medicine.lv skaitļos

Lietotāji online275
Aktīvie uzņēmumi12814
Nozares raksti12243
Ekspertu atbildes21477
Bērns niķojas, ko darīt? : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Bērns niķojas, ko darīt?

Činkstēt un tiepties dažkārt mēdz visi bērni. Tie, kuri to dara ilgstoši, parasti panāk savu. Vienalga ko bērns teiktu činkstošā balsī, vecākus tas padara nervozus.

Daudzi vecāki mokās vainas apziņā, jo daudz laika pavada darbā, ir pārāk aizņemti, varbūt jau paguvuši nokārtot laulības šķiršanu, vai arī nepelna pietiekami daudz naudas. Šo iemeslu dēļ tie bērnus izlutina tieši tik lielā mērā, lai bērniem liktos, ka visa pasaule griežas tikai ap viņiem. Vecāki sāk domāt, ka bērna vēlmes taču ir saprotamas un bieži vien pakļaujas činkstēšanai.

Katrs vecāks uz bērna tiepšanos reaģē citādi. Daži vecāki bērna spiedienam nepadodas, citiem uzdod nervi. Tieši tāpēc jau bērns liek šo līdzekli lietā, lai īstenotu savu gribu. Un jāteic, ka viņiem tas arī izdodas. Tiesa gan, ne bez neapmierinātā vecāka palīdzības. Reizēm bērni tiepjas tāpēc, ka vecāki ignorē to likumīgās tiesības būt nogurušiem, izjust pieaugušo viesībās garlaicību vai arī būt sadrūmušiem par kādu savu problēmu.

Bērni činkst par daudzām lietām, bet iemesls ir viens, - pievērst vecāku uzmanību. Rodas apburtais loks. Jo vairāk bērns činkst, jo vairāk vecāki uzvelkas. 

Činkstēšana, kas kļuvusi par paradumu, laupa bērnam ticību saviem spēkiem, viņš baidīsies uzsākt ko jaunu. "Es negribu spēlēt futbolu...man nesanāks...es neprotu...kāpēc jūs liekat man to darīt!" Arī vecāki ar laiku sāk domāt, ka bērns ir tik ļoti jūtīgs un ievainojams, ka sāk bērnu pārāk cieši pieskatīt: "Viņš šajā rotaļā var pakrist un sasisties...labāk, lai pasēž malā." Bērnā savukārt krāsies dusmas uz vecākiem, jo viņš netiek pienācīgi novērtēts.

Ko iesākt?
Vispirms nepieciešams bērnam darīt zināmu, ka viņa tiepšanās jūs  nervozus: "Tu ar savu spalgo balsi mani kaitini. Tiepties pēc tam, kad esmu pateikusi nepārprotamu nē, nozīmē to, ka tu mani neklausi."

Liekat bērnam atpazīt balss činkstošo toni un mācat viņam to, ka var runāt arī citā balss tonī. "Reizēm tu runā tādā____ balsī. Atpazīsti? Tad lūk zini, uz mani tas neiedarbojas. Kad tev ir vajadzīga mana palīdzība vai uzmanība, tad runā ar mani normālā, parastā balsī. Tad es tevi vienmēr dzirdēšu." Varat kopā arī palasīt kādu pasaku grāmatu dažādās balss intonācijās, lai bērns čīkstošo balss toni labāk atpazītu.

Varat pat ierakstīt to magnetofona lentā, lai bērns to dzirdētu no malas.

Pēc tam vajadzētu bērnam pastāstīt, kā to pašu iespējams panākt bez činkstēšanas: "Ja tu kaut ko ļoti gribi, bet es to atsakos pirkt, tu taču varētu censties mani pierunāt: "Bet man tik ļoti gribas. Varbūt mēs pēc pusdienām varētu par to aprunāties vēlreiz?"

Činkstēšana var izveidoties par paradumu, tādēļ no tā uzreiz atbrīvoties nevarēs. Varat  izdomāt īpašu signālu, kas norādītu, ka bērns sāk činkstēt. "Kad es pieskaršos savam zodam tā..., tad zini, ka tev ir jāmaina savs balss tonis uz normālu."

Pēcāk bērnu vajadzētu pamudināt izmēģināt problēmu atrisināt bez tiepšanās: "Nu iedomājies, ka tu kaut ko ļoti gribi, bet es tam nepiekrītu. Kā tu mani varētu pierunāt? Neaizmirsti, ka tiepties nav atļauts." "Tu varētu teikt to, kā jūties: "Mammu, es esmu noguris un tāpēc gribētu iet uz mājām!" Tas noteikti izklausās labāk nekā: "Mammu, iesim tūlīt uz mājām!" vai arī: "Man žēl, ka citi bērni drīkst to filmu skatīties, bet es ne. Lūdzu padomā. Varbūt tu man tomēr atļausi to noskatīties?"

Visbeidzot bērnu ieteicams uzslavēt par vēlamo uzvedību, mudinot uzvesties tā arī turpmāk: "Man patika veids, kā tu to palūdzi. Bez jebkādas tiepšanās. Tu biji ļoti pieklājīgs. Es varu ar tevi lepoties."

Izvairieties no situācijām, kurās bērna tiepšanās varētu vēl tikai notikt, pārrunājot to ar bērnu jau laikus: "Kad atradīsimies lielveikalā, iepirkšanās prasīs vairāk laika, nekā tev gribētos. Es apsolu visu izdarīt iespējami ātri. Vai atceries, kā es tevi mācīju izteikt savus lūgumus bez tiepšanās? Pamēgini veikalā tos atkārtot." Iepērkoties veikalā, vecākiem nekad nevajadzētu aizmirst uzslavēt bērnu par to, ka tas netiepjas. Turklāt nevajadzētu nogaidīt atgriešanos mājās, bet darīt to turpat veikalā. Starp citu, dažkārt ieteicams uzslavas vietā bērnam nopirkt kādu našķi, piemēram saldējumu.

Ja bērns savu lūgumu ir izteicis ļoti saprātīgi un pieklājīgi, bet jūs tomēr to nevarat izpildīt, esiet uzmanīgi. Iespējams, ka bērnam nekas cits, izņemot tiepšanos, neatliek. Tāpēc pareizāk būtu darīt zināmu, ka vecāki spēj bērna situācijā iejusties, un mēģināt bērna izteikto velēšanos, ja ne pilnībā, tad vismaz daļēji tomēr apmierināt. "Tev taisnība. Te iekšā ir karsts, un mēs te esam uzturējušies pārāk ilgi. Bet man šis tas vēl jānopērk. Es tevi nevainoju par to, ka jūties noguris un neapmierināts. Ko mēs varētu izdomāt, lai tev būtu vieglāk izturēt līdz beigām? Varbūt varētu sagādāt tev kādu mazu prieciņu?"

Bērns ne vienmēr var dabūt to, ko ir sadomājis, arī tad, kad pārtraucis tiepties. Tad vecākiem vajadzētu darīt  zināmu, ka tie spēj tā izjūtas saprast, un tad pateikties par izrādīto pretīmnākšanu. "Es saprotu, ka tu jūties apbēdināts tāpēc, ka mēs šo nedēļas nogali nevarēsim pavadīt pie tava brālēna. Tu šo braucienu ļoti gaidīji. Nāc, padomāsim, kad mēs to tuvākajā laikā varētu ieplānot. Paldies, ka tu izturies tik saprotoši."

Ja vecāki ir pārāk prasīgi, un bērns saņem vēstījumu "kļūsti ātrāk pieaudzis", bērns var sākt činkstēt, tad tā ir regresa pazīme. Tas ir veids, kā bērns saka: "Nesteidziniet mani." To var viegli konstatēt, ja bērns turpina činkstēt vēl spēcīgāk pēc tā, kad jūs sakat: "Tu uzvedies kā pavisam mazs bērns."

Činkstēšanas laikā esat mierīgi un līdzsvaroti. Sakat sev: "Tā, - tagad bērns sāk činkstēt. Es esmu bērnam piemērs, tāpēc man jāpaliek mierīgam."

Ja bērns niķojas sabiedriskā vietā, tad vēlams uzreiz doties pēc iespējas ātrāk mājās. Tā arī sakat bērnam: "Ja tu niķosies sabiedriskā vietā, mēs nekavējoties dosimies mājās."

Banner 280x280

Ko labāk neteikt?
"Beidz činkstēt!" Šāda frāze uz bērnu nekādi neiedarbojas un to jūs droši vien esat pamanījuši. Ja agrāk esat bērna vēlmēm izdabājuši, tad tagad tam atteikt kļuvis jau ievērojami grūtāk. Nesamierinieties ar bērna neadekvātu uzvedību. Lieciet, lai viņš papūlas izturēties pret jums pieklājīgāk.

"Nu pagaidi, mēs tūlīt būsim mājās un tad..."Nepadodaties bērna provokācijām. 

"Ja tu tūlīt nebeigsi tiepties, es..." Pirmajā brīdī piedraudējums var nostrādāt, bet jums pie rokas ir saīdzis un nepmierināts bērns, kurš, jādomā, atliks tiepšanos uz vēlāku laiku. Tāpēc šo problēmu vajadzētu risināt pārdomāti un konsekventi, proti, izvērtējot, vai agrāk vienmēr esat par pieklājīgu izturēšanos uzslavējis, un mācot arvien jaunus lūguma izteikšanas veidus.

"Kad tu vienreiz būsi pieaugusi?" Tas laiks nekur nepaliks. Jūsu meita brauks vaļējās mašīnās ar puišiem uz randiņiem, izjūtot katrā organisma šūnā hormonu raisītās vētras, un kas to zin, kuras ķermeņa vietas tiks papildus izdaiļotas ar metāla griezumiem. Un jūsu vienīgā vēlēšanās tad būs meiteni redzēt atkal pavisam mazu. Tikai septiņus gadus vecu - un visīstāko tiepšu. Vecāku vēlmes mēdz būt tikpat mainīgas kā meteoroloģiskā biroja prognozes.

"Tu padarīsi mani traku!" Tieši tāds jau ir bērna nodoms. Tāpēc vecāki rīkotos pareizi, ja bērna tiepšanos ignorētu, nevis atzītos savā nevarībā.

"Tu esi slikts puika/meitene, kā tev nav kauna?" Nevajag radīt bērnā kauna sajūtu, tādējādi cietīs bērna pašvērtējums.

Pēc "histērijām" daži vecāki izvēlas kādu laiku nesarunāties ar bērnu. Ignorējot bērnu, jūs liekat viņam saprast, ka mīlat viņu tikai tad, kad bērns ir mierīgs un paklausīgs.

G.Trimda,
Psihiatrs Gaiļezera bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā
tālr.: 28603764 (pēc iepriekšēja pieraksta)

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Otorinolaringoloģija":

Uzņēmumi nozarē "Otorinolaringoloģija"

ReTone, SIA

ReTone, SIA

SIA ReTone strādā pieredzējuši darbinieki, ar vairāk kā 20 gadu pieredzi darbā ar dzirdes aparātiem. Mūsu kolektīvā strādā gan tehniskā servisa un dzirdes akustikas inženieri, gan klientu apkalpošanas speciālisti. Uzņēmuma tehniskie darbinieki ir izgājuši apmācību pie dzirdes aparātu un audioloģiskās aparatūras ražotājiem, kā arī ir apguvuši gan audioloģijas kursu, gan dzirdes akustikas un jaunāko dzirdes aparātu programmēšanas (regulēšanas) programmatūru, tādējādi nodrošinot precīzu dzirdes aparātu pieregulēšanu (pielāgošanu) katra klienta individuālajam dzirdes zudumam un veic kvalitatīvu dzirdes aparātu apkopi un remontu visīsākajos termiņos. Rūpēs par saviem klientiem mūsu speciālisti ik gadu papildina savas zināšanas ražotāju organizētajos kursos, lai piedāvātu kvalitatīvus un uz jaunākajām tehnoloģijām balstītus pakalpojumus! 

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – efektīvs rehabilitācijas elements, kas, izmantojot dabas resursus un mūsdienīgas tehnoloģijas, palīdz paātrināt atveseļošanos un stiprināt veselību. Noskaidrosim vairāk par fizikālās medicīnas procedūrām, kuras piedāvā Rīgas veselības centra filiālēs!

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

Nogurums ir kļuvis par ikdienas fonu, kafija – par glābiņu, bet vakarā gribas tikai klusumu. Pazīstami? Mūsdienu dzīves temps atņem vairāk, nekā dod. Mēs steidzamies, uztraucamies, atliekam atpūtu uz vēlāku laiku – un kādā brīdī organisms vairs nespēj tikt līdzi. Varbūt nogurums norāda uz B grupas vitamīnu nepietiekamību?

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2!

Testa rezultāti: nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicināja lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. 

Matu eļļa ar rozmarīnu matu augšanai un veselībai

Matu eļļa ar rozmarīnu matu augšanai un veselībai

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Silmachy remedies” piedāvā testēt  SILMACHY matu eļļu matu augšanai ar rozmarīnu un diždadzi – vieglas tekstūras kopšanas līdzekli ikdienas lietošanai, kas radīts, lai stimulētu matu augšanu, stiprinātu matu saknes un uzlabotu galvas ādas veselību.

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvāja izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes.

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

Medicine.lv redakcija sadarbībā ar veselības produktu un wellness zīmolu Coral Club piedāvā testēt B-Prime Direct - B grupas vitamīnu kompleksu, kas ir mūsdienīgs risinājums tiem, kuri dzīvo straujā tempā. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Tereško tējas un Cēsu pilsētas ZS "DOKTUS": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Tereško tējas un Cēsu pilsētas ZS

Augu spēks tavai veselībai un skaistumam! Fitoterapija ārstē cilvēku ar auga "miesu un asinīm". Lai Dieva dārza ārstniecības augi dod spēku un veselību visiem cilvēkiem pasaulē!

Aerify – limfodrenāžas zābaki un bikses: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify – limfodrenāžas zābaki un bikses: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify ir kompānija, kas izstrādā un ražo limfordrenāžas un masāžas ierīces no 2018. gada. Limfodrenāžas zābaki un bikses ir masāžas veids ar mainīgu gaisa spiedienu, kā rezultatā uzlabojas asinsrite un limfas plūsma. 

Uzņēmums, kura darbības sfēra var būt līdziga raksta tematikai:

Darba laiks

  • P.900-1700
  • O.900-1700
  • T.900-1700
  • C.900-1700
  • P.900-1600
  • S.-
  • Sv.-

Juridiskie dati

  1. 40103226495
  2. LV40103226495
  3. 23.04.2009
  4. Krišjāņa Barona iela 64 – 23, Rīga, LV-1011
  5. 2024

Apraksts

SIA ReTone strādā pieredzējuši darbinieki, ar vairāk kā 20 gadu pieredzi darbā ar dzirdes aparātiem. Mūsu kolektīvā strādā gan tehniskā servisa un dzirdes akustikas inženieri, gan klientu apkalpošanas speciālisti. Uzņēmuma tehniskie darbinieki ir izgājuši apmācību pie dzirdes aparātu un audioloģiskās aparatūras ražotājiem, kā arī ir apguvuši gan audioloģijas kursu, gan dzirdes akustikas un jaunāko dzirdes aparātu programmēšanas (regulēšanas) programmatūru, tādējādi nodrošinot precīzu dzirdes aparātu pieregulēšanu (pielāgošanu) katra klienta individuālajam dzirdes zudumam un veic kvalitatīvu dzirdes aparātu apkopi un remontu visīsākajos termiņos. Rūpēs par saviem klientiem mūsu speciālisti ik gadu papildina savas zināšanas ražotāju organizētajos kursos, lai piedāvātu kvalitatīvus un uz jaunākajām tehnoloģijām balstītus pakalpojumus! 

 
Vairāk

Atslēgvārdi

Dzirtes aparāti, Dzirdes pārbaude, Dzirdes aparātu piederumi, dzirdes aparātu remonts, Dzirdes sistēmas.

Dzirdes aparāti, atvērtās auss aparāti ar skaļruni, skaļrunis ausī, audioloģiskas iekārtas Latvijā, dzirdes speciālista mājas vizīte, vizītes Rīgā, vizītes Rīgas rajonā, izbraukums, izbraucam pie klienta uz mājām, dzirdes zuduma noteikšana, aparāta pielāgošana atbilstoši dzirdes zudumam, aparātu labošana, remonts, baterijas, piederumi aparātiem, audioloģiska aparatūra, individuālie ieliktņi monitoru pieslēgšanai, peldieliktņi, individuālie ieliktņi, audioloģiskā aparatūra, dzirdes aparātu piederumi, dzirdes aparātu remonts, aizauss, atvērtās auss, iekšauss, tirdzniecība, pārdošana, dzirdes aparāti, dzirdes aparātu cenas, atvērtās auss aparāti ar skaļruni ausī, audioloģiskās iekārtas, skaļrunis, aizauss aparāti, iekšauss aparāti, atvērtās auss aparāti, pultis, aksesuāri, piederumi, izbraukuma izmeklējumi,dzirdes aparāti ar iebūvētiem akustiskajiem-kustības sensoriem, unikāla dizaina dzirdes aparāti, mazi dzirdes aparāti, budžeta klases dzirdes aparāti, lēti dzirdes aparāti.

Vairāk

Foto 3

Uzlādējamais aizauss dzirdes aparāts
Prompt sērijas dzirdes aparāti
Dzirdes aparāti ar iebūvētiem akustiskajiem kustības sensoriem

Mājas lapa internetā

Video