Zāļu ražotājiem no nākamā gada būs jāsniedz informācija par zāļu reklamēšanai organizētajiem un sponsorētajiem pasākumiem
Rīga, 22.maijs, LETA. Zāļu ražotājiem no nākamā gada papildus jau noteiktajai informācijai būs jāiesniedz ziņas par zāļu reklamēšanas nolūkos organizētajiem un sponsorētajiem pasākumiem, paredz otrdien Ministru kabineta (MK) sēdē apstiprinātā, Veselības ministrijas (VM) izstrādātā kārtība, kādā tiek reklamētas zāles. .
Tas nozīmē, zāļu ražotājiem sniegtajā informācijā par zāļu reklamēšanas pasākumiem būs jāietver arī tāda informācija kā atalgojums lektoriem un konsultantiem, tehnisko nodrošinājumu, ēdināšanu u.c.
Jaunā kārtība izstrādāta, lai veicinātu ar zāļu reklāmu saistīto izdevumu caurskatāmību
Līdz šim zāļu ražotājs sniedza informāciju tikai par atbalstu biedrībām un ārstniecības iestādēm. Savukārt, lai mazinātu iespēju, ka reģistrācijas apliecības īpašnieks izvairās no informācijas sniegšanas, noteikumu projektā iekļauta prasība iesniegt paziņojumu arī tajos gadījumos, ja atbalsts nav sniegts vai pasākumi nav sponsorēti.
Tāpat, lai novērstu korupcijas risku, noteikumu projektā precizētas ārstniecības personu un farmācijas uzņēmumu pārstāvju attiecības, nosakot, kam un kādus labumus drīkst piedāvāt. Atbilstoši VM izstrādātajam noteikumu projektam, labuma vērtība nedrīkst pārsniegt 10 eiro, paredzot to speciālista izglītošanai. Tāpat speciālistiem paredzētajiem pasākumiem jābūt pakārtotiem zinātniskam mērķim un nesatur izklaides u.c. nepiemērotus pasākumus.
Vienlaikus noteikumu projektā precizētas atsevišķas normas attiecībā uz zālēm, kurām ir augsts farmakovigilances – iespējama kaitējuma cilvēka veselībai – risks un kuras aizliegts reklamēt, un kuru bezmaksas paraugu nodošana ārstniecības personām ir aizliegta.