medicine.lv skaitļos

Lietotāji online332
Aktīvie uzņēmumi12808
Nozares raksti1624
Ekspertu atbildes21477
Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga! : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga!

Regulāra vingrošana grūtniecības laikā var uzlabot tavu veselību, mazināt liekā svara pieauguma un muguras sāpju risku, un arī atvieglot dzemdību procesu.

Mērenas fiziskas aktivitātes var pozitīvi ietekmēt arī mazuļa veselību.

Grūtniecības laikā veiktās vingrošanas mērķis ir stabilizēt asinsspiedienu un uzlabot asinsriti, saglabāt ķermeni lokanu un spēcīgu, kontrolēt veselīgu svara pieaugumu un sagatavot muskuļus dzemdībām.

Vingrošanas pozitīvā ietekme:

Banner 280x280

•    Tiks saīsināts dzemdību laiks
•    Palielina iespēju, ka dzemdības notiks dabīgā veidā
•    Samazina vēlmi lietot pretsāpju līdzekļus
•    Samazina priekšlaicīgu dzemdību risku
•    Uzlabo augļa veselību

Pētījumi pierāda – ja grūtniece vingro, jaundzimušajam būs veselīgāks svars un zemāka tauku masa, kā arī lielāka tolerance pret stresu.

Svarīgi zināt

Sievietes, kuras regulāri nodarbojās ar sportu pirms grūtniecības, var droši turpināt to darīt arī grūtniecības laikā, veicot nelielas izmaiņas vingrošanas veidos atkarībā no trimestra.

Ja sieviete nav vingrojusi pirms grūtniecības iestāšanās, būtu jāizvēlas zemas intensitātes vingrojumu programma.

Ir ieteicams vingrot katru dienu 20 – 30 minūtes.

Ja tev ir kādas veselības problēmas, piemēram, astma, sirds slimība, hipertensija vai diabēts, vispirms nepieciešams konsultēties ar ārstu par piemērotāko vingrinājumu izvēli.

Padomi drošai vingrošanai

•    Uzvelc brīvi krītošas, ērtas drēbes un sporta krūšturi
•    Vienmēr sāc un beidz vingrošanu ar stiepšanās vingrinājumiem
•    Veic vingrojumus ne ātrāk kā stundu pēc maltītes
•    Dzer daudz ūdens pirms un pēc treniņa, vēlams arī tā laikā
•    Izvairies no straujiem vingrinājumiem
•    Nepārcenties. Vēlams izvairīties no spēka treniņiem

Piemērotākie treniņu veidi grūtniecības laikā

Šīm aktivitātēm ir mazs traumu risks, tie sniedz labumu visam ķermenim kopā, un tos var veikt visu grūtniecības laiku līdz pat dzemdībām.

Soļošana

Ja pirms grūtniecības nenodarbojies ar sportu, aktīva soļošana ir labs veids, ar ko uzsākt fiziskas aktivitātes.

Soļošana nodrošinās kardiovaskulāro treniņu bez pārlieku lielas slodzes ceļgaliem un potītēm.

Ieteicams soļot pa līdzenām virsmām, izvairīties no bedrēm, akmeņiem un citiem šķēršļiem. Noteikti jāuzvelk kvalitatīvi sporta apavi.

Peldēšana

Peldēšana sniedz lielāku kustību brīvību, nenodarot spiedienu uz locītavām. Ūdens tevi noturēs un tu nejutīsi savu palielināto svaru, tāpēc fiziskas aktivitātes varēs veikt pavisam viegli.

Velotrenažieri

Vingrinājumi uz velotrenažiera ir droši arī tām sievietēm, kas tikko sākušas vingrot. Tie palīdzēs palielināt asinsspiedienu bez pārlieku lielas piepūles.

Velotrenažieris palīdzēs uzturēt veselīgu ķermeņa svaru.

Joga

Jogas nodarbības saglabā locītavu izturību un palīdz saglabāt lokanību.

Vingrinājumi stiprina muskuļus, stimulē asinsriti un relaksē. Jogas nodarbībās apgūtās tehnikas arī palīdzēs saglabāt mieru dzemdību laikā.

Sākot no otrā trimestra jāizvairās no pozām, kuru izpildīšanai nepieciešams nogulties uz vēdera vai muguras.

Zemas intensitātes aerobika

Aerobikas vingrinājumi nostiprina sirdi un plaušas, kā arī palīdz saglabāt muskuļu tonusu.

Zemas intensitātes aerobikas vingrinājumi neiekļauj sevī lēcienus, spērienus un ātru skriešanu.

Dažas aerobikas nodarbības ir paredzētas īpaši grūtniecēm. Tas var būt labs veids, kā satikt citas grūtnieces, kā arī sportot trenera pavadībā, kurš ir apmācīts atbilstoši tavām īpašajām vajadzībām.

Gatavošanās dzemdībām: pietupieni un iegurņa vingrinājumi

Daži vingrinājumi ir īpaši ieteicami grūtniecības laikā, jo tie sagatavo ķermeni dzemdībām. Pietupieni trenē iegurņa muskuļus, tā atvieglojot dzemdību procesu.

Iegurņa vingrinājumus, kas stiprina vēdera muskuļus un palīdz samazināt sāpes mugurā, veic šādi:

1.    Nogulies uz muguras un saliec kājas ceļos
2.    Pacel gurnus no grīdas
3.    Paturi šādu pozīciju pāris sekundes
4.    Noliec gurnus atpakaļ pie grīdas un atkārto vingrinājumu aptuveni 10 reizes

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Tu mīli sauli, bet vai tā mīl tevi? Pārmērīgas sauļošanās ietekme uz ādu

Tu mīli sauli, bet vai tā mīl tevi? Pārmērīgas sauļošanās ietekme uz ādu

Arvien vairāk siltais laiks par sevi liek manīt, kas liek domāt par to, ka drīz jau varēsim sauļoties. Lai kā mums patiktu šis process, pārmērīga saules iedarbība ir būtisks faktors, kas izraisa priekšlaicīgu ādas novecošanos jeb fotonovecošanos. Kā pasargāt sejas ādu no saules, zilās gaismas un apkārtējās vides piesārņojuma?

Aktuālie piedāvājumi

Kinezioloģiskais teips – atbalsts sportā un ikdienā

Kinezioloģiskais teips – atbalsts sportā un ikdienā

Kinezioloģiskais teips ir kļuvis īpaši iecienīts gan profesionālu sportistu, gan arī amatieru vidū. Tas ir praktiski nemanāms, tajā pašā laikā sniedz neatsveramu atbalstu, piedāvājot plašas iespējas gan traumu profilaksē, gan arī ārstēšanā. Uzlabo kustību brīvību kopā ar TONUS ELAST kinezioloģisko teipu! Konsultējies ar speciālistu, lai noskaidrotu, kā kinezioloģiskais teips var palīdzēt tavā ikdienā!

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika pēdējos gados ir kļuvusi populāra, un veiktie pētījumi un testi nepārtraukti pēta to efektivitāti un drošību. Tāpat arī tiek vērtēta kolagēna produktu ietekme uz ādas elastību, mitrināšanu un grumbu samazināšanos.

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Pēc smagas operācijas un ilgstošas rehabilitācijas Roberto Meloni ir atkal vesels, bet atzīst, ka daudzus mēnešus esot bijis ļoti norūpējies, vai spēs atkal normāli staigāt. Roberto stāsta par savu pieredzi, lietojot Latvijā ražotu produktu – Epsorīnu.

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

Testa rezultāti: Acorus Balance Fiber – šķiedrvielu kompleksi tavai veselībai!

Testa rezultāti: Acorus Balance Fiber – šķiedrvielu kompleksi tavai veselībai!

Martā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Dabas tēja" piedāvāja testēt "Acorus Balance Fiber" šķiedrvielu kompleksu.

Testa rezultāti: Līga Nature SPA Hialuronskābes serums intensīvai ādas mitrināšanai

Testa rezultāti: Līga Nature SPA Hialuronskābes serums intensīvai ādas mitrināšanai

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Salons Līga" piedāvāja izmēģināt Hialuronskābes serumu ar dabīgu aktīvo vielu komponenti Pentavitin® intensīvai ādas mitrināšanai.

Testa rezultāti: “Ginerra” gremošanas sistēmas veselībai

Testa rezultāti: “Ginerra” gremošanas sistēmas veselībai

Aprīlī Medicine.lv sadarbīobā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvāja testēt uztura bagātinātāju “Ginerra” gremošanas sistēmas veselībai.

Testa rezultāti: RUUTe pieniņš sejas ādas attīrīšanai "Liepa"

Testa rezultāti: RUUTe pieniņš sejas ādas attīrīšanai

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas ādu attīrošo pieniņu "Liepa", kas domāts jebkuram sejas ādas tipam un ko var izmantot arī acu zonai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas mikroķirurgi, programma “Salabo cilvēku, klonē mikroķirurgu”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas mikroķirurgi, programma “Salabo cilvēku, klonē mikroķirurgu”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas mikroķirurgu komanda jau kopš kara sākuma Ukrainā sniegusi nenovērtējamu palīdzību, glābjot karā ievainotos cilvēkus. Latvijas mikroķirurgi - Olafs Libermanis un Mārtiņš Malzubris - nenogurstoši "labo" ievainotos cilvēkus.

VC4 Baltijas vēnu klīnika, dr. Žoržs Žabūrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

VC4 Baltijas vēnu klīnika, dr. Žoržs Žabūrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Žoržs Žabūrs ir asinsvadu ķirurgs, asinsvadu ultrasonogrāfijas speciālists un flebologs. Pirmais Baltijā veicis vēnu operāciju, pielietojot hipnozi. Žoržs Žabūrs ir arī Latvijas Asinsvadu ķirurgu biedrības biedrs, Latvijas Flebologu biedrības biedrs, Eiropas Asinsvadu ķirurgu biedrības biedrs.