Treneris: Arvien biežāk fizioterapeita palīdzība nepieciešama bērniem

bernu_fiziskas_ipasibas

Smaga skolas soma, noliekta galva, skatoties telefona ekrānā, vienveidīga poza, sēžot skolas solā, un par maz fizisko aktivitāšu – šie ir iemesli, kāpēc mūsdienās fizioterapeita palīdzību meklē jau agrā vecumā. Kādu fizisko aktivitāšu pietrūkst mūsdienu bērniem, kādi būtu risinājumi – viedoklī dalās fiziskās sagatavotības treneris, "Rimi Bērniem" eksperts Kārlis Birmanis.

Arvien biežāk fizioterapeita palīdzību un rekomendācijas saņem jau skolas vecuma bērni. Lai arī apmeklējumu iemesli ir dažādi (sāpošas ceļu locītavas, muguras sāpes, plakanā pēda), pārsvarā to cēlonis visbiežāk ir nepietiekami attīstītas fiziskās īpašības. Pat skolēniem, kuri apmeklē sporta treniņus, ir nepieciešamas fiziskās aktivitātes ikdienā – pārvietošanās soļojot, kāpjot, skrienot, lecot un rāpojot. Ir daļa bērnu, kuru ikdienā šīs aktivitātes ir nepietiekami vai nav vispār.

Vispārēja fiziskā sagatavotība

Apmeklējot kāda konkrēta sporta veida treniņus, bērnam jāveic specializēti vingrojumi, mazāk pievēršot uzmanību vispārējai fiziskai sagatavotībai. Trenējoties specifiskiem mērķiem, ķermenis adaptējas veikt konkrētus uzdevumus, bet tas bieži izraisa asimetrisku stāju.

Savukārt fiziskās sagatavotības treniņos (arī vieglatlētikā) vienlīdz tiek attīstītas visas fiziskās īpašības – ātrums, izturība, veiklība (to skaitā līdzsvars un koordinācija), lokanība un spēks (kad pusaudžu vecuma posms to atļauj). Tāpēc aicinu vecākus pievērst uzmanību, vai sporta spēļu treniņi tiek pietiekami papildināti vispārējās fiziskās sagatavotības nodarbībām.

Lokanības treniņi

Jāņem vērā, ka, iestājoties pubertātes vecumam, bērns sāk straujāk augt, līdz ar to nepieciešams attīstīt arī lokanību un izvairīties no ilgām statiskām pozīcijām. Nepietiekama lokanība rada samazinātu kustību amplitūdu, locītavas tiek izmantotas tikai daļējā kustību amplitūdā un rada stīvumu, diskomfortu. Rezultātā veidojas slikta stāja, izmainīta gaita un var rasties muskuļu disbalanss (kāda muskuļu grupa tiek pārslogota, cita strādā nepilnīgi). Augšstilba muskuļu disbalanss, tāpat kā slikti attīstīta pēdas muskulatūra, ir biežākais iemesls ceļu locītavu sāpēm.

Kas veido sliktu stāju?

Ja bērns nav spējīgs nostāvēt uz stabilas virsmas uz vienas kājas, tas liecina ne tikai par sliktu līdzsvara izjūtu, bet arī par vāju pēdas muskulatūru. Turklāt smago skolas somu nešana uz pleciem diemžēl traucē veidot staltāku stāju. Lai noturētu līdzsvaru ar mainīto smaguma centru, bērns, pretojoties lencēm, kas velk atpakaļ, izvirza plecus uz priekšu, tā muguras augšdaļu veidojot vēl apaļāku. Turklāt, ja smago mugursomu skolēns nes, vienlaikus galvu nodūris viedierīces ekrānā, ir vēl lielāks risks iegūt sliktu stāju.  

Vecāki kā piemērs

Mans ieteikums – veikt atbilstošas aktivitātes, kas nostiprina fizisko sagatavotību. Ja ik dienu ir jānes smaga mugursoma un no tā nevar izvairīties, nepieciešams biežāk atrasties pretējās pozīcijās – piemēram, peldēt uz muguras, vingrot guļus uz vēdera un četrrāpus (to var darīt arī rotaļājoties un pildot veiklības uzdevumus). Pat tik vienkārša aktivitāte kā veikt 12 000 soļu dienā daļai mūsdienu bērnu var uzlabot fizisko formu. Bērni seko pieaugušo piemēram, tāpēc aicinu vecākus būt aktīviem, un bērns vēlēsies līdzināties. Dariet to kopā!

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Refleksoloģija jeb dzīves enerģijas iekustināšana

Refleksoloģija jeb dzīves enerģijas iekustināšana

Sens ķīniešu sakāmvārds vēsta, ka smaids cilvēkam sākas no pēdām. Tā ir patiesība! Pieskaroties pēdām, notiek iedarbība uz refleksu zonām, kas ir saistītas ar noteiktiem iekšējiem orgāniem, dziedzeriem un audiem, un, lutinot un masējot pēdas, mēs varam ietekmēt arī mūsu garīgo veselību. 

Sejas aizsargvairogi, bezkontakta dezinfekcijas stends – latvieši pandēmijas laikā ražo modernus aizsarglīdzekļus

Sejas aizsargvairogi, bezkontakta dezinfekcijas stends – latvieši pandēmijas laikā ražo modernus aizsarglīdzekļus

Disinfeq komanda piedāvā modernus augstas kvalitātes sejas vairogus, drošības barjeras un jau drīzumā prezentēs īpašu jaunumu – bezkontakta dezinfekcijas stendu.  

Video

Produktu testi

VENOLUX – uztura bagātinātājs un gels nogurušām kājām

VENOLUX <b>– </b>uztura bagātinātājs un gels nogurušām kājām

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA SILVANOLS piedāvā testēt VENOLUX kapsulas un VENOLUX gelu - kāju vieglumam un labai vēnu veselībai ilgtermiņā.

Testa rezultāti: HealthAid® Evening Primrose Oil – naktssveces eļļa sievietes veselībai un skaistumam

Testa rezultāti: HealthAid® Evening Primrose Oil – naktssveces eļļa sievietes veselībai un skaistumam

 Aprīlī medicine.lv sadarbībā ar "HealthAid Baltics" piedāvāja testēt uztura bagātinātāju – naktssveces eļļu HealthAid® Evening Primrose Oil 1300 mg.

Soluro® DUO ar D-mannozi – dubulttrieciena produkts urīnceļiem

Soluro® DUO ar D-mannozi – dubulttrieciena produkts urīnceļiem

Maijā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu "Solepharm Pharmaceuticals" piedāvā testēt uztura bagātinātāju – Soluro® DUO ar D-mannozi urīnceļu veselībai.

Uzņēmējs runā

Kā dažādi matraču veidi ietekmē bērna miegu

gultas_un_matra_i___erti.lv

Katram no mums periodiski ir jāizdara izvēle – kur pirkt matraci un kāds mums katram ir nepieciešams. Īpaši svarīga matrača izvēle ir bērniem, jo bērnu matracis ir vieta, kur mazi bērni pavada līdz 16 stundām dienā, kamēr vecāki bērni – līdz desmit stundām dienā.