro dienā noteiktais punktu skaits. Tā kā pārtikas produktiem ar lielu kaloriju daudzumu vai “tukšajām kalorijām” piešķirts vairāk punktu, to ierobežošana var palīdzēt zaudēt svaru.