5 padomi, kā ēst veselīgi darbavietā

29.03.2016
5 padomi, kā ēst veselīgi darbavietā
Foto: pixabay.com

Lai tava darbadiena ritētu produktīvi, ķermeni nepieciešams "uzlādēt" ar veselīgu un sabalansētu maltīti – pusdienām. Tiesa, ikdienas steigā nereti šķiet, ka ieturēt pusdienas nav laika, un tu izlīdzies ar kādu našķi vai izlaid ēdienreizi pavisam. Tomēr šādi tu ne tikai kaitēsi savai veselībai, bet laika gaitā iedzīvosies liekos kilogramos.

Izvairies no našķiem

Čipsi, gāzēts dzēriens, šokolādes batoniņš vai smalkmaizīte var šķist pietiekami ātra un vienkārša izvēle brīžos, kad trūkst laika – uzkodas ļauj uz mirkli nomākt apetīti un rada maldīgu priekšstatu, ka esi paēdis. Tomēr šāda ēdienreize nesniegs tev vajadzīgās uzturvielas, turklāt tu uzņemsi virkni kaitīgu vielu un ievērojamu daudzumu cukura, kas uz vairākām stundām nomāks tavu imūnsistēmu un izraisīs pastiprinātu nogurumu atlikušajā dienas daļā.

Pētījumi apliecina, ka, pastāvīgi uzņemot produktus, kuru sastāvā ir pievienotais cukurs, būtiski palielinās sirds un asinsvadu slimību risks, attīstās aptaukošanās un cukura diabēts un paaugstinās asinsspiediens un holesterīna līmenis.

Neēd pie darbagalda

Ieturot maltīti un vienlaikus veicot darba pienākumus, tu nespēj koncentrēties uz ēšanu, tādējādi laikus nepiefiksējot sāta sajūtu un nereti apēdot pārāk daudz. Tāpat šādi tu radīsi organismam papildu stresu, kas veicina gremošanas traucējumus un citas veselības problēmas. Turklāt, ēdot pie darbagalda, tu biežāk izvēlēsies kādu našķi vai citu viegli apēdamu produktu, kas nesniegs tev nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas.

Uzņem šķidrumu

Pat neliela dehidrācija veicina nogurumu un koncentrēšanās grūtības. Turklāt slāpes iespējams maldīgi uzskatīt par izsalkumu, kā rezultātā tu uzņemsi vairāk pārtikas nekā vajadzīgs. Vienmēr turi pa rokai ūdensglāzi un reizi pusstundā izdzer dažus lielus malkus.

Nodrošinies ar veselīgām uzkodām

Brīžos, kad klāt ir teju nepārvarams izsalkums, izvēlies veselīgu alternatīvu. Neliela uzkoda tev sniegs enerģiju un ļaus pilnvērtīgi darboties līdz nākamajai ēdienreizei. Izvēlies valriekstus vai mandeles, grieķu jogurtu, ābolu, bumbieri vai apelsīnu, gabaliņu melnās šokolādes, burkānus vai kādu citu mazkaloriju našķi.

Ņem maltīti līdzi

Pats drošākais un veselīgākais pusdienu piedāvājums ir maltīte, ko esi gatavojis pats. Tu skaidri zināsi, kādi produkti izmantoti ēdiena gatavošanai, cik cukura vai sāls pievienots, un varēsi būt drošs, ka pēc ēdienreizes jutīsies paēdis un gatavs turpināt darbu. Pagatavo papildu porciju vakariņās, kombinē pāri palikušo ēdienu vai izvēlies ko viegli un ātri pagatavojamu, ko uztaisīt pirms darba.
 

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sauļošanās: par un pret

Sauļošanās: par un pret

Ar saulaino dienu iestāšanos jautājums par sauļošanās labumu vai kaitīgumu atkal kļūst aktuāls. Līdz šim speciālisti un zinātnieki nav vienojušies, vai tomēr sauļoties vai nē, un katram no tiem ir savi argumenti.

Aktuālie piedāvājumi

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

2018./2019. mācību gadā aicinām pieteikties izglītojamos Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā licencētās speciālās pamatizglītības programmās – izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām, ar mācīšanās traucējumiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem, ar garīgās attīstības traucējumiem; speciālās pirmsskolas izglītības programmā izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī pamatizglītības programmā.

"Levenhuk Baltic" palielināmie stikli un digitālās lupas profesionālai un mājas lietošanai

"Levenhuk Baltic" palielināmie stikli un digitālās lupas profesionālai un mājas lietošanai

Plašajā optisko instrumentu klāstā palielināmie stikli un lupas ieņem īpašu vietu. Tās ir domātas ne tikai cilvēkiem ar redzes traucējumiem, bet arī ir neaizstājams darba instruments daudzās profesionālajās jomās. Ar tā palīdzību darbu iespējams paveikt ar vislielāko precizitāti un iegūt maksimāli augstus rezultātus.

Video

Veselīgs uzturs menopauzes laikā: Skaidro eksperte

Veselīgs uzturs menopauzes laikā: Skaidro eksperte

Sievietes veselību menopauzē ietekmē ne tikai izmaiņas hormonālajā sistēmā, bet arī dzīvesveids un uzturs. Dietoloģe aicina sievietes mainīt sliktos paradumus un stāsta par ieteicamo uzturu menopauzes laikā, lai saglabātu dzīves kvalitāti un izvairītos no saslimšanas ar sirds asinsvadu slimībām, osteoporozes un aptaukošanās.

Produktu testi

Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Maijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bernadeta" piedāvā testēt Oshadhi tējas koka ēterisko eļļu.

Testa rezultāti: Gold-Vit D3 Junior mutē šķīstoši pulveri

Testa rezultāti: Gold-Vit D3 Junior mutē šķīstoši pulveri

Martā medicine.lv sadarbībā ar vitamini.lv piedāvā testēt jaunākās paaudzes D vitamīnu bērniem un pusaudžiem - Gold-Vit D3 Junior.

Dzintars FUTURE FORMULA SOS kāju balzams un balzāms kāju pēdām

Dzintars FUTURE FORMULA SOS kāju balzams un balzāms kāju pēdām

Maijā medicine.lv sadarbībā ar AS "Dzintars" piedāvā testēt divu produktu komplektu - FUTURE FORMULA SOS kāju balzamu un mīkstinošu balzāmu kāju pēdām.

Uzņēmējs runā

Zobu tehniskā laboratorija. SIA "Dentālā studija"

zobu_implanti_10

Zobu implanti ir skrūves no titāna sakausējuma, ko izmanto zaudētā zoba saknes aizvietošanai, ieskrūvējot to žokļa kaulā. Titāns tiek izmantots tāpēc, ka tas ir vienīgais biosaderīgais materiāls – organisma atgrūšanas gadījumi ir ļoti reti – kurš turklāt ir arī ļoti izturīgs.