medicine.lv skaitļos

Lietotāji online176
Aktīvie uzņēmumi12508
Nozares raksti4516
Ekspertu atbildes20496
Sportojot svarīgi ievērot noteiktu vingrojumu secību : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Sportojot svarīgi ievērot noteiktu vingrojumu secību

Sportojot svarīgi ievērot noteiktu vingrojumu secību
Foto: Sherri Abendroth / flickr.com

Bieži vien sportojot rodas dažādas traumas tikai tāpēc, ka nav ievēroti visvienkāršākie nosacījumi un pamatlietas, kas sportošanu padarītu par efektīvu, nevis gluži otrādi, radītu ķermenī pārmērīgas sāpes vai pat traumas.

Jebkuras fiziskās aktivitātes ir veselīgas un vajadzīgas, tomēr nebūtu prāta darbs noslogot savu ķermeni ar fiziskiem vingrinājumiem, pirms tam nezinot, kā pareizi uzsākt un nobeigt treniņu, un to pareizi iesildīt. "Arī haotiskā secībā veiktas fiziskas aktivitātes nelīdzēs, pretējā gadījumā mēs riskējam sastiept muskuļus vai pat trenējoties tos saraut," norāda fitnesa klubu tīkla "Atlētika" galvenā trenere Veronika Kim.

Tā kā lielākoties sievietes trenējas, lai iegūtu skaistākas ķermeņa aprises, sportojot jāievēro pareiza secība no tā sākuma posma līdz beigu posmam. Jebkuru treniņu jāsāk ar iesildīšanos no augšas - jāizkustina plaukstas, elkoņus, plecus, tad kājas un citas ķermeņa daļas, veicot rotāciju pa apli pulksteņrādītāja virzienā, tad pret vismaz 10 reizes. Svarīgi sajust, ka locītavas kļūst siltas. Tālāk jāiestaipās, jāsaberzē muguras krustu daļa ar rokām tik ilgi, līdz āda kļūst karsta, tad slodze būs efektīvāka un mazināsies traumu risku, un ķermenis būs iesildīts. Tāpat, ja vingrojot vēlas notievēt, jāievēro pareiza secība: iesildīšanās; vingrojumu komplekss problēmzonām - gurniem, vēdera presei, nobeigumā vienmērīga, ilga aerobā slodze. Tikai tā var panākt tauku dedzināšanu un svara samazināšanu.

"Izplatītākā kļūda fitnesa zālē - vingrojumus veicam haotiskā secībā. Ienākot zālē, vairums sieviešu - labākajā gadījumā iesildoties, bet biežāk to nemaz nedarot, metas pie velotrenažiera, stepera vai skrejceliņa. Drīz vien viņas pagurst un samazina tempu. Pēc tam veic pāris vingrojumus presītei, arī gurniem un krietni nogurušas dodas prom. Mērķis gandrīz visām ir viens - iegūt slaidākas ķermeņa aprises un tikt vaļā no liekajiem kilogramiem. Maldīgs ir uzskats, ka vajag tik fiziski kustēties un rezultāts būs. Ja vingrinājumus veic haotiski un nepareizā secībā, kārotā efekta nebūs. Izpētīts, ka svaru samazinošā slodze iestājas tikai 20. -25. treniņa minūtē. Tas nozīmē, ka viss, kas tiek darīts līdz tam, ir tikai sirds un asinsvadu stiprināšanai, nevis tievēšanai, turpina Veronika Kim.

Lai izvadītu lieko šķidrumu, kas treniņa laikā sakrājas šūnās, nobeigumā svarīgi izstaipīt un izkratīt muskuļus, īpaši gurnu un apakšstilbu rajonā, uzliekot rokas uz gurniem un kārtīgi pāris minūtes sapurinot muskuļus, kā arī izpildot dažādus staipīšanās vingrinājumus. Kārtīga izstaipīšanās arī neradīs pietūkušus un uzaudzētus muskuļus kāju rajonā, no kā sievietes parasti visvairāk cenšas izvairīties.

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Atjaunojiet veselību pēc iespējas dabiskākā veidā

Atjaunojiet veselību pēc iespējas dabiskākā veidā

HEALICA ir veselības un ārstniecības centrs, kura galvenais uzdevums – atjaunot jūsu veselību pēc iespējas dabiskākā veidā, palīdzot organismam rast vajadzīgos resursus.

Bailes un dzīve baiļu ēnā

Bailes un dzīve baiļu ēnā

Cilvēks baidoties neko nevar mainīt, bet nebaidoties var pasargāt savu ķermeni no saslimšanas. Dziedniece Sallija sniedz konsultācijas un pamāca, kā cilvēkam pašam sakārtot enerģiju.

Video

VM: Kā palīdzēt sev mazināt nomāktību, trauksmi vai paniku? (VIDEO)

VM: Kā palīdzēt sev mazināt nomāktību, trauksmi vai paniku? (VIDEO)

Ik gadu 10. oktobrī tiek atzīmēta Pasaules psihiskās veselības diena, kuras mērķis ir veicināt sabiedrības izpratni par dažādām ar psihisko veselību saistībām tēmām. Nomāktība, trauksme un panikas lēkmes ir vieni no biežāk piedzīvotajiem psihiskās veselības sarežģījumiem, kas var būtiski pasliktināt dzīves kvalitāti un savstarpējās attiecības, kā arī negatīvi ietekmēt spēju strādāt un mācīties.

Produktu testi

"Sinurin" – atvieglo elpošanu, mitrina un aizsargā deguna gļotādu

"Sinurin" – atvieglo elpošanu, mitrina un
aizsargā deguna gļotādu

Oktobrī un novembrī medicine.lv sadarbībā ar SIA "Lotos Pharma" piedāvā testēt dabīgus ēterisko eļļu pilienus elpošanas atvieglošanai, deguna gļotādas mitrināšanai un aizsardzībai. 

Testa rezultāti: HealthAid Livercare® – organisma attīrīšanai un detoksikācijai

Testa rezultāti: HealthAid Livercare® – organisma attīrīšanai un detoksikācijai

Septembrī medicine.lv sadarbībā ar "HealthAid Baltics" piedāvāja testēt uztura bagātinatāju organisma attīrīšanai un detoksikācijai HealthAid Livercare®.

PLANTAGO BALSAM elpceļu veselībai un imūnsistēmai  

PLANTAGO BALSAM elpceļu veselībai un imūnsistēmai  

Oktobrī medicine.lv sadarbībā ar zīmolu Dr. Pakalns SELECT piedāvā testēt produktu elpceļu veselībai un imūnsistēmai.

Uzņēmējs runā

Zobu tehniskā laboratorija DENTALAB

dental

DENTALAB laboratorijā strādā augsti kvalificēti darbinieki, kas spēj tikt galā ar jebkuras sarežģītības un nozīmes uzdevumiem – ātri, droši un kvalitatīvi.