"Olainfarm" koncerna realizācija pirmajā ceturksnī pieaugusi par 14%
Rīga, 16.apr., LETA. Zāļu ražotāja "Olainfarm" koncerna realizācija šogad pirmajos trijos mēnešos, pēc provizoriskiem datiem, pieaugusi par 14% salīdzinājumā ar 2018.gada attiecīgo periodu un bija 34,689 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".
Tostarp straujākais realizācijas pieaugums 2019.gada pirmajos trijos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu "Olainfarm" koncernam bija Nīderlandē - 4,9 reizes, Uzbekistānā - par 39%, kā arī Tadžikistānā - par 34%, savukārt realizācijas apmērs samazinājies Lietuvā - par 34%, Kazahstānā - par 27% un Vācijā - par 19%. Vienlaikus lielākie noieta tirgi bija Latvija (28%), Krievija (26%), Baltkrievija (16%) un Ukraina (8%).
2019.gada pirmajos trijos mēnešos "Olainfarm" piederošā aptieku tīkla SIA "Latvijas aptieka" realizācija sasniedza 6,606 miljonus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, zaļās farmācijas uzņēmuma SIA "Silvanols" apgrozījums bija 1,641 miljons eiro, kas ir pieaugums par 7%, kā arī SIA "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija pieauga par 7%, sasniedzot 2,168 miljonus eiro. Savukārt veselības centru "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums sasniedza 0,738 miljonus eiro, bet Baltkrievijas meitasuzņēmuma "NPK Biotest" - 0,792 miljonus eiro.
Pēc nekonsolidētajiem "Olainfarm" provizoriskajiem rezultātiem, kompānijas produktu realizācija šogad pirmajos trijos mēnešos veidoja 26,502 miljonus eiro, kas ir par 13% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2018.gadā. Straujākais realizācijas pieaugums šogad pirmajos trijos mēnešos kompānijai bija Nīderlandē - 4,9 reizes, Uzbekistānā - par 39%, kā arī Tadžikistānā - par 28%, kamēr realizācija samazinājās Lietuvā - par 37%, Kazahstānā - par 21% un Vācijā - par 19%. Vienlaikus lielākie noieta tirgi bija Krievija (30%), Baltkrievija (17%) Latvija (17%) un Ukraina (11%).
Martā "Olainfarm" koncerna realizācija bija 10,83 miljonu eiro apmērā, kas ir par 3% vairāk nekā gadu iepriekš. Lielākais realizācijas pieaugums bija Mongolijā - 13,9 reizes, Nīderlandē - 11,1 reizi, Kirgizstānā - 8,8 reizes un Tadžikistānā - 4,1 reizi, bet lielākais realizācijas samazinājums bija Ukrainā - par 24% un Krievijā - par 23%. Vienlaikus koncerna lielākie noieta tirgi bija Latvija (30%), Krievija (26%), Baltkrievija (14%) un Uzbekistāna (5%).
"Latvijas aptieka" realizācija martā veidoja 2,137 miljonus eiro, kas ir par 2% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, "Silvanols" apgrozījums pieauga par 7% un bija 0,576 miljonu eiro apmērā, bet "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija veidoja 0,935 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 8%. Savukārt veselības centru "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums bija 0,268 miljoni eiro, bet "NPK Biotest" - 0,244 miljoni eiro.
Pēc nekonsolidētajiem "Olainfarm" rezultātiem, produktu realizācija martā veidoja 7,864 miljonus eiro, kas ir par 1% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Lielākais realizācijas pieaugums kompānijai minētajā laika periodā bija Nīderlandē - 11 reizes, Kirgizstānā - 7,1 reizi un Tadžikistānā - 3,9 reizes, savukārt lielākais realizācijas samazinājums bija Krievijā - par 28% un Ukrainā - par 17%. Lielākie noieta tirgi bija Krievija (31%), Latvija (18%), Baltkrievija (16%) un Ukraina (7%).
Kompānijas pārstāvji arī atzīmēja, ka 2019.gada pirmajos trijos mēnešos "Olainfarm" ir sasniedzis 27% no visa šajā gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 26% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma. Pēc "Olainfarm" aplēsēm, uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums šogad sasniegs 99 miljonus eiro, savukārt konsolidētais apgrozījums - 133 miljonus eiro.
"Olainfarm" nodarbojas ar gatavo zāļu formu, farmaceitisko preparātu un uztura bagātinātāju, kā arī ar ķīmisko vielu un aktīvo farmaceitisko ingredientu ražošanu. "Olainfarm" akcijas kotē "Nasdaq Riga" oficiālajā sarakstā.