Latvijas vīrieši un kosmētika – bubulis vai ikdienas ieradums?
Latvijas vīriešu aktīva dzīvesveida un kosmētikas lietošanas ieradumus diskusijā "Latvijas vīrieši un kosmētika – bubulis vai ikdienas ieradums?" apsprieda ārste-dermatoloģe Jana Janovska, jaunās vīriešu kosmētikas "FIT" ražotāju pārstāvji no Lielbritānijas un Polijas, kā arī Latvijas fitnesa klubu pārstāvji. Diskusijas laikā eksperti bija vienisprātis, ka mūsdienās vīriešu ikdienas ritmā un dzīvesstilā arvien biežāk ienāk kvalitatīva kosmētika tieši stirpā dzimuma pārstāvjiem.
Diskusijā, ko vadīja ētera balss Valdis Melderis, tās dalībnieki pārrunāja, cik aktīvi Latvijas vīrieši sporto un lieto kosmētiku, kā arī iepazinās ar speciāli vīriešiem Lielbritānijā radīto kosmētikas līniju "FIT". Diskusijā piedalījās kosmētikas līnijas izstrādātājs un īpašnieks Džeimss Grīns (James Green) no Lielbritānijas, vīriešu kosmētikas līnijas "FIT" radītājs, oficiālais pārstāvis Polijā un Latvijā, fitnesa klubu ķēdes "Twój Fitness" un "SOHO Body Spirit" Polijā priekšsēdētājs Artūrs Ligeska (Arthur Ligęska), ārste-dermatoloģe Jana Janovska, kā arī vairāki Latvijas fitnesa klubu un skaistumkopšanas salonu pārstāvji.
Kā diskusijā atzīmēja Džeimss Grīns, Lielbritānijā pērn veiktais pētījums rāda, ka ne tikai sievietes, bet arī vīrieši ikdienā intensīvi lieto kosmētikas līdzekļus – dažādus krēmus, gēlus un šampūnus. Interesanti gan tas, ka vīrieši Lielbritānijā visbiežāk kosmētiku mēdz nemanīti "aizņemties" no savām draudzenēm un sievām. Saskaņā ar pētījuma datiem vīriešu rīcība britu sievietei izmaksā vairāk nekā 23 eiro mēnesī jeb vidēji 280 eiro gadā.
67,9% sieviešu atzina, ka viņu vīrieši regulāri izmanto dāmu dienas un nakts krēmus, savukārt 46,4% sieviešu uzskata, ka vīrieši ar sieviešu kosmētiku sevi lutina gana daudz.
Tai pat laikā dāmas uzskata, ka galvenais iemesls, kāpēc vīrieši paši neiegādājas savu kosmētiku, bet labprātāk paslepus to aizņemas no sievietēm, ir stiprā dzimuma pārstāvju nepatika pret iepirkšanos.
"Mūsdienās kvalitatīvas kosmētikas lietošana arī vīriešiem kļūst par ikdienas nepieciešamību. Piemēram, kosmētika "FIT" derēs tiem vīriešiem, kuri rūpējas par savu veselību un ķermeni, kā arī regulāri un aktīvi nodarbojas ar fiziskajām aktivitātēm. Produktu iedarbība ir pierādīta klīniskajos pētījumos, tāpēc tā ir efektīva un īsā laikā sniedz pamanāmus rezultātus. Protams, kosmētika nav panaceja un, lietojot tikai kosmētiku, bet nepievēršot uzmanību savām dzīvesveidam un atbilstošām fiziskajām aktivitātēm, iegūt trenētu ķermeni un spēcīgus muskuļus būs grūti, taču tas ir lielisks palīgs mērķu sasniegšanā," norāda "FIT" radītājs un oficiālais pārstāvis Polijā un Latvijā Artūrs Ligeska.
Diskusijā Džeimss Grīns papildināja Artūru Ligesku, ka līdz ar biežāku vīriešu pievēršanos plastiskajai ķirurģijai "FIT" kosmētika ir veidota kā tilts starp pasīvas iedarbības skaistumkopšanas produktiem un plastisko ķirurģiju. Tāpēc klīniski izstrādātie serumi un citas kosmētikas sastāvdaļas ļauj vīriešiem izskatīties labi bez plastiskās ķirurģijas. "Mums patīk domāt par "FIT" kosmētiku kā plastisko ķirurģiju, tikai bez skalpeļa," piemetināja Dž. Grīns.
Ar kosmētiku ir iepazinies arī Latvijas Nacionālās operas režisors Andrejs Žagars, kurš atzīmēja, ka mūsdienās vīriešiem kosmētika ir higiēna: "Vīriešiem vairs nav tik lieli aizspriedumi pret kosmētiku, jo ir uzlabojusies dzīves kvalitāte, kas ietver arī rūpes par sevi, savu ķermeni un veselību kopumā. Vīrieši kosmētiku uztver kā higiēnu.
Ja cilvēki dzīvo aktīvu dzīvesveidu - strādā, daudz ceļo un nodarbojas ar fiziskajām aktivitātēm, tad šāds dzīvesveids pieprasa sevi uzturēt labā formā.
To esmu sapratis arī no savas personīgās pieredzes, tāpēc cenšos piekopt veselīgu dzīvesveidu."
"Kosmētika ir jālieto ne tikai sievietēm, bet arī vīriešiem, jo tā ir estētika un sevis kopšana. Protams, abu dzimumu kosmētika būtiski atšķiras ne tikai pēc vizuālā izskata, kur vīriešu kosmētika pieprasa lielāku vienkāršību, bet arī pēc kosmētikas smaržas un sastāvdaļām.
Vīriešu kosmētikai tiek pievienoti komponenti, kurus pieprasa vīriešu hormonālās īpatnības.
Tieši tāpat ir ar sieviešu kosmētiku, tāpēc katram dzimumam ieteicams lietot sev paredzēto kosmētiku," uzskata ārste -dermatoloģe Jana Janovska.
Diskusijā tās dalībnieki iepazinās arī ar jauno un speciāli vīriešiem radīto kosmētikas līniju "FIT", novērtējot unikālo vīriešu kosmētiku, kas ražota Lielbritānijā un balstīta uz aktīvo dabas vielu iedarbību un tagad pieejama arī Latvijā portālā to-be-fit.lv. Jaunais zīmols, kurš guvis plašu atzinību Lielbritānijā un Polijā, ir radīts ikvienam vīrietim, kam rūpes par savu ķermeni un tā uzturēšana labā formā ir nozīmīga dzīves sastāvdaļa. Zīmola filozofija paredz, ka atbilstoša kosmētikas lietošana vīriešiem ir ideāls palīgs ceļā uz sakoptu un veselīgu ķermeni.
"FIT" kosmētikas līdzekļi ir zinātniski izstrādāti, un to pārbaudi klīniskajos pētījumos ir veikuši speciālisti. Produktu sastāvā iekļauti dažādi augu ekstrakti un vielas, tāpēc produktu klāsts piedāvā īpaši saudzīgus un efektīvus ķermeņa kopšanas līdzekļus. Produktu klāstā ietilpst ķermeņa gēli, kas palīdz atbrīvoties no muskuļu sāpēm pēc treniņa, novēršot pienskābes uzkrāšanos muskuļaudos, tāpat palīdz cīņā ar taukaudiem vēdera rajonā, kā arī atbrīvo no rētām un strijām. Tāpat klāstā pieejams sejas krēms krunciņu un tumšo loku samazināšanai, lūpu balzams sasprēgājušo lūpu atjaunošanai, šampūni matu stiprināšanai, kā arī balzams matu barošanai.
Vīriešu kosmētikas līnijas "FIT" izstrādātājs un īpašnieks no Lielbritānijas
Džeimss Grīns nāk no ādas kopšanas industrijas ekspertu ģimenes Lielbritānijā - viņa vecāki, vecvecāki un vecvecvecāki bijuši ķīmiķi.
Pēc veiksmīgas karjeras Anglijas medijos Džeimss Grīns pievērsās savām "saknēm", sirdslietai un biznesa veidošanai, izveidojot īpaši vīriešiem paredzētu kosmētikas līniju ar tās ražotni. Lai izveidotu jauno zīmolu, Džeimss veica pētījumus, lai izprastu vīriešu problēmzonas un izveidotu unikālu vīriešu kosmētiku, kura atšķirtos no citām un būtu ne tikai efektīva, bet arī vizuāli pievilcīga.
Tā kā Džeimss pats ir aktīvs veselīga dzīvesveida piekopējs, viņa novērojumos vīrieši, kuri sporto, nodarbojas ar fitnesu un sevis uzturēšanu labā formā, saskaras ar vienām un tām pašām problēmām jeb problēmzonām. Lai radītu "FIT" kosmētikas līniju, Džeimss divus gadus sadarbojās ar vadošajiem ķīmiķiem un speciālistiem ķermeņa kosmētikas izstrādē, radot desmit inovatīvus pretnovecošanās, ķermeņa un matu kopšanas produktus tieši vīriešiem.
Džeimss uzskata, ka mūsdienās arvien vairāk vīriešu izmanto plastisko ķirurģiju, tāpēc jaunā vīriešu kosmētikas līnija ar savu efektīvo iedarbību pašreizējā skaistuma nozarē aizpilda "tukšumu" starp pasīviem ķermeņa kopšanas līdzekļiem un lielo soli līdz skalpelim un operācijai
Artūrs Ligeska (Arthur Ligęska)
Vīriešu kosmētikas līnijas "FIT" oficiālais pārstāvis Polijā un Latvijā, fitnesa klubu ķēdes "Twój Fitness" un "SOHO Body Spirit" Polijā priekšsēdētājs
Artūrs Ligeska ir Eiropas Fitnesa asociācijas licencēts fitnesa treneris un instruktors.
2013.gada decembrī ASV Artūrs absolvēja Nacionālās fitnesa uzņēmējdarbības alianses (National Fitness Business Alliance) organizēto studiju programmu "Fitnesa vadība". Artūrs ir vienīgais šāda sertifikāta īpašnieks Centrāleiropā.
Polijā Artūrs vada sporta klubu "Twój Fitness", kur atbild par investīciju un stratēģijas plānošanu, kā arī nodrošina profesionālu darbinieku un fitnesa treneru apmācību. Artūrs ir atzīsts eksperts sporta klubu vadībā Polijā un citur Eiropā. Artūrs ir arī dibinājis sporta un atpūtas klubu "SOHO Body Spirit". Šis ir viens no pirmajiem sporta klubiem Polijā, kas nodrošina vismodernāko un augstākās kvalitātes aprīkojumu un profesionālu treneru pakalpojumus.