TNS pētījums: Visaugstāk patērētāji novērtējuši Euroaptiekas darbinieku kompetenci, vizuālo tēlu un apkalpošanas vidi
Pētījumā tika apzināti vidējie tirdzniecības tīkli, ar 6 - 50 tirdzniecības vietām, Rīgā un ārpus Latvijas galvaspilsētas. Aptieku novērtējums tika veikts izanalizējot apkalpošanas standartu ievērošanu aptiekās, piemēram: darbinieku uzvedība, kompetence, aktivitāte, spēja komunicēt, kā arī liekot raksturot uzņēmuma vidi, vietu un darbinieka vizuālo tēlu. Izanalizējot vadošos aptieku tīklus tika konstatēts, ka klienti Latvijas aptiekās 89% gadījumu sastopas ar augstāko apkalpošanas kvalitāti.
"Euroaptieka šajā un līdzīgos pētījumos piedalās jau vairākus gadus, jo uzskatām, ka pētījuma rezultātu izpēte kalpo kā būtisks faktors kvalitātes standartu pilnveidošanā. Šajā gadījumā runa pat nav tikai par vienu uzņēmumu bet gan nozari kopumā. Jo laikā, kad farmaceits iedzīvotājam bieži vien ir ne tikai padomdevējs, bet arī cerības iemiesotājs, kvalitatīvai apkalpošanai ir gandrīz vai ārstnieciskas nozīme. Laba apkalpošana ne tikai liek atgriezties konkrētajā aptiekā, bet laba apkalpošana arī ārstē", uzskata Euroaptiekas valdes priekšsēdētāja Inga Zemdega – Grāpe.
Pētījumā Euroaptiekas klientu apkalpošanas novērtējums tika atzīmēts ar 87%, kas ir tuvs KAI kopējam vērtējumam. (86%). Visaugstāk pētījumā tika novērtēts Euroaptiekas darbinieku vizuālais tēls, apkalpošanas vide un farmaceitu kompetence.
TNS pētījums tika veikts izmantojot noslēpumainā pircēja (Mystery Shopping) metodoloģiju.
Inese Lukaševska,
SIA "Euroaptieka" sabiedrisko attiecību konsultante