medicine.lv skaitļos

Lietotāji online239
Aktīvie uzņēmumi12424
Nozares raksti4336
Ekspertu atbildes20363
Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga! : medicine.lv - Latvijas veselības portāls

Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga!

Vingrošana grūtniecības laikā – ne vien iespējama, bet vajadzīga!

Regulāra vingrošana grūtniecības laikā var uzlabot tavu veselību, mazināt liekā svara pieauguma un muguras sāpju risku, un arī atvieglot dzemdību procesu.

Mērenas fiziskas aktivitātes var pozitīvi ietekmēt arī mazuļa veselību.

Grūtniecības laikā veiktās vingrošanas mērķis ir stabilizēt asinsspiedienu un uzlabot asinsriti, saglabāt ķermeni lokanu un spēcīgu, kontrolēt veselīgu svara pieaugumu un sagatavot muskuļus dzemdībām.

Vingrošanas pozitīvā ietekme:

•    Tiks saīsināts dzemdību laiks
•    Palielina iespēju, ka dzemdības notiks dabīgā veidā
•    Samazina vēlmi lietot pretsāpju līdzekļus
•    Samazina priekšlaicīgu dzemdību risku
•    Uzlabo augļa veselību

Pētījumi pierāda – ja grūtniece vingro, jaundzimušajam būs veselīgāks svars un zemāka tauku masa, kā arī lielāka tolerance pret stresu.

Svarīgi zināt

Sievietes, kuras regulāri nodarbojās ar sportu pirms grūtniecības, var droši turpināt to darīt arī grūtniecības laikā, veicot nelielas izmaiņas vingrošanas veidos atkarībā no trimestra.

Ja sieviete nav vingrojusi pirms grūtniecības iestāšanās, būtu jāizvēlas zemas intensitātes vingrojumu programma.

Ir ieteicams vingrot katru dienu 20 – 30 minūtes.

Ja tev ir kādas veselības problēmas, piemēram, astma, sirds slimība, hipertensija vai diabēts, vispirms nepieciešams konsultēties ar ārstu par piemērotāko vingrinājumu izvēli.

Padomi drošai vingrošanai

•    Uzvelc brīvi krītošas, ērtas drēbes un sporta krūšturi
•    Vienmēr sāc un beidz vingrošanu ar stiepšanās vingrinājumiem
•    Veic vingrojumus ne ātrāk kā stundu pēc maltītes
•    Dzer daudz ūdens pirms un pēc treniņa, vēlams arī tā laikā
•    Izvairies no straujiem vingrinājumiem
•    Nepārcenties. Vēlams izvairīties no spēka treniņiem

Piemērotākie treniņu veidi grūtniecības laikā

Šīm aktivitātēm ir mazs traumu risks, tie sniedz labumu visam ķermenim kopā, un tos var veikt visu grūtniecības laiku līdz pat dzemdībām.

Soļošana

Ja pirms grūtniecības nenodarbojies ar sportu, aktīva soļošana ir labs veids, ar ko uzsākt fiziskas aktivitātes.

Soļošana nodrošinās kardiovaskulāro treniņu bez pārlieku lielas slodzes ceļgaliem un potītēm.

Ieteicams soļot pa līdzenām virsmām, izvairīties no bedrēm, akmeņiem un citiem šķēršļiem. Noteikti jāuzvelk kvalitatīvi sporta apavi.

Peldēšana

Peldēšana sniedz lielāku kustību brīvību, nenodarot spiedienu uz locītavām. Ūdens tevi noturēs un tu nejutīsi savu palielināto svaru, tāpēc fiziskas aktivitātes varēs veikt pavisam viegli.

Velotrenažieri

Vingrinājumi uz velotrenažiera ir droši arī tām sievietēm, kas tikko sākušas vingrot. Tie palīdzēs palielināt asinsspiedienu bez pārlieku lielas piepūles.

Velotrenažieris palīdzēs uzturēt veselīgu ķermeņa svaru.

Joga

Jogas nodarbības saglabā locītavu izturību un palīdz saglabāt lokanību.

Vingrinājumi stiprina muskuļus, stimulē asinsriti un relaksē. Jogas nodarbībās apgūtās tehnikas arī palīdzēs saglabāt mieru dzemdību laikā.

Sākot no otrā trimestra jāizvairās no pozām, kuru izpildīšanai nepieciešams nogulties uz vēdera vai muguras.

Zemas intensitātes aerobika

Aerobikas vingrinājumi nostiprina sirdi un plaušas, kā arī palīdz saglabāt muskuļu tonusu.

Zemas intensitātes aerobikas vingrinājumi neiekļauj sevī lēcienus, spērienus un ātru skriešanu.

Dažas aerobikas nodarbības ir paredzētas īpaši grūtniecēm. Tas var būt labs veids, kā satikt citas grūtnieces, kā arī sportot trenera pavadībā, kurš ir apmācīts atbilstoši tavām īpašajām vajadzībām.

Gatavošanās dzemdībām: pietupieni un iegurņa vingrinājumi

Daži vingrinājumi ir īpaši ieteicami grūtniecības laikā, jo tie sagatavo ķermeni dzemdībām. Pietupieni trenē iegurņa muskuļus, tā atvieglojot dzemdību procesu.

Iegurņa vingrinājumus, kas stiprina vēdera muskuļus un palīdz samazināt sāpes mugurā, veic šādi:

1.    Nogulies uz muguras un saliec kājas ceļos
2.    Pacel gurnus no grīdas
3.    Paturi šādu pozīciju pāris sekundes
4.    Noliec gurnus atpakaļ pie grīdas un atkārto vingrinājumu aptuveni 10 reizes

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Refleksoloģija jeb dzīves enerģijas iekustināšana

Refleksoloģija jeb dzīves enerģijas iekustināšana

Sens ķīniešu sakāmvārds vēsta, ka smaids cilvēkam sākas no pēdām. Tā ir patiesība! Pieskaroties pēdām, notiek iedarbība uz refleksu zonām, kas ir saistītas ar noteiktiem iekšējiem orgāniem, dziedzeriem un audiem, un, lutinot un masējot pēdas, mēs varam ietekmēt arī mūsu garīgo veselību. 

Sejas aizsargvairogi, bezkontakta dezinfekcijas stends – latvieši pandēmijas laikā ražo modernus aizsarglīdzekļus

Sejas aizsargvairogi, bezkontakta dezinfekcijas stends – latvieši pandēmijas laikā ražo modernus aizsarglīdzekļus

Disinfeq komanda piedāvā modernus augstas kvalitātes sejas vairogus, drošības barjeras un jau drīzumā prezentēs īpašu jaunumu – bezkontakta dezinfekcijas stendu.  

Video

Ārsti aicina visus Latvijas iedzīvotājus būt uzmanīgiem svētku brīvdienās (VIDEO)

Ārsti aicina visus Latvijas iedzīvotājus būt uzmanīgiem svētku brīvdienās (VIDEO)

Ārsti Pēteris Apinis, Andrejs Ērglis un Roberts Fūrmanis sirsnīgi uzrunā visus Latvijas iedzīvotājus par to, ko ikvienam svarīgi atcerēties svētku brīvdienu laikā. Roberts Fūrmanis, Latvijas Ārstu biedrības viceprezidents, anesteziologs, reanimatologs: "Mums priekšā ir daudz skaistu dienu, siltas, patīkamas dienas, taču es aicinu Latvijas iedzīvotājus šīs dienas nepadarīt par traģēdiju."

Produktu testi

Testa rezultāti: Soluro® DUO ar D-mannozi – dubulttrieciena produkts urīnceļiem

Testa rezultāti: Soluro® DUO ar D-mannozi – dubulttrieciena produkts urīnceļiem

Maijā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu "Solepharm Pharmaceuticals" piedāvāja testēt uztura bagātinātāju – Soluro® DUO ar D-mannozi urīnceļu veselībai.

"Spasmoil" – dabīgs risinājums vēdera diskomfortam

"Spasmoil" – dabīgs risinājums vēdera diskomfortam

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA "Lotos Pharma" piedāvā testēt dabīgu līdzekli vēdera disomforta mazināšanai "Spasmoil".

VENOLUX – uztura bagātinātājs un gels nogurušām kājām

VENOLUX <b>– </b>uztura bagātinātājs un gels nogurušām kājām

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA SILVANOLS piedāvā testēt VENOLUX kapsulas un VENOLUX gelu - kāju vieglumam un labai vēnu veselībai ilgtermiņā.

Uzņēmējs runā

Licencēta jauna studiju programma – Optometrija

optometrista_asistents_majaslapa

2020. gada maijā Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža ir licencējusi pavisam jaunu studiju programmu "Optometrija" – to absolvējot, students iegūst kvalifikāciju "Optometrista asistents".