medicine.lv skaitļos

Lietotāji online183
Aktīvie uzņēmumi12712
Nozares raksti1396
Ekspertu atbildes21477
Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga! : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga!

Regulāra vingrošana grūtniecības laikā var uzlabot tavu veselību, mazināt liekā svara pieauguma un muguras sāpju risku, un arī atvieglot dzemdību procesu.

Mērenas fiziskas aktivitātes var pozitīvi ietekmēt arī mazuļa veselību.

Grūtniecības laikā veiktās vingrošanas mērķis ir stabilizēt asinsspiedienu un uzlabot asinsriti, saglabāt ķermeni lokanu un spēcīgu, kontrolēt veselīgu svara pieaugumu un sagatavot muskuļus dzemdībām.

Vingrošanas pozitīvā ietekme:

•    Tiks saīsināts dzemdību laiks
•    Palielina iespēju, ka dzemdības notiks dabīgā veidā
•    Samazina vēlmi lietot pretsāpju līdzekļus
•    Samazina priekšlaicīgu dzemdību risku
•    Uzlabo augļa veselību

Pētījumi pierāda – ja grūtniece vingro, jaundzimušajam būs veselīgāks svars un zemāka tauku masa, kā arī lielāka tolerance pret stresu.

Svarīgi zināt

Sievietes, kuras regulāri nodarbojās ar sportu pirms grūtniecības, var droši turpināt to darīt arī grūtniecības laikā, veicot nelielas izmaiņas vingrošanas veidos atkarībā no trimestra.

Ja sieviete nav vingrojusi pirms grūtniecības iestāšanās, būtu jāizvēlas zemas intensitātes vingrojumu programma.

Ir ieteicams vingrot katru dienu 20 – 30 minūtes.

Ja tev ir kādas veselības problēmas, piemēram, astma, sirds slimība, hipertensija vai diabēts, vispirms nepieciešams konsultēties ar ārstu par piemērotāko vingrinājumu izvēli.

Padomi drošai vingrošanai

•    Uzvelc brīvi krītošas, ērtas drēbes un sporta krūšturi
•    Vienmēr sāc un beidz vingrošanu ar stiepšanās vingrinājumiem
•    Veic vingrojumus ne ātrāk kā stundu pēc maltītes
•    Dzer daudz ūdens pirms un pēc treniņa, vēlams arī tā laikā
•    Izvairies no straujiem vingrinājumiem
•    Nepārcenties. Vēlams izvairīties no spēka treniņiem

Piemērotākie treniņu veidi grūtniecības laikā

Šīm aktivitātēm ir mazs traumu risks, tie sniedz labumu visam ķermenim kopā, un tos var veikt visu grūtniecības laiku līdz pat dzemdībām.

Soļošana

Ja pirms grūtniecības nenodarbojies ar sportu, aktīva soļošana ir labs veids, ar ko uzsākt fiziskas aktivitātes.

Soļošana nodrošinās kardiovaskulāro treniņu bez pārlieku lielas slodzes ceļgaliem un potītēm.

Ieteicams soļot pa līdzenām virsmām, izvairīties no bedrēm, akmeņiem un citiem šķēršļiem. Noteikti jāuzvelk kvalitatīvi sporta apavi.

Peldēšana

Peldēšana sniedz lielāku kustību brīvību, nenodarot spiedienu uz locītavām. Ūdens tevi noturēs un tu nejutīsi savu palielināto svaru, tāpēc fiziskas aktivitātes varēs veikt pavisam viegli.

Velotrenažieri

Vingrinājumi uz velotrenažiera ir droši arī tām sievietēm, kas tikko sākušas vingrot. Tie palīdzēs palielināt asinsspiedienu bez pārlieku lielas piepūles.

Velotrenažieris palīdzēs uzturēt veselīgu ķermeņa svaru.

Joga

Jogas nodarbības saglabā locītavu izturību un palīdz saglabāt lokanību.

Vingrinājumi stiprina muskuļus, stimulē asinsriti un relaksē. Jogas nodarbībās apgūtās tehnikas arī palīdzēs saglabāt mieru dzemdību laikā.

Sākot no otrā trimestra jāizvairās no pozām, kuru izpildīšanai nepieciešams nogulties uz vēdera vai muguras.

Zemas intensitātes aerobika

Aerobikas vingrinājumi nostiprina sirdi un plaušas, kā arī palīdz saglabāt muskuļu tonusu.

Zemas intensitātes aerobikas vingrinājumi neiekļauj sevī lēcienus, spērienus un ātru skriešanu.

Dažas aerobikas nodarbības ir paredzētas īpaši grūtniecēm. Tas var būt labs veids, kā satikt citas grūtnieces, kā arī sportot trenera pavadībā, kurš ir apmācīts atbilstoši tavām īpašajām vajadzībām.

Gatavošanās dzemdībām: pietupieni un iegurņa vingrinājumi

Daži vingrinājumi ir īpaši ieteicami grūtniecības laikā, jo tie sagatavo ķermeni dzemdībām. Pietupieni trenē iegurņa muskuļus, tā atvieglojot dzemdību procesu.

Iegurņa vingrinājumus, kas stiprina vēdera muskuļus un palīdz samazināt sāpes mugurā, veic šādi:

1.    Nogulies uz muguras un saliec kājas ceļos
2.    Pacel gurnus no grīdas
3.    Paturi šādu pozīciju pāris sekundes
4.    Noliec gurnus atpakaļ pie grīdas un atkārto vingrinājumu aptuveni 10 reizes

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Soļo cauri vasarai skaistām pēdām!

Soļo cauri vasarai skaistām pēdām!

Lai pēdu āda būtu veselīga un maiga, par to jārūpējas katru dienu. Apimi pēdu krēms ar medu un ceļmallapas ekstraktu ir piemērots pēdu ādas kopšanai ikdienā.

Aktuālie piedāvājumi

Lai gaisa kondicionieris nekaitētu veselībai

Lai gaisa kondicionieris nekaitētu veselībai

Vasarās kondicionieri bieži tiek izmantoti ne tikai birojos, veikalos un automašīnās, bet arī mājās. Taču, lai neiedzīvotos veselības problēmās, pats svarīgākais – kondicionieri lietot pareizi! Par būtiskām lietām, kas noteikti jāņem vērā, stāsta LOR Klīnikas otolaringoloģe, profesore Ligija Ķīse.

Dziednieces Diānas Audras meditācija – Jāņu nakts veselības uzlabošanai

Dziednieces Diānas Audras meditācija – Jāņu nakts veselības uzlabošanai

Dziedniece, gaišreģe Diāna Audra iesaka meditāciju Jāņu nakts veselības uzlabošanai, ko var veikt no 20.06. līdz 23.06. katru nakti, jo tās ir spēka uzņemšanas naktis.

Video

Veselības ministrija skolām piedāvā mācību filmu par pusaudžu ņirgāšanos (VIDEO)

Veselības ministrija skolām piedāvā mācību filmu par pusaudžu ņirgāšanos (VIDEO)

Veselības ministrija (VM) kopā ar ekspertiem izstrādājusi mācību filmu pusaudžiem, kas skolotājiem palīdzēs darbā ar ņirgāšanās problemātikas risināšanu. Filmā ar praktiskām situāciju izspēlēm un eksperta komentāriem ir skaidrota ņirgāšanās būtība, pazīmes, sekas, kā arī piedāvāti rīcības principi gadījumos, kad pusaudži saskaras ar ņirgāšanās situācijām. 

Produktu testi

MARUSHA Skūšanās ziepes sausai ādai

MARUSHA Skūšanās ziepes sausai ādai

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvā testēt skūšanās ziepes ar pantenolu, kakao sviestu un E vitamīnu sausai ādai.

APIMI Pēdu krēms ar medu un ceļmallapas ekstraktu

APIMI Pēdu krēms ar medu un ceļmallapas ekstraktu

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "ApiMI" piedāvā izmēģināt Pēdu krēmu ar medu un ceļmallapas ekstraktu.

Testa rezultāti: Ferabee – propolisa balzams no Apimi

Testa rezultāti: Ferabee – propolisa balzams no Apimi

Maijā Medicine.lv sadarbībā ar "Apimi" piedāvāja izmēģināt Propolisa balzamu "Ferabee". Īpaši noderīgs tas būs pēc knišļu kodumiem, to izraisītajām niezošajām pumpām, vēja aprautām lūpām un iesnu gadījumos.

Testa rezultāti: HealthAid® Acidophilus – līdzsvarota Acidophilus un Bifidus pienskābo baktēriju kombinācija

Testa rezultāti: HealthAid® Acidophilus – līdzsvarota Acidophilus un Bifidus pienskābo baktēriju kombinācija

Maijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "HealthAid Baltics" piedāvāja testēt "HealthAid® Acidophilus" – uztura bagātinātāju ar līdzsvarotu Acidophilus un Bifidus pienskābo baktēriju kombināciju (60 kapsulas).

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Mauriņa vēnu klīnikai 10 gadi: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Mauriņa vēnu klīnikai 10 gadi: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Raidījums "Izstāsti Latvijai"  sveic savus ilgstošos partnerus DR. MAURIŅA KLĪNIKU 10 GADU JUBILEJĀ! Lai netrūkst ne darba, ne panākumu vēl daudzus gadus!

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

SIA “Cilmes šūnu banka” ir “FamiCord Group” pārstāvis Latvijā kopš 2004. gada, kas ir lielākā cilmes šūnu banka Eiropā. Uzmanību, topošās māmiņas! Jūsu lēmums par nabassaites asins cilmes šūnu saglabāšanu ir ļoti svarīgs gaidāmā bērniņa dzīvē! Uzziniet vairāk, lai izdarītu pārdomātu izvēli!