Tantriskais sekss
Ināra Roja, seksoloģe, seksopatoloģe, pāru, ģimenes konsultante, neiroloģe, starptautiski diplomēta ārste hipnoterapeite (kontakttālrunis – 9822588 )
Mūsdienu Latvijā dažnedažādi sieviešu/vīriešu krāsainie žurnāli, TV seksšovi, radiointervijas, klausītāju un lasītāju
Šī neizpratne, seksuālās dzīves novirzes skar arī pusaudžus, jauniešus, kuru vecāki un skolotāji nav izglītoti seksuālās enerģijas patiesībās.
Jebkurā savas Zemes dzīves situācijā mēs diemžēl neprotam izvērtēt personiskās labās un ne-labās izjūtas, koncentrēties uz veselīgas baudas momentiem.Tie, kas izprot un apgūst tantrisko seksu, nekad necentīsies gūt baudu no sava pārspēka, atrodoties kopā ar partneri. Tādā pārī nav vardarbības, nav upura un varmākas attiecību.
Tantriskais sekss – tā ir plaša un dziļa intīmā tuvība: divi cilvēki dalās viens ar otru pieredzē, uzkrātajā enerģijā, mācās kopā pastiprināt emocionālās reakcijas dzimumakta laikā. Varu teikt, ka tantras sekss pārvērš zemapziņas egoistisko baudas izvirdumu garīgā, apzinātā laimē: mēs saplūstam viens ar otru šais okeāniskās laimes izjūtās. Tāpēc – kā informē tantras seksuālās pieredzes autori visā pasaulē – mums labi jāpazīst savs partneris, lai varētu apgūt jaunas seksuālās pieredzes virsotnes. Tantras sekss nav gadījuma sakari, jauniešu orģijas, otra cilvēka emocionāla šantāža. Tantras seksuālās mākslas grāmatu kopā lasa divi pieauguši, nobrieduši cilvēki ar visām savas miesas pilnībām un nepilnībām, nevis muskuļoti atlēti vai seksmaniaki.
Šiem cilvēkiem nav bail no līdz šim piedzīvotām vai priekšā stāvošām neveiksmēm, viņi saprot, ka tikai caur kļūdām, eksperimentu mēs uztaustām patiesību. Vēl tantriskais sekss ietver sevī tādu jēdzienu kā savas seksuālās enerģijas kontroli. Senās ķīnas dao mācības skolotāji šai sakarā rakstīja: "Ceļojums tūkstoš jūdžu garumā sākas ar vienu soli".
XXI gadsimta farmakoloģija vīrietim piedāvā neskaitāmus erektīlās un ejakulatorās reakcijas uzlabotājus, sievietēm – frigiditātes novērsējus. Senās Ķīnas, tāpat kā tantriskā seksa, mācība pāri faktiski attur no tā visa un saka: "Vīrietim nav katrs dzimumakts jānoslēdz ar ejakulāciju, vīrietim jāiemācās gūt baudu no 100 kopulācijām, kurās, iespējams, būs tikai viena ejakulācija. Tāds dzimumakts faktiski ilgst daudzas stundas diennaktī, sieviete tajā gūst pasakainu baudu. Pie kam – vīrietis, kurš prot un var mīlēties ar sievieti tādā veidā, neejakulēt vai atļauties ejakulēt tikai vienu reizi, faktiski saudzē savu iemīļoto: meitenei/sievietei nav jālieto pretapaugļošanās līdzekļi, nav jābaidās par iespējamo grūtniecību. Pāris iemācās dzimumakta laikā pasmaidīt par savu neveiksmi, kopā smieties, gavilēt, atļautiees skaļi paust savu orgasmu, iepazīst labāk viens otra matu smaržu, ādas zīdainību, noskaņojuma maiņas. Vīrietis, kurš prot regulēt savu ejakulāciju, ir pārliecināts par savu potenci, skolo savu mīļoto seksuālajā mākslā. Ķīnieši runā par sievišķās pievilcības iņ harmoniju ar vīrišķo pievilcību jaņ.
Tantras seksa prakse ir nepārtraukts process, unikāla pieredze, nevienam no partneriem nav jākārto eksāmens; veidojas īpašas attiecības, īpaša seksuāla pievilkšanās divu cilvēku starpā, ģimenē, par kuru zina vienīgi šie cilvēki, šī ģimene. Tantras prakse mūsdienās ietver sevī ķīniešu, induistu, arābu, arī rietumu seksuālās mākslas pieredzi. Baudas gūšana, izjušana, enrģētiska pilnveidošanās dara seksu tīkamu, sagādā partneriem prieku, iedvesmo, uzbudina.
Holistiska pieeja cilvēkam mūsdienās ļauj runāt par cilvēka saprātu, miesu, emocijām, dvēseli. Kreisā galvas smadzeņu puslode cilvēkam atbild par pozitīvām emocijām, iekšējas laimes izjūtu. Labā galvas smadzeņu puslode atbild par skumjām, negatīvām emocijām. Tad, kad ir balanss starp šīm abām puslodēm, kad ir veselīga enerģijas apmaiņa viscaur galvassmadzenēs, tad iespējama pilnvērtīga cilvēciskās laimes zjūta.
Sanskritā tantra nozīmē rakstisks teksts: šī teksta pavedieni saistīti ar cilvēces seksuālām, reliģiskām, izglītības tradīcijām. Ja mutisko lūgsnu mēs dēvējam par mantru, tad tantra ir šīs mantras rakstiskā izteiksme. Ir arī jantras jēdziens – tas ir ģeometrisku figūru zīmējums, glezna: autohipnozē, meditācijā caur jantru mēs varam sevī atklāt daudzas veselīgas enerģijas. Arī cilvēces seksuālās pieredzes grāmatās – Kamasutra, Smaržojošais dārzs un citās – mēs satopamies ar dievišķās enerģijas ieslēgšanu seksuālo izpriecu, dzīru laikā. Piemēram, Kamasutrā, kuru 1860.gadā no hindu valodas angļu mēlē iztulkoja sers Ričards Bartons, ir ne tikai eksotisku mīlas pozu apraksti, bet arī pamācības, kas būtu ēdams, dzerams, kādas smaržas, apģērbi ir veselīgi mīlas laikā, saderināšanās laikā. Ir vesela nodaļa par afrodiziakiem jeb uzbudinošām vielām, par mīlestības un uzticības talismaniem, par to, kā izvairīties no saslimšanas ar lipīgām slimībām, kā pievilināt ilgoto.
Tantras budisti apraksta sevišķas pozas jeb karecca, kuras ļauj ilgstoši kopoties, gūt dziļu garīgu pieredzi. Šīs skolas pārstāvji tic, ka cilvēkā dus milzīga neizmantota enerģija ģenitāliju apvidū, kuru dēvē par kundalīni spēku: sekss ļauj atmodināt šo spēku. Savukārt musulmaņu skola savā tantras seksā noliedz kreisos sānsoļus, aizliedz šķiršanos. Tāpēc šī skola māca, kā partneri visu dzīvi var neapnikt viens otram, stimulēt viens otru. Japāņi uzsver erotikas nozīmi tantras mīlas mākslā. Viņi pusaudžus, jaunlaulātos iepazīstina ar speciāliem zīmējumiem, kuros dzimumorgāni ir palielinātā veidā: tiek stāstīts arī par orālo seksu, erotiski saldām pozām dzimumaktā. Jāsaka, ka rietumu skolas atšķiras no austrumu skolām ar savu mērķa vai gala produkta koncepciju. Rietumu skola seksu uztver kā
Austrumi aicina piedalīties seksuālās spēlēs: var attiecīgi ģērbties, būt par to, kas tu vēlies būt, jo bauda – tas ir dabisks un spontāns notikums. Labs tantriskais sekss ir spēja momentāni sajust partnera noskaņojumu, viņa mentālo un emocionālo stāvokli. Ja Rietumos vīrieša ejakulāciju pielīdzina orgasmam, austrumos vīrietis zina paņēmienus, kā sasniegt orgasmu bez ejakulācijas. Ja nu ir vienlaicīgi orgasms un ejakulācija, austrumnieki to vērtē kā vīrieša apzinātu gribas stāvokli, nevis kā zemapziņas izvirdumu, ko steigtos analizēt Rietumu Freida skolas piekritēji.
Austrumu skola māca: ja tev ir bijis daudz mīļāko, ar kuriem/ām saskarsmē tu neesi guvis baudu, tas nozīmē, ka šie mīļākie/ās tev ir nodevuši savas negatīvās pieredzes enerģiju. Tātad – jāprot strādāt pašam ar sevi, atbrīvoties no šīs negatīvās enerģijas nastas. Austrumu skolas daudz uzmanības pievērš apkārtnes energijai, arī psiholoģiskajam klimatam skolā, ģimenē, darba vietā. Rietumu cilvēki seksuālās neveiksmes gadījumā vēl kopš bērnības ir radināti sevī vai otrā vispirms meklēt vainu. Arī manā ārstes praksē sieviete, kuru vīrs pamet citas sievietes dēļ, vispirms notiekošajā meklē savas nepilnības. Austrumu cilvēki otrādi – māca vispirms izprast, mīlēt sevi, dzīvot saskaņā ar savu miesu, pieņemt sevi, savu partneri tādu, kāds viņš ir. Miesa ir tikai trauks, kurā mēs pildām dievišķu neerģiju. Tantriskais sekss neaicina piekopt atturību, celibātu: ja cilvēks atturas, ja nav apmierināts seksuālo attiecību laikā, tas nozīmē, ka viņa prāts, pārējā psihe, miesa un orgāni cieš no enerģētiskās aprites disharmonijas.
Vai jūs esat kaut reizi dzīvē rakstījuši savam partnerim
Turpmāk – par tantras seksa praktiskiem paņēmieniem.
Literatūra:
1. Craze, R .Tantric Sex. 2001.UK.
2. Miller, M. V. Intimate terrorism: The Crisis of Love in an Age of Disillusion. 1997. Karnac Books. UK.
3. Rhue, J. W. Et al (Eds.) Handbook of Clinical Hypnosis. 1993. Karnac Books. UK.
4. Rose, J. Sexuality in the Field of Vision. 1986. Karnac Books.UK.
5. Mann, D. Psychotherapy: An Erotic Relationship. 1997. Karnac Books.UK.