medicine.lv skaitļos

Lietotāji online273
Aktīvie uzņēmumi12588
Nozares raksti4714
Ekspertu atbildes20634
Informatīvi raksti veselības nozarē | padomi | medicine.lv

Piodermija: Simptomi, cēloņi, ārstēšana 

Piodermija: Simptomi, cēloņi, ārstēšana 

Piodermija attiecas uz jebkuru ādas piogēnu infekciju, un visbiežāk, atsaucoties uz bakteriālām ādas infekcijām, ko izraisa strutas radošie mikroorganismi (streptokoki, stafilokoki). Ādas infekciju slimības rodas, mikrobiem iekļūstot dziļāk ādā, ko veicina dažādas ādas traumas un citi faktori. Izsitumi var parādīties tikai ādas virskārtā vai arī dziļāk, izraisot audu noārdīšanos ādas dziļākajos slāņos, kā arī čūlu veidošanos. 
Kā ar sportiskām aktivitātēm var stiprināt pāra attiecības? Iesaka psihoterapeite

Kā ar sportiskām aktivitātēm var stiprināt pāra attiecības? Iesaka psihoterapeite

Kolektīvas sporta aktivitātes ne tikai palīdz saglabāt motivāciju, sasniegt jaunus mērķus, bet arī rada kopības sajūtu un uzlabo emocionālo veselību, īpaši ja to darām pārī ar mīļoto cilvēku. Lai gan sporta klubi savu darbību vēl nav atsākuši, tas nebūt nav iemesls, lai atteiktos no aktīva dzīvesveida un pārstātu sportot.
Ziemas peldēšana: Kādi ir riski un ieguvumi?

Ziemas peldēšana: Kādi ir riski un ieguvumi?

Šogad ziemas peldēšana Latvijā kļuvusi īpaši populāra. Kādi peldēšanai aukstā ūdenī ir ieguvumi un riski, stāsta urologs andrologs.
Muskuļu sāpes: Kas tās izraisa un kad par tām jāsāk uztraukties?

Muskuļu sāpes: Kas tās izraisa un kad par tām jāsāk uztraukties?

Neregulāras muskuļu sāpes ir normāla parādība, it īpaši tad, ja ikdienā cilvēks ir aktīvs vai ar sportiskām aktivitātēm sācis nodarboties pavisam nesen. Visbiežāk šīs sāpes pāriet pāris dienu laikā bez medicīniskas ārstēšanas, tomēr ir gadījumi, kad muskuļu sāpes var signalizēt arī par kādu saslimšanu.
Kā nezaudēt kustību prieku? Praktiski padomi senioriem

Kā nezaudēt kustību prieku? Praktiski padomi senioriem

Ar laiku cilvēka organismā notiek pārmaiņas – samazinās muskuļu masa un spēks, parādās locītavu problēmas, kļūst grūtāk būt fiziski aktīviem, kas rezultātā var ievērojami ietekmēt ikdienas dzīves kvalitāti. Ko darīt, lai saglabātu kustību prieku arī senioru vecumā? Praktiskos padomos dalās fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste un farmaceite.
Reta sindroms: Simptomi, cēloņi, ārstēšana

Reta sindroms: Simptomi, cēloņi, ārstēšana

Reta sindroms, kas tiek dēvēts arī par Kluso eņģeļu slimību, ir reta ģenētiska neiroloģiska slimība, kas saistīta ar pelēkās vielas attīstības traucējumiem, izraisot pakāpenisku sīkās motorikas prasmju un runas zudumu. Šis traucējums galvenokārt skar meitenes. Lielākā daļa zīdaiņu ar Reta sindromu attīstās normāli pirmos sešus līdz 18 mēnešus, taču pēc tam zaudē gūtās iemaņas, piemēram, spēju rāpot, staigāt, runāt vai izmantot rokas.
Trīs minūšu rīta rosme prāta spēju uzlabošanai (VIDEO)

Trīs minūšu rīta rosme prāta spēju uzlabošanai (VIDEO)

Neliela izkustēšanās pēc pamošanās ir veids, kā atmosties, sagatavoties dienai un uzlabot prāta spējas. Rīti kļūst gaišāki, tāpēc ikvienam, kuram mācības un darbs notiek attālināti, fiziskās sagatavotības eksperts iesaka trīs minūšu rīta rosmes vingrojumus. Ideālā variantā rīta rosmi vajadzētu veikt ārā – svaigā gaisā. 
Kā trenēt līdzsvara izjūtu, mazinot kritienu risku? Stāsta ārste

Kā trenēt līdzsvara izjūtu, mazinot kritienu risku? Stāsta ārste

Nokrist var gadīties jebkurā vecumā, taču, līdz ar gadiem, kritienu risks palielinās un tā iespējamās sekas kļūst bīstamākas. Viens no krišanas iemesliem – līdzsvara izjūtas vājināšanās, tādēļ ir svarīgi vienmēr to uzturēt labā formā. 
9 padomi, kā izvairīties no muguras sāpēm, strādājot mājās: Iesaka ergoterapeite

9 padomi, kā izvairīties no muguras sāpēm, strādājot mājās: Iesaka ergoterapeite

Ar muguras sāpēm dažādu profesiju pārstāvji sastapās vēl pirms "pārcēlāmies" strādāt no mājām. Tam iemesli bija dažādi – nepareizi novietots dators, neērts darba krēsls vai galds, nepareiza sēdēšanas poza u.c., taču tagad, kad ērta vieta jāatrod mājās, tas kļūst vēl izaicinošāk un kādam iespējams arī vēl sāpīgāk. 
10 000 soļu dienā: Kāpēc tas ir svarīgi, un kā sevi motivēt?

10 000 soļu dienā: Kāpēc tas ir svarīgi, un kā sevi motivēt?

Aktīvs dzīvesveids vienmēr bijis svarīgs elements rūpēs par ķermeņa fizisko un emocionālo veselību. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā nodrošināt pietiekamu fizisko aktivitāšu līmeni, ir iešana. Lai gan ārkārtējās situācijas laikā sabiedrība pielāgojusies jauniem apstākļiem, tostarp, vairāk pavadot laiku mājās, kustība joprojām ir svarīgs ikdienas elements, kam arī ziemā jāpievērš uzmanība.