medicine.lv skaitļos

Lietotāji online243
Aktīvie uzņēmumi12809
Nozares raksti12114
Ekspertu atbildes21477
Trīs Austrumu slimnīcas stacionāros izvietoti pašapkalpošanās stendi reģistrācijai uz vizītēm: tos izmanto 35% pacientu  : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Trīs Austrumu slimnīcas stacionāros izvietoti pašapkalpošanās stendi reģistrācijai uz vizītēm: tos izmanto 35% pacientu 

Agrita Junkere, centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore
Foto: Agrita Junkere, centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore; autors: Publicitātes foto

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (Austrumu slimnīca) turpina attīstīt digitālus risinājumus, lai uzlabotu pacientu apkalpošanu un efektivizētu pakalpojumu sniegšanas procesus. Viens no šiem risinājumiem ir pašapkalpošanās stendi, kas pacientiem ļauj reģistrēties uz plānotajām vizītēm vai izmeklējumiem bez klientu apkalpošanas speciālistu iesaistes un vienlaikus arī efektīvāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumu veidošanos Klientu apkalpošanas centros. Patlaban pašapkalpošanās stendi ir pieejami jau trīs Austrumu universitātes slimnīcas stacionāros: “Gaiļezers”, “Latvijas Onkoloģijas centrs” un kopš 2025. gada jūlija arī stacionārā “Biķernieki”, un tos izmanto 35% pacientu, kam tie pieejami. 

Pašapkalpošanās sistēma izstrādāta ar mērķi padarīt pacientu pieredzi Austrumu slimnīcā ērtāku, vienlaikus uzlabojot reģistrēšanās procesu. Reģistrācija pakalpojumiem notiek, identificējoties ar personu apliecinošu dokumentu – ID karti vai pasi – un aizņem aptuveni minūti. Pēc veiksmīgas reģistrācijas un bezskaidras naudas norēķina veikšanas pacients var nekavējoši doties uz pakalpojuma saņemšanas vietu, neveicot nekādas formalitātes Klientu apkalpošanas centrā.  

Pašapkalpošanās stendos iespējama arī visa veida rēķinu apmaksa par Austrumu slimnīcas sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem – gan ambulatori, gan stacionāri saņemtajiem, piemēram, pēc ārstēšanās stacionārā, asinsanalīžu nodošanas vai citu izmeklējumu veikšanas, par iepriekš izrakstītiem, bet laikus neapmaksātiem rēķiniem. Reģistrējoties stendā, rēķinu apmaksas sadaļā iespējams redzēt visus konkrētā pacienta neapmaksātos rēķinus. 

Austrumu slimnīcas statistikas dati liecina, ka 2025. gada janvārī–jūlijā no pacientiem, kam pašapkalpošanās sistēmu izmantošana bija pieejama, 35% pacientu ir izvēlējušies šo reģistrācijas veidu. Salīdzinot ar 2024. gadu, šis rādītājs pieaudzis par 10%. Šogad pašapkalpošanās stendu izmantojuši jau vairāk nekā 30 000 pacientu un tajos veikti norēķini par 130 000 eiro.  

Banner 280x280

“Pašapkalpošanās stendu arvien aktīvāka izmantošana apliecina pacientu augošo uzticību šai mūsdienīgajai sistēmai un Austrumu slimnīcai kopumā, kā arī norāda uz digitālo prasmju palielināšanos sabiedrībā. Esam priecīgi, ka sabiedrība ir gatava izmantot vienkāršus un efektīvus tehnoloģiskos risinājumus ikdienas veselības aprūpē, jo šis faktors neapšaubāmi pozitīvi ietekmē arī slimnīcas iespējas pārvirzīt klientu apkalpošanas resursus tur, kur tas ir vairāk nepieciešams,” uzskata Austrumu slimnīcas centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore Agrita Junkere

Izmaiņas pacientu paradumos pozitīvi ietekmē slimnīcas darba organizāciju. Pašapkalpošanās stendi ļauj labāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumus klientu apkalpošanas centros, īpaši noslogotākajās dienas stundās. Klientu apkalpošanas speciālisti tādējādi vairāk uzmanības var veltīt pacientiem, kam nepieciešama individuāla pieeja vai papildu skaidrojumi, un tas sekmē apkalpošanas kvalitāti un pacientu apmierinātību kopumā. 

Digitālo rīku attīstība un ieviešana ir viens no Austrumu slimnīcas prioritārajiem virzieniem. Pašapkalpošanās stendu izmantošana ir tikai viens no soļiem ceļā uz modernu, pacientam orientētu veselības aprūpi, kurā ikviens pacients var saņemt pakalpojumu ātri, saprotami un bez liekas gaidīšanas. 

2025. gada sešos mēnešos Austrumu slimnīcas klientu apkalpošanas centros klātienē un attālināti pa telefonu apkalpoti 566 000 klientu: klātienē apkalpoti 288,9 tūkstoši klientu, savukārt attālināti pa telefonu – 277,1 tūkstotis klientu. Veicot mērķtiecīgu klientu apkalpošanas procesu automatizāciju, arvien pieaug visa veida digitālo pakalpojumu īpatsvars. Cilvēku darba apstrādāto kontaktu īpatsvars 2025. gada sešos mēnešos veido 45%, un tas ir ievērojams samazinājums pret 2024. gada janvāri–jūniju, kad tas sasniedza 65%, vai 2023. gadu – attiecīgi 79%.  

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Kāpēc jūtamies noguruši, pat ja labi gulējām?

Kāpēc jūtamies noguruši, pat ja labi gulējām?

2024. gada rudenī “IKEA Group” uzdevumā tika veikta tiešsaistes aptauja 57 valstīs, tostarp arī Latvijā, lai noskaidrotu, kāda ir miega kvalitāte šo valstu iedzīvotājiem. Tika secināts, ka apmēram 40% Latvijas iedzīvotāju vismaz 3-4 dienas nedēļā pamostas noguruši. Tā ir kļuvusi par ikdienu daudziem – modinātājs noskan, ķermenis it kā ir pamodies, bet ir jūtams nogurums pēc miega. 

Raksta turpinājumā apskatīsim, kas ietekmē mūsu enerģijas līmeni un kāpēc pat “labs miegs” ne vienmēr nozīmē pilnvērtīgu atpūtu. 

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Kas ir SEIDIFERTY? 

Kas ir SEIDIFERTY? 

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar SIA Green Pharma piedāvā testēt SEIDIFERTY – uztura bagātinātāju vīriešiem, kas veicina normālu auglību, reprodukciju un spermatoģenēzi.  

Jaunais LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai 

Jaunais LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai 

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA “SAGITUS” piedāvā testam pavisam jaunu produktu vēdera labsajūtai – LIVEO complex. LIVEO complex ir uztura bagātinātājs, kas apvieno labās baktērijas Lactobacillus rhamnosus LGG® un Bifidobacterium BB-12® ar īpašajām šķiedrvielām – fruktooligosaharīdiem.

SOMNIFORCE triple action – pamosties izgulējies! 

SOMNIFORCE triple action – pamosties izgulējies! 

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas uzņēmumu SIA Forcemed piedāvā testēt jaunu zīmolu un produktu – SOMNIFORCE triple action, kura aktīvās sastāvdaļas atbalsta centrālo nervu sistēmu un palīdz samazināt iemigšanai nepieciešamo laiku. Medicine.lv lasītājiem ir iespēja iepazīties ar šo produktu vieniem no pirmajiem. 

SILMACHY sejas attīrītāji – efektīva un videi draudzīga ādas kopšana jutīgai un taukainai ādai

SILMACHY sejas attīrītāji – efektīva un videi draudzīga ādas kopšana jutīgai un taukainai ādai

Jūlijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Silmachy remedies” piedāvā testēt cietos sejas attīrītājus – rozā mālu sejas attīrītāju normālai un jutīgai ādai un attīrītāju ar tējas koka eļļu kombinētai un taukainai ādai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

“TZMO Fonds Kopā mainām pasauli”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

“TZMO Fonds Kopā mainām pasauli”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Ar brīnišķīgām emocijām un jauku kopā būšanu 5. un 6. jūnijā LFF Sporta un atpūtas bāzē ir noslēdzies jau 19 Seni Cup 2025 futbola turnīrs, kuru TZMO Fonds rīko cilvēkiem ar īpašām vajadzībām no visiem Latvijas valsts un pašvaldību sociālās aprūpes centriem, kā arī dienas centriem.

LU RMK NRC Vaivari: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

LU RMK NRC Vaivari: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Ceļš uz masiera profesiju sākas LU Rīgas Medicīnas koledžā. Te nākamie masieri apgūst zināšanas, ko papildina reāla prakse – NRC "Vaivari" klīnikā. Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari" ir vieta, kur cilvēki ne tikai atveseļojas, bet arī iedvesmo. Te ir vajadzīgi aizrautīgi speciālisti – tādi, kas izvēlas masāžu kā sirdslietu.