Praktiski padomi kopīgiem ģimenes treniņiem

16.04.2018
Praktiski padomi kopīgiem ģimenes treniņiem

Arī šogad 19. maijā ģimenes ar bērniem aicinātas piedalīties "Lattelecom Rīgas maratona" "Rimi Bērnu dienas" organizētajā 4,2 kilometru garajā Ģimeņu skrējienā. Kā sagatavoties maratonam kopā ar visu ģimeni, stāsta "Rimi Bērniem" eksperts–fitnesa treneris Kārlis Birmanis, un aicina uz bezmaksas iesildīšanās treniņiem Mežaparkā katru svētdienas rītu.

Trenējamies līdz maratonam

Ģimene, kurā aug skolas vecuma bērni, kā vienu no mērķiem var izvirzīt četru vai sešu kilometru distances noskriešanu kādā no maratoniem, taču tam jāsāk gatavoties jau laikus. Vismaz divus mēnešus pirms maratona svarīgi bērnu sākt radināt pie skriešanas slodzes.  Fiziskās sagatavotības eksperts stāsta: "Jāatceras, ka arī bērnam, kurš ikdienā būs pieradis pie aktīvas sportošanas, četru līdz sešu kilometru distances noskriešana bez iepriekšējiem treniņiem var radīt pārslodzi, bet mazkustīgāks bērns var sevi pilnībā "nokausēt" un ķermenim radīt pārslodzi jau pie trim kilometriem. Tāpēc treniņu periodā vajadzētu nevis koncentrēties uz noskrieto distanci, bet gan vadīties pēc slodzē pavadītā laika: pirmajā nedēļā skrienam 20 minūtes un neskatāmies, cik kilometru pieveicam. Nākamajā nedēļā pieliekam piecas minūtes klāt. Šādi ķermenis pakāpeniski pieradīs pie slodzes."

Kam pievērst uzmanību trenējoties?

Lai trenētu izturību, organismam nepieciešams pietiekami daudz skābekļa. Tāpēc tempam jābūt tādam, lai skrienot varētu normāli sarunāties. Vecākam, kas dodas skriet kopā ar bērnu, jāspēj uzturēt sarunu, jo sarunāšanās vislabāk parādīs, ka tiek skriets optimālajā tempā (netrūkst elpas), turklāt arī bērnam būs interesantāk. Zelta likums, kas jāatceras – ja skrienot tiek izjusts diskomforts vai pat sāpes, kaut kas tiek darīts nepareizi. Diskomfortu ignorēt nedrīkst. Tiklīdz to jūt, jāapstājas vai slodze jāsamazina. Ja sāpes nepāriet, laikus vajadzētu meklēt palīdzību pie speciālista, piemēram, fizioterapeita. Jāpatur prātā, ka bērnus nogurdina monotonas cikliskas nodarbes un nemainīga ainava. Vislabāk tam derēs meža ceļi, kur nepieciešams te uzskriet augšā kalnā, te skriet lejā un ir citi šķēršļi. Bērniem visbūtiskākais ir justies emocionāli pacilātiem, savukārt vecākiem jāatceras, ka nevajag bērnu emocionāli ietekmēt un skriešanu uzspiest – motivēšanai jābūt labvēlīgai.

Svarīgs priekšnoteikums veselīgai skriešanai ir stalta stāja. Skrējiena laikā zodam jābūt paralēli zemei/skriešanas virsmai, mugurai taisnai, jo tas nodrošinās, ka krūškurvis būs atvērts un skrējējs spēs pilnvērtīgi elpot. Ja ķermenis skrienot ir sakņupis un krīt uz priekšu, katrs solis ir kā sitiens, kas rada papildu slodzi locītavām un mugurai.

Kad labāk tomēr neskriet?

Mūsdienās daudziem bērniem un jauniešiem mazkustīgā dzīvesveida dēļ ir novājināta vai slikti attīstīta muskulatūra. Vizuāli to var redzēt pēc tā, ka bērnam pēdas krīt uz iekšpusi, savukārt ceļi it kā sitas kopā. Tiem, kuriem ir šādas problēmas, pirms treniņu uzsākšanas ieteicams konsultēties ar fizioterapeitu, kas izskaidros, kāda slodze un kādi sporta veidi būtu vēlami. Ja netiek ņemta vērā bērna veselība un stājas specifika, skrienot pēda nepareizi uzņem slodzi, un tad katrs solis piezemējoties ir kā sitiens, ko kompensē locītavas ceļgalos, gūžās, cieš arī mugurkauls. Protams, situāciju var mazliet līdzsvarot ar labiem skriešanas apaviem. Specializētajos sporta veikalos ir pieejami bezmaksas pēdu testi, lai noteiktu, tieši kādi apavi ir vajadzīgi. Tomēr jāatceras, ka ar apaviem pēdas un stāju izlabot nav iespējams. Ja bērnam būs veselas pēdas un mugura, viņš varēs skriet teju jebkuros sporta apavos.

Piedalieties treniņos Mežaparkā!

Katru svētdienas rītu līdz pat starta šāvienam maratonā 19. un 20. maijā organizatori aicina trenēties Mežaparkā lieliskā skrējēju un treneru kompānijā! Paši mazākie skrējēji trenēsies kopā ar "Bērnu dienas" treneri, un varēs izskrieties atbilstoši savām spējām un mērķiem, kamēr vecāki gatavoties saviem startiem. 

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Sports veselībai, sporta centri":

Nedēļas tēma

Vēnu vasara – vēnu operācijas vasarā ar 20% atlaidi

Vēnu vasara – vēnu operācijas vasarā ar 20% atlaidi

Vai vēnu problēmas var risināt vasarā? Vēl pirms dažiem gadiem valdīja uzskats, ka jāgaida līdz rudenim, ja vien nav runa par akūtu situāciju. Dr. Mauriņa klīnikā, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, vēnu operācijas var veikt arī vasarā.

Aktuālie piedāvājumi

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīnam ir pretiekaisuma, pretvīrusu un antibakteriālās īpašības, antioksidantīva, antimutagēna darbība, spēja mazināt holesterīna līmeni asinīs, uzlabot aknu un nieru darbību, kā arī citas darbības, ko var izmantot cilvēka atveseļošanai. Tāpat betulīnam ir liels potenciāls kosmētikas nozarē un ādas slimību ārstēšanā.

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

2018./2019. mācību gadā aicinām pieteikties izglītojamos Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā licencētās speciālās pamatizglītības programmās – izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām, ar mācīšanās traucējumiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem, ar garīgās attīstības traucējumiem; speciālās pirmsskolas izglītības programmā izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī pamatizglītības programmā.

Video

Produktu testi

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Maijā un jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bernadeta" piedāvāja testēt Oshadhi tējas koka ēterisko eļļu.

FarinGo – dabīgi un efektīvi līdzekļi ar smiltsērkšķiem veselam  kaklam!

FarinGo – dabīgi un efektīvi līdzekļi ar smiltsērkšķiem veselam  kaklam!

Jūlijā medicine.lv sadarbībā ar SIA Silvanols piedāvā testēt FarinGo produktus Dziesmusvētku koru dalībniekiem!

Testa rezultāti: Dzintars FUTURE FORMULA SOS kāju balzams un balzāms kāju pēdām

Testa rezultāti: Dzintars FUTURE FORMULA SOS kāju balzams un balzāms kāju pēdām

Maijā medicine.lv sadarbībā ar AS Dzintars piedāvāja testēt divu produktu komplektu - FUTURE FORMULA SOS kāju balzamu un mīkstinošu balzāmu kāju pēdām.

Uzņēmējs runā

Sertificēta zobu higiēniste Beatrise Pugačova

pugacova_b_sertificeta_zobu_higieniste_b6ssc_011_626x415

Zobu higiēna ir nepieciešama zobakmens noņemšanai, smaganu ārstēšanai un mutes dobuma veselības uzturēšanai. Higiēnists arī izglīto pacientus par pareizu zobu higiēnu, kas sniedz iespēju tiem labāk izvairīties no zobu un smaganu saslimšanām.