medicine.lv skaitļos

Lietotāji online250
Aktīvie uzņēmumi12817
Nozares raksti12193
Ekspertu atbildes21477
Trīs Austrumu slimnīcas stacionāros izvietoti pašapkalpošanās stendi reģistrācijai uz vizītēm: tos izmanto 35% pacientu  : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Trīs Austrumu slimnīcas stacionāros izvietoti pašapkalpošanās stendi reģistrācijai uz vizītēm: tos izmanto 35% pacientu 

Agrita Junkere, centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore
Foto: Agrita Junkere, centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore; autors: Publicitātes foto

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (Austrumu slimnīca) turpina attīstīt digitālus risinājumus, lai uzlabotu pacientu apkalpošanu un efektivizētu pakalpojumu sniegšanas procesus. Viens no šiem risinājumiem ir pašapkalpošanās stendi, kas pacientiem ļauj reģistrēties uz plānotajām vizītēm vai izmeklējumiem bez klientu apkalpošanas speciālistu iesaistes un vienlaikus arī efektīvāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumu veidošanos Klientu apkalpošanas centros. Patlaban pašapkalpošanās stendi ir pieejami jau trīs Austrumu universitātes slimnīcas stacionāros: “Gaiļezers”, “Latvijas Onkoloģijas centrs” un kopš 2025. gada jūlija arī stacionārā “Biķernieki”, un tos izmanto 35% pacientu, kam tie pieejami. 

Pašapkalpošanās sistēma izstrādāta ar mērķi padarīt pacientu pieredzi Austrumu slimnīcā ērtāku, vienlaikus uzlabojot reģistrēšanās procesu. Reģistrācija pakalpojumiem notiek, identificējoties ar personu apliecinošu dokumentu – ID karti vai pasi – un aizņem aptuveni minūti. Pēc veiksmīgas reģistrācijas un bezskaidras naudas norēķina veikšanas pacients var nekavējoši doties uz pakalpojuma saņemšanas vietu, neveicot nekādas formalitātes Klientu apkalpošanas centrā.  

Pašapkalpošanās stendos iespējama arī visa veida rēķinu apmaksa par Austrumu slimnīcas sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem – gan ambulatori, gan stacionāri saņemtajiem, piemēram, pēc ārstēšanās stacionārā, asinsanalīžu nodošanas vai citu izmeklējumu veikšanas, par iepriekš izrakstītiem, bet laikus neapmaksātiem rēķiniem. Reģistrējoties stendā, rēķinu apmaksas sadaļā iespējams redzēt visus konkrētā pacienta neapmaksātos rēķinus. 

Austrumu slimnīcas statistikas dati liecina, ka 2025. gada janvārī–jūlijā no pacientiem, kam pašapkalpošanās sistēmu izmantošana bija pieejama, 35% pacientu ir izvēlējušies šo reģistrācijas veidu. Salīdzinot ar 2024. gadu, šis rādītājs pieaudzis par 10%. Šogad pašapkalpošanās stendu izmantojuši jau vairāk nekā 30 000 pacientu un tajos veikti norēķini par 130 000 eiro.  

Banner 280x280

“Pašapkalpošanās stendu arvien aktīvāka izmantošana apliecina pacientu augošo uzticību šai mūsdienīgajai sistēmai un Austrumu slimnīcai kopumā, kā arī norāda uz digitālo prasmju palielināšanos sabiedrībā. Esam priecīgi, ka sabiedrība ir gatava izmantot vienkāršus un efektīvus tehnoloģiskos risinājumus ikdienas veselības aprūpē, jo šis faktors neapšaubāmi pozitīvi ietekmē arī slimnīcas iespējas pārvirzīt klientu apkalpošanas resursus tur, kur tas ir vairāk nepieciešams,” uzskata Austrumu slimnīcas centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore Agrita Junkere

Izmaiņas pacientu paradumos pozitīvi ietekmē slimnīcas darba organizāciju. Pašapkalpošanās stendi ļauj labāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumus klientu apkalpošanas centros, īpaši noslogotākajās dienas stundās. Klientu apkalpošanas speciālisti tādējādi vairāk uzmanības var veltīt pacientiem, kam nepieciešama individuāla pieeja vai papildu skaidrojumi, un tas sekmē apkalpošanas kvalitāti un pacientu apmierinātību kopumā. 

Digitālo rīku attīstība un ieviešana ir viens no Austrumu slimnīcas prioritārajiem virzieniem. Pašapkalpošanās stendu izmantošana ir tikai viens no soļiem ceļā uz modernu, pacientam orientētu veselības aprūpi, kurā ikviens pacients var saņemt pakalpojumu ātri, saprotami un bez liekas gaidīšanas. 

2025. gada sešos mēnešos Austrumu slimnīcas klientu apkalpošanas centros klātienē un attālināti pa telefonu apkalpoti 566 000 klientu: klātienē apkalpoti 288,9 tūkstoši klientu, savukārt attālināti pa telefonu – 277,1 tūkstotis klientu. Veicot mērķtiecīgu klientu apkalpošanas procesu automatizāciju, arvien pieaug visa veida digitālo pakalpojumu īpatsvars. Cilvēku darba apstrādāto kontaktu īpatsvars 2025. gada sešos mēnešos veido 45%, un tas ir ievērojams samazinājums pret 2024. gada janvāri–jūniju, kad tas sasniedza 65%, vai 2023. gadu – attiecīgi 79%.  

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Ja vēlaties atgūt ādas mitrumu, maigumu un starojumu, sāciet ar vienkāršiem, bet efektīviem soļiem. Šajā rakstā pastāstīsim, kādi paradumi un kosmētikas līdzekļi palīdz atjaunot ūdens balansu un pasargāt ādu no pirmajām novecošanās pazīmēm. 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Saskaņā ar Ājurvēdu viss sastāv no pieciem pamatelementiem: ētera, gaisa, ūdens, uguns un zemes. Katrā cilvēkā dominē viens vai divi pamatelementi, kuri nosaka cilvēka došu jeb konstitūciju.

Funkcionālas kustības – tavai labsajūtai

Funkcionālas kustības – tavai labsajūtai

Vai esi aizdomājies, kādēļ reizēm mugura sāp pēc iepirkumu maisu nešanas, kādēļ celšanās no gultas šķiet sarežģīta, vai kādēļ pēc mājas uzkopšanas jūties iztukšots un sāp muskuļi vai locītavas? Pat ja ikdienā esi aktīvs sportotājs un cītīgi veic desmit tūkstoš soļu… Iespējams, ka tev ir jādodas uz treniņiem, kas attīsta funkcionālas kustības!

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicina lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. Piesakies testam un pārliecinies, kā šie produkti darbojas praksē! 

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

2025. gada septembrī redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Katrā mājas aptieciņā jābūt šai ziedei, kas nosaukta tās radītāja Edgara Riņķa vārdā. Tās sastāvā ir tikai dabiskas, Latvijā iegūtas izejvielas, kas apvienotas padara ziedi par vērtīgu dabisku līdzekli dažādu ādas un veselības problēmu ārstēšanai.

Testa rezultāti: Kas ir SEIDIFERTY?

Testa rezultāti: Kas ir SEIDIFERTY?

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar SIA Green Pharma piedāvāja testēt SEIDIFERTY – uztura bagātinātāju vīriešiem, kas veicina normālu auglību, reprodukciju un spermatoģenēzi.  

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Uzmanību, topošās māmiņas! Jūsu lēmums par nabassaites asins cilmes šūnu saglabāšanu ir ļoti svarīgs gaidāmā bērniņa dzīvē! Uzziniet vairāk, lai izdarītu pārdomātu izvēli!

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Lai atgūtu vai saglabātu muskuļu masu un muskuļu spēku, ir nepieciešamas olbaltumvielas. Ja ar ikdienas uzturu neizdodas uzņemt visu nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu, tad veselības aprūpes speciālists var rekomendēt papildus lietot Nutridrink. Jānorāda, ka šobrīd medicīniskais papilduzturs tiek kompensēts ar ārsta nosūtījumu.