medicine.lv skaitļos

Lietotāji online305
Aktīvie uzņēmumi12553
Nozares raksti4654
Ekspertu atbildes20592
Kā izvēlēties Jaunā gada apņemšanās? Iesaka speciālisti : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Kā izvēlēties Jaunā gada apņemšanās? Iesaka speciālisti

sparkler_677774_640
Jaunā gada sākumā un aizejošā gada noslēgumā tradicionāli atskatāmies uz gada laikā paveikto un sākam veidot ieceres nākamajam gadam. Kā pareizi atskatīties uz aizvadīto gadu un izvērtēt pašam sevi? Kam pievērst uzmanību un par ko nevajadzētu sevi šaustīt? Ieteikumos veselīgam gada sākumam dalās psihoterapeits Andris Veselovskis un BENU Aptiekas farmaceite Ilze Priedniece.

Novērtē panākumus un pozitīvo

A.Veselovskis uzsver – atskatoties uz aizejošo gadu, būtu svarīgi atcerēties pozitīvās paveiktās lietas (piemēram: iestājos augstskolā, uzsāku jaunu darbu, noskatījos vērtīgu videolekciju kursu, pavadīju daudz laika kopā ar ģimeni, trenējos fitnesa grupā, pavadīju priecīgus brīžus). Domājot par paveikto, jācenšas formulēt domas apliecinoši: es biju, es tiku galā, es piedalījos. Ir svarīgi apliecināt savu būšanu, varēšanu un aktivitāti. Domājot šādas domas, cilvēks kļūst stiprāks.
 
Nevajadzētu fokusēties uz neveiksmēm un nevarēšanām: mani atstāja draudzene, esmu neveiksminieks, aizgājušais gads parādīja, ka es neko nespēju… Šādas domas cilvēku var sagraut. Neveiksmes ir jāizvērtē un kļūdas jālabo, un tur sevis šaustīšana nekādi nepalīdzēs. Tā tikai traumēs un atņems spēkus.

Nefokusējies uz negācijām!

Gada laikā cilvēks piedzīvo gan uzvaras, gan zaudējumus. Piemērs: cilvēks ir regulāri spēlējis volejbolu, taču viņu ir piemeklējusi arī trauma, kuras rezultātā viņš divus mēnešus nevarēja spēlēt. Pozitīvs situācijas vērtējums būtu šāds: "Gandrīz visu gadu varēju sportot! Bija trauma, taču veiksmīgi tiku ar to galā un jau atkal varu sportot!" Negatīvs atskats būtu šāds: "Atkal šogad neveicās! Veselus divus mēnešus nevarēju sportot. Esmu neveiksminieks!"
 
Šis piemērs uzskatāmi parāda, ka viens un tas pats dzīves gājums var cilvēku iepriecināt vai arī spiest pie zemes. Tādēļ mums ir jāmācās nevērtēt caur negatīvo skatījumu.

Izvirzi reālistiskus, izpildāmus plānus

Jaunā gada apņemšanās ir slavenas ar to, ka bieži vien tiek atstātas neizpildītas. Kā formulēt savas vēlmes, plānus un apņemšanās tā, lai tās būtu izpildāmas un nenestu mums vilšanos? Speciālists skaidro, ka, ja ir bijusi pieredze, ka Jaunā gada apņemšanās nestrādā, nevajag sevi velti mānīt, atkal un atkal izvirzot neizpildāmus mērķus. Mēs nevaram izmainīt savu dzīvi vienā dienā, taču varam mainīties pamazām, atmetot veco un vietā liekot kaut ko jaunu, labāku. Ilgstoši sevi trenējot, mēs varam sevi pārveidot. Ir svarīgi sākt ar maziem uzdevumiem un būt neatlaidīgam. Kļūt stiprs un laimīgs vienā dienā var tikai reklāmā. Ja kāds stāsta, ka viegli un ātri ir izmainījis savu dzīvi, visticamāk, tas ir apmāns vai lamatas.

Uzņemies atbildību par saviem plāniem  

Jo vairāk cilvēks spēj uzņemties atbildību par sevi un savu dzīvi, jo stiprāks un pašapzinīgāks viņš kļūst. Bērniem jāmāca uzņemties atbildību jau no mazotnes, sākot ar kaut ko nelielu, pamazām palielinot atbildības daudzumu atbilstoši vecumam. Cilvēks var mācīties pārvaldīt savu uzvedību, emocijas, uzturēt veselu ķermeni un možu garu. Mācoties uzņemties vairāk atbildības, cilvēks sasniegs labākus rezultātus dažādās sfērās. Ja cilvēks pārliek atbildību gadījumam, veiksmei vai citiem apstākļiem, viņš zaudē ticību sev, sasniedz aizvien mazāk. 
 
Neveiksmes ir daļa no dzīves, tādēļ ir jāmācās tās pieņemt un par tām jāizdara secinājumi. Piemēram, ja nesanāk izveidot ilgstošas attiecības, tas nozīmē, ka cilvēkam jāizmaina sava domāšana un uzvedība. Iepriekšējā taktika bijusi neveiksmīga, un tā jākoriģē.

Emocionālā noskaņa svētkos

Katrs var izvēlēties pats, kā pavadīt svētku laiku. Vienam ir nepieciešama liela svinētāju kompānija, kamēr cits grib pabūt viens, atpūsties no komunikācijas. Kādam ir svarīgi atskatīties uz aizgājušo gadu, tikmēr cits vislabāk dodas uz kalniem slēpot un par aizgājušo gadu nedomā. Ir arī cilvēki, kam svētki nepatīk. Kādam, iespējams, ir bēdas un vajag pasērot. Tādēļ jāņem vērā, ka reālā cilvēka dzīve ļoti atšķiras no masu medijos publicētā. Nevajag censties atbilst izdomātiem, nepatiesiem stereotipiem.

10 padomi veiksmīga Jaunā gada vēlmju plāna formulēšanai

1. Brīvi sajust savas vēlmes un izvirzīt savus individuālus, unikālus plānus.
2. Nebaidīties no negatīviem viedokļiem. Nepieķerties stereotipiem, dogmām, nepakļauties vispārīgām tendencēm. Darot ,,kā visi", cilvēks pazaudē sevi.
3. Izvēlēties mērķus, kuru realizācija dod attīstību un pašapziņas pieaugumu.
4. Būt kreatīvam. Meklēt Jaunajā gadā jaunus risinājumus, pamēģināt kaut ko nebijušu.
5. Neuzstādīt pārmērīgi augstus, nesasniedzamus mērķus. Pārāk ideālistisku mērķu izvirzīšana un to sabrukums parasti traumē.
6. Domu brīvība. Atvērtība visam jaunajam. Pamēģināt kaut ko, kas neiederas vecajā stereotipu sistēmā. Piemēram, meditēt, dziedāt, adīt.
7. Pašreizējais stāvoklis ir visas iepriekšējās dzīves produkts. Uzņemties atbildību un varu mainīt savu dzīvi.
8. Tikai katrs pats var mainīt savu dzīvi. Negaidīt risinājumus no citiem.
9. Lai izvirzītie mērķi un to realizācija paaugstina spēju būt laimīgam.
10. Ļaut sev kļūdīties. Nebūt perfektam. Izbaudīt procesu. Nekoncentrēties uz rezultātu.

Farmaceita padoms

BENU Aptiekas farmaceite Ilze Priedniece uzsver – šis svētku laiks un ziema kopumā cilvēkam mēdz būt sarežģītāks nekā citi gadalaiki. Šajā laikā parasti saskaramies ne vien ar nopietnākiem pārbaudījumiem mūsu imunitātei, bet arī fiziskā un garīgā ziņā mēdzam biežāk justies izsmelti.
 
Farmaceite iesaka – ja svētku steiga radījusi satraukumu un nervozitāti, tad noderēs tase ārstniecisko augu tējas, kam piemīt nomierinoša darbība. Derēs piparmētru, melisas lapas, baldriāna saknes, asinszāles, māteres un raudenes laksti, apiņa augļkopas, lavandas, vīgriezes un kumelītes ziedi.  Šīs drogas var lietot atsevišķi vai komplekso tēju veidā, kur sastāvā būs vairākas ārstniecības augu drogas. Asinszāles līdzekļus pazīst kā dabīgus antidepresantus. 
 
Žeņšeņa preparāti palīdzēs vairot enerģiju un novērst nogurumu, kā arī veicina normālu imūnsistēmas darbību, tie ir pieejami arī kopā ar multivitamīniem.
 
Noderīgi ir magniju un B grupas vitamīnus saturoši līdzekļi. Nervozitāte, nogurums, aizkaitināmība un bezmiegs ir  arī magnija deficīta simptomi.
 
Nevajadzētu aizmirst par D vitamīnu, ir vērts noteikt tā līmeni, kas bieži vien ir nepietiekams, un uzsākt regulāru D vitamīna lietošanu. Kā arī svētku skrējienā neaizmirst par atpūtu kopā ar ģimeni un draugiem un par svētku patieso būtību.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • Dzintra 03.01.2020 08:48
    Intresants raksts

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Fitoterapija":

Uzņēmumi nozarē "Fitoterapija"

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Skandināvijas un vācu kvalitāte jūsu veselībai un aprūpei

Skandināvijas un vācu kvalitāte jūsu veselībai un aprūpei

Uzņēmums "Prāna Ko" Latvijas tirgū veiksmīgi darbojas jau 25 gadus. Uzņēmums sadarbojas ar spēcīgiem zīmoliem un, pateicoties tiem, var sniegt saviem klientiem augstas kvalitātes saimniecības un higiēnas preces, profesionālus uzkopšanas līdzekļus un inventāru.

Covid-19 infekcijas ārstēšana mājas apstākļos

Covid-19 infekcijas ārstēšana mājas apstākļos

Ārsts Artūrs Tereško apkopojis informāciju pētījumiem un ārstēšanu, kā arī piedāvā plānu, ko darīt, ja gadās saslimt, lai slimību varētu vieglāk pārciest. 

Video

Trīs minūšu rīta rosme prāta spēju uzlabošanai (VIDEO)

Trīs minūšu rīta rosme prāta spēju uzlabošanai (VIDEO)

Neliela izkustēšanās pēc pamošanās ir veids, kā atmosties, sagatavoties dienai un uzlabot prāta spējas. Rīti kļūst gaišāki, tāpēc ikvienam, kuram mācības un darbs notiek attālināti, fiziskās sagatavotības eksperts iesaka trīs minūšu rīta rosmes vingrojumus. Ideālā variantā rīta rosmi vajadzētu veikt ārā – svaigā gaisā. 

Produktu testi

GoRelax – jauna dabīgu nomierinošu produktu līnija aktīviem cilvēkiem no Silvanols

GoRelax – jauna dabīgu nomierinošu produktu līnija aktīviem cilvēkiem no Silvanols

Janvārī medicine.lv sadarbībā ar Latvijas ražotāju SIA "Silvanols" piedāvā testēt divus dabīgus līdzekļus ar nomierinošu iedarbību – uztura bagātinātājus GoRelax Day (lietošanai dienā) un GoRelax Night (lietošanai uz nakti) pieaugušajiem.

HealthAid Wintervits® – imūnās sistēmas atbalstam ziemā

HealthAid Wintervits® – imūnās sistēmas atbalstam ziemā

Janvārī medicine.lv sadarbōibā ar SIA "HealthAid Baltics" piedāvā testēt HealthAid Wintervits® – uztura bagātinātāju imūnās sistēmas atbalstam ziemas laikā.

Testa rezultāti: SENSITIVE+ Zobu pasta ļoti jutīgiem zobiem

Testa rezultāti: SENSITIVE+ Zobu pasta ļoti jutīgiem zobiem

Decembrī medicine.lv sadarbībā ar SIA WOOM piedāvāja testēt zobu pastu ļoti jutīgiem zobiem WOOM SENSITIVE +.

Uzņēmējs runā

Nepieciešams virsmatracis? Kur vislabāk to meklēt

erti.lv_matra_u_veikals

Virsmatracis ir unikāls risinājums dažādām situācijām, arī ciemiņu izguldīšanai. Labs virsmatracis atradīs izmantojumu katrā mājoklī. Matraču interneta veikala erti.lv speciālisti iepazīstina ar sava matraču veikala virsmatraču produkcijas klāstu un stāsta par produktu atšķirībām. 

Uzņēmums, kura darbības sfēra var būt līdziga raksta tematikai:

Kontakti

  1. 29484457
  2. 28682627
  3. arturs_teresko@inbox.lv

Darba laiks

  • P.900-1400
  • O.-
  • T.900-1400
  • C.-
  • P.900-1400
  • S.-
  • Sv.-
  • Fitoterapija, adatu terapija

Apraksts

Dr. Tereško tējas ir pagatavotas no savvaļā augošiem un zaļo zemnieku saimniecībās kultivētajiem ārstniecības augiem 
Vairāk

Atslēgvārdi

Dr. Tereško tējas, ārstniecības augi, augu terapija, fitoterapija,
aknu tēja, sirds tēja, plaušu tēja, tēja imunitātei, nieru tēja,
fitomasāža, vannas tēja, pirts tēja, ārstēšana, slimība,
iekaisums, mazspēja, asinsspiediens, locītavas, adatu terapija,
betulīns.
Vairāk

Saistītie resursi

Mājas lapa internetā