medicine.lv skaitļos

Lietotāji online1
Aktīvie uzņēmumi12487
Nozares raksti4455
Ekspertu atbildes20467
Jautājumi un atbildes | atbild ārsts (eksperts) | medicine.lv
Vai, lai veicinātu dzimumorgāna augšanu bērnam, kaut kas būtu jādara?
Labdien!

Mani jau kādu laiku satrauc jautājums par bērna dzimumorgāna izmēru. Satraukums radās tādēļ, ka lielajam puikam (10 gadi) tas ir daudz mazāks nekā mazajam (6 gadi). Atšķirību tādu pamanīju jau tad, kad mazajam bija 4 gadi. Bērnu ķirurgs un ģimenes ārsts neko neatbilstošu nekonstatēja. Protams, es saprotu, ka izmēri atšķiras, un arī sieviešu krūšu izmēri atšķiras, bet tāpat ir jautājumi. Vai kaut ko dara, lai vecinātu tā augšanu, vai arī kādā vecumā tas var straujāk paaugties? Ko medicīna var darīt šajā jautājumā? Vai vispār kaut ko dara tādās situācijās? Vai ko daba devusi, ar to jādzīvo?

Paldies!
Atbild:
Ivars Strazds, Strazda I. ārsta pediatra prakse
Labdien!

Tā jau tas ir, - ko daba ir cilvēkam devusi, ar to ir jādzīvo. Un lieta jau nav garumā, jāvērtē ir vīrišķo īpašību attīstību, kura notiks pubertātes periodā!

Pediatrija / bērnu veselība

Kāpēc pēc pirmā seksa ir smērēšanās, un vai jādodas pie ārsta?
Labdien!

Zaudēju nevainību, izmantojām prezervatīvu, bet jau otro dienu pēc kārtas man ir smērēšanās. Kāpēc tā notiek un vai man vajadzētu doties pie ginekologa?

Paldies!
Atbild:
Maija Broša, "Rīgas 1. slimnīca", SIA, Poliklīnika "Šarlotes"
Labdien!

Pirmā dzimumakta laikā ieplīst tā saucamā jaunavības plēve un ir iespējama neliela asiņošana, sūrstēšana. Nav jāuztraucas un pagaidām pie ārsta nav jāiet.

Ginekoloģija / sievietes veselība / dzemdības

Vai no hormonālajām tabletēm var pieņemties svarā?
Labdien!

Vēlējos pajautāt par "Escapelle". Tā kā man ir lielas bailes palikt stāvoklī, tad arī pēc aizsargāta dzimumakta jau trešo mēnesi lietoju "Escapelle". 1 tablete man sanāca reizi mēnesī un iepriekš šajā gadā biju vēl 2 dzērusi. Šobrīd esmu pārliecināta, ka tās vairāk nelietošu, jo esmu satraukusies. Vai no šīm tabletēm var pieņemties svarā un kā tas tieši izpaužas? Vai lielāka cilvēka masa vizuāli izskatās vai tikai uz svariem mainās cipari? Un vai tas paliek uz visu dzīvi, tas ir, ja es nelietoju vairāk šīs tabletes, vai tad arī svars un izskats paliek tāds kā bija? Svara pieeaugums nav paliekošs uz visu dzīvi?

Paldies!
Atbild:
Maija Broša, "Rīgas 1. slimnīca", SIA, Poliklīnika "Šarlotes"
Labdien!

"Escapelle" ir avārijas kontracepcija, tādēļ lietojama tikai ārkārtas gadījumā. Tabletes nedrīkst lietot regulāri, jo notiek spēcīga iedarbība uz hormonālo sistēmu. Iesaku doties pie ārsta un kopīgi izvēlēties drošu izsargāšanās veidu.

Ginekoloģija / sievietes veselība / dzemdības

Par ko var liecināt, ja uz kājām paši no sevis periodiski parādās zilumi?
Labdien!

Esmu sieviete, vecums - 23 gadi, svars - 55 kg, augums - 173 cm.

Jau kādu laiku saskaros ar šādu problēmu: uz kājām, gan augšstilbiem, gan apakšstilbiem, rodas zilganīgi, zilgansarkanīgi zilumu pleķi, kas ik pa laikam niez. Abas kājas vienos zilumos, kaut arī nekur neesmu sasitusies. Par ko tas varētu liecināt? Un kādus ārstus būtu nepieciešams apmeklēt?

Paldies par atbildi jau iepriekš!
Atbild:
Veselības salons 888, "Veselības salons 888"
Labdien!

Iespējams, ka Jums ir trauslas asinsvadu sieniņas, trūkst vitamīni, kā arī nav izslēgta cita asinsvadu problēma. Tādēļ iesakām apmeklēt ārstu un izmeklēties.

Ar cieņu,

Ārstu privātprakses, doktorāti, speciālisti, poliklīnikas, veselības centri

Ja Mirena nepieciešama ārstēšanas nolūkos, vai tās iegādei tiek piešķirta atlaide?
Labdien!

Man 5 gadus atpakaļ konstatēja displāziju ar atipiju, un ārstēšanai tika ievietota spirāle "Mirena" (izrakstīta speciāla recepte ar atlaidi). Ārstēšana bija veiksmīga - rezultātos displāzijas ar atipiju nekonstatēja. Tagad histoloģisķi konstatēja recidīvu - displāzija ar atipiju atkārtojas. Atkal ieteica spirāli "Mirena". Vai es varu atkal pretendēt uz recepti ar atlaidi?

Paldies!
Atbild:
Maija Broša, "Rīgas 1. slimnīca", SIA, Poliklīnika "Šarlotes"
Labdien!

Ar Jūsu saslimšanu pienākas Mirena ar atlaidi.

Ginekoloģija / sievietes veselība / dzemdības

Kā rīkoties, ja civilvīram ir alkohola atkarība?
Labdien!

Vēlos uzzināt, ko darīt, ja civilvīrs dzer - līdz tam, ka nesaprot vairs, ko dara? Cilvēkam ir darbs, skaidrā esot, saka, ka grib "kodeties", bet, kad ir alkohola reibumā, tad visi viņam vainīgi, bez alkohola nevar, kad brīvdienas, tad nodzer pēdējo naudu. Mēdz būt arī tā, ka pats ar sevi runā.

Paldies!
Atbild:
Silva Bendrāte, "Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs", Valsts SIA
Labdien!

Narkologa apmeklējums ir brīvprātīgs un labprātīgs katra indivīda lēmums. Konsultācijas laikā, izvērtējot veselības stāvokli, tiek piedāvāta katram pacientam piemērotākā ārstēšanās programma.

Lūdzam iepazīties ar piedāvātajiem ārstēšanas pakalpojumiem mūsu mājas lapā: www.rpnc.lv, sadaļā "Ārstniecība un aprūpe" –> "Maksas pakalpojumi" –> "Narkoloģiskās palīdzības dienesta ambulatoro un stacionāro maksas pakalpojumu cenrādis".

Par konsultācijas iespējām pie narkologa, lūdzu, zvanīt uz tālruni 67 080 193.

Narkoloģija / atkarību ārstēšana

Vai tas varētu būt saistīts ar iekaisumu vai kādu cistu?
Labdien!

Man iepriekš slimnīcā tīrīja dzemdi. Mēnesis pagāja un sāka asiņot. Tad sāku lietot medikamentus, kas aptur asiņošanu. Tagad nedaudz tek asinis, reizēm ar nepatīkamu aromātu. Grūti paiet. Kā pieliecos vai nedaudz sāku ātrāk iet, stipri sāk sāpēt. Tad, kad pieceļos no gultas, pa laikam lejas daļu savelk krampī. Biežāk urinēju.
Nesaprotu, kas ar mani notiek.

Vai tas varētu būt kaut kas saistīts ar iekaisumu vai kādu cistu?

Paldies!
Atbild:
Maija Broša, "Rīgas 1. slimnīca", SIA, Poliklīnika "Šarlotes"
Labdien!

Nav zināms iemesls, kādēļ tika veikta procedūra, un Jūsu vecums. Pēc aprakstītajām pazīmēm pieļauju, ka sācies iekaisuma process, tāpēc steidzami jādodas pie ārsta.

Ginekoloģija / sievietes veselība / dzemdības

Vai tā varētu būt atgriezusies astma vai jāmeklē vaina kur citur?
Labdien!

Bērnībā lietoju inhalatorus, lai cīnītos ar astmu. Pienāca brīdis, kad varēju iztikt bez tiem un vairākus gadus tos nelietot. Tad parādījās atopiskais dermatīts. Šobrīd, 23 gadu vecumā, tiklīdz saslimstu vai apaukstējos, ir ļoti liels elpas trūkums, aizdusa un joprojām ir arī dermatīts. Vai tā tam ir jābūt, un cik liels elpas trūkums ir “pārāk liels”? Šobrīd esmu saaukstējusies un lietoju "Salbutamol" inhalatoru ik pēc stundas. Vai tā varētu būt atgriezusies astma vai jāmeklē vaina kur citur?

Paldies!
Atbild:
Veselības salons 888, "Veselības salons 888"
Labdien!

Astma var atgriezties, it īpaši, ja tagad ir parādījies alerģiskais dermatīts. Tas nozīmē, ka organismā ir saasinājušies un atgriezušies alerģiskie procesi.

Ar cieņu,

Elpceļu / plaušu saslimšanas