VM ar kampaņu mēģinās mudināt sabiedrību vairāk kustēties
Rīga, 20.sept., LETA. Veselības ministrija (VM) ir sākusi jaunu sabiedrības informēšanas kampaņu "Kustinācija", kuras mērķis ir veicināt kustīgu dzīvesveidu kā vērtību un palielināt regulāru fizisku aktivitāšu veikšanu ikdienā, aģentūrai LETA pastāstīja VM pārstāve Undīne Šulca.
Kampaņa uzrunās iedzīvotājus arī ar dažādām izglītojošām aktivitātēm, piemēram, profesionāla autoru komanda izstrādās metodisko programmu dažādām mērķgrupām, kas būs pieejama ikvienam interesentam, lai mudinātu kustēties pareizi.
Tāpat paredzēta Vislatvijas izglītojošā programma bērnudārziem un skolām, veicinot veselīgu interesi par kustēšanos jau no mazotnes, kā arī plānota "Kustinatoru" tūre novados, lai iedvesmotu uzņēmumu, biedrību, pašvaldību un citu sabiedrības grupu pārstāvjus kaut dažas minūtes dienā vairāk kustēties, atjaunojot spēkus un dzīvesprieku.
Kampaņas gaitā plānots arī pozitīvā blakusefekta eksperiments, lai parādītu kustības ietekmi uz cilvēka labsajūtu, kā arī veselīgu hobiju iedzīvināšana, atrunu kliedēšana un citas aktivitātes. Kampaņas gaitai gada garumā varēs sekot līdzi arī sociālajos tīklos.
Veselības ministre Anda Čakša (ZZS) kampaņas būtību skaidro ar to, ka kustība ir īstens prieka, labsajūtas un veselības eliksīrs.
"Kustoties mēs vienlaikus gan izvēdinām galvu, smeļamies jaunu enerģiju, stiprinām muskuļus un imunitāti, gan atrodam jaunus draugus. Ar jaunvārdu "Kustinācija" mēs vēlamies parādīt, ka kustība nacionālā mērogā var kļūt par vienojošu elementu, kas sniedzas pāri dzīvesvietas, vecuma, ienākumu un tautības barjerām. Aktīvi iekustinot nāciju, mēs ilgtermiņā varam veicināt sabiedrības veselību," skaidroja Čakša.