Sony Ericsson atklāj, ka vīrieši dzīvo lielākā saskaņā ar mūziku nekā sievietes
Mūzika varētu būt mīlestības valoda, tomēr jaunākie pētījumi atklāj, ka dažādu mūzikas žanru ietekme uz vīriešiem un sievietēm ir ļoti atšķirīga.
Jaunākie psihologa Deivida Moksona (David Moxon, MSc.) bioloģiskie pētījumi, kuri veikti saistībā ar jaunā Sony Ericsson Walkman® tālruņa W350i iznākšanu, pierāda, ka attiecībā uz mūziku vīrieši ir daudz jūtīgāki par sievietēm. Vīrieši, klausoties mūziku, ne tikai izjūt lielākas fiziskas pārmaiņas sevī, bet ir arī lielākā saskaņā ar savām tā brīža emocijām.
"Saskanīgie" vīrieši
Vīrieši daudz precīzāk spēj noteikt, kāds mūzikas žanrs spēcīgāk ietekmēs viņu fizisko dabu, viņi arī skaidrāk apzinās, kādas izjūtas viņos raisa dažādas skaņas.
Vīriešus visvairāk "aizrauj" aprautās Brit Soul skaņas, apliecinot, ka soul dziedātāju samtaini maigie balss tembri izraisa vīriešos ļoti spēcīgākas emocijas. Arī latviešu pops (67%) un vācu hiphops (76%) paaugstina testosterona līmeni organismā un ir ideāli pacēlumu radoši skaņdarbi –īsti muzikāli dzimumtieksmes rosinātāji!
Sievietes, kuras vājāk apzinās savas muzikālās izvēles nozīmi fiziskajā ietekmējamībā, atklāja, ka viņu lielākais jūtu kairinātājs ir spāņu latino.
Dzimumu atšķirīgās reakcijas tika atklātas, veicot Sony Ericsson pasūtīto pētījumu par tā saukto sound snacking jeb "skaņu našķiem" – īsu dziesmu daļu, nevis visas dziesmas vai skaņdarba, noklausīšanos lomu mūsdienu mūzikas cienītāju vidū. Aizņemtā Eiropas jaunatne (18-24 gadus veci jaunieši) masveidā ir skaņu našķu mīļi. Piemēram, 25 % Latvijas jaunatnes vienu dziesmu mēdz klausīties tikai 10-20 sekundes.
Bioloģiskais eksperiments
Vairāk nekā 200 jaunieši piedalījās zinātnisko testu sērijā, lai noteiktu testosterona (seksuālās tieksmes), kortizola (stresa hormona) un imūnglobulīna A (pašsajūtas) līmeni organismā, reaģējot uz dažādiem mūzikas žanriem un ļaujot Sony Ericsson veiktā pētījuma ietvaros atklāt, kāda mūzika liek cilvēkiem sajust seksualitāti, tiekties pēc tās, justies atbrīvotiem vai vienkārši apzināties labu vai sliktu pašsajūtu. Šādu bioķīmisko reakciju noteica, pirms un pēc dažādu mūzikas fragmentu atskaņošanas no eksperimenta dalībniekiem paņemot siekalu paraugus.
Prāts pret ķermeni
'30 sekunžu garu mūzikas klipu noklausīšanās parādīja, ka vairākumā gadījumu nepastāv sakarība starp to, kā cilvēki uztver noteiktu mūzikas žanru iedarbību un faktisko bioloģisko reakciju viņu organismā.
Cilvēki bieži domā, ka mūzika sniegs tiem relaksāciju, bet notiek tieši pretējais – viņu organisma reakcijas liecina par tādu stresa līmeni, ko viņu smadzenes neuztver.
Piemēram, mūzikai nebūt nav jābūt lēnai, lai radītu relaksācijas stāvokli. Īstenībā no psiholoģijas pozīcijām spriežot, relaksējošākie un labākie stresa noņēmēji izrādījās latviešu poproka (36) dziesmas.
Cilvēki vienlīdz slikti spēj atpazīt to mūziku, kas tiem liek justies seksīgi. Dāņu tautas mūzika un vācu hiphops ietekmē testosterona līmeni organismā 75% no visiem testa dalībniekiem, radot romantiska satraukuma izjūtas, tomēr vairākums cilvēku neapzinās šo mūzikas žanru ietekmes spēku.
Garastāvokļa mūzika
Muzikālu našķi var atrast (sound snack) katrai gaumei un garastāvoklim. Vācu hiphops ietekmē testosterona līmeni gan vīriešu, gan sieviešu organismā, pierādot, ka šis mūzikas žanrs spēj uzjundīt mīlestības noskaņas ikvienā.
Savukārt spāņu latino visdrīzāk izraisīs stresu, jo 89% dalībnieku pēc šīs mūzikas noklausīšanās paaugstinājās kortizola līmenis organismā.
Dāņu akustiskais pops var likt vīriešiem būt modrākiem un dzīvīgākiem, tomēr interesanti, ka ietekme uz sievietēm būs pretēja, jo viņām garastāvokļa uzlabošanai vajadzīga Dienvidāfrikas roka deva.
Ir tikai viens mūzikas našķis ar vienādu ietekmi kā uz vīriešiem, tā sievietēm, un tas ir old skool – ritmisks beļģu soul stils, kas mazina stresu un ļauj relaksēties gan vīriešiem, gan sievietēm.
Veselīga mūzikas baudīšana
Horvātu popmūzikai ir maģiska ietekme uz cilvēka organismu – 100% apsekoto dalībnieku organismā gan samazinājās kortizola līmenis, gan paaugstinājās IgA līmenis, un tas nozīmē, ka klausītāji atslābinājās, bet viņu imūnsistēmai tika dots pozitīvs lādiņš.
Rumāņu deju mūzikas un lietuviešu RnB (rythm & blues) ietekmē būtiski samazinājās IgA līmenis testa dalībnieku organismā (attiecīgi 67% un 100%), norādot, ka šī mūzika gandrīz nemaz neveicina imūnsistēmas nostiprināšanu. Taču horvātu popa skaņas varētu būt labs labsajūtas tonizētājs.
Psihologs Deivids Moksons norāda, ka līdz šim jomā, kas attiecas uz mūzikas nozīmi psiholoģijā salīdzinājumā ar to, kāds mūzikai ir iespaids uz cilvēka noskaņojumu nav bijs paveikts liels darbs, un šie Sony Ericsson atklājumi šajā ziņā ir liels ieguldījums.
"Iespējams, ka vispārsteidzošākais bija uzzināt, ka aprauti mūzikas fragmenti var izmainīt mūsu psiholoģiju. Pārsteidzoši ir arī tas, cik mēs kopumā esam nevarīgi novērtēt, kāda raugoties no bioloģiskā viedokļa ir dažādu veidu mūzikas ietekme uz katru no mums."
Gregs Varners (Greg Varner), Sony Ericsson Centrālās Eiropas un Austrumeiropas, Vidējo Austrumu un Āfrikas reģiona mārketinga vadītājs: "Mēs zinām, ka mūsu jaunās paaudzes klientu mūzikas baudīšanas paradumi nepārtraukti mainās. Mēs vēlējāmies dziļāk izprast, kā viņi klausās mūzikas ierakstus un kā mūzikas izvēle spēj ietekmē gan fiziski, gan emocionāli.
Izzinot mūzikas baudīšanas paradumus mēs varam turpināt savu produktu attīstību tā, lai atbalstītu jaunatnes vajadzības. W350i ir Sony Ericsson jaunākais mobilais telefons ar Walkman on Top funkciju, kas nozīmē, ka lietotāji ar vienu pieskārienu taustiņam var piekļūt sound snack (jeb mūzikas ierakstu izlasei). Tas padara šo jaunāko tendenci vēl pieejamāku un pozicionē W350i kā pirmās nozīmes mobilo telefonu."
Produkta apraksts
Stilīgais, tomēr pieejamais W350i tālrunis ir jaunākais modelis ar unikālo Walkman on Top funkciju, kas nodrošina visvienkāršāko piekļuvi mūzikai. Taustiņi izvietoti uz plāna atverama vāciņa, un tie rada izsmalcināta MP3 atskaņotāja iespaidu. Funkciju izvietojums ļauj mūzikas mīļotājiem ērti pāriet no viena skaņdarba uz citu, ik reizi neaizverot un neatverot vāciņu, tā vienkāršojot un paātrinot sound snacking procesu.
Izmantojot Media Manager programmatūru, iemīļotās mūzikas pārsūtīšana uz tālruni kļuvusi tik elementāra, kā nekad agrāk. Parastais USB savienojums ļaus pārrakstīt līdz pat 40 albūmu, veikt 470 ierakstus jeb ierakstīt aptuveni 1500 30 sekundes garus "skaņu našķus", neizmantojot sarežģītas instrukcijas. Unikālā Track ID programma telefonā nozīmē, ka mūzikas fani var noteikt nepazīstamu skaņu ierakstu, un lietotājs tiek informēts par izpildītāju un dziesmas nosaukumu dažu sekunžu laikā. Šo jaunāko Walkman® tālruni var savienot ar Bluetooth Stereo austiņām HBH-DS205 bezvadu personīgai lietošanai, esot kustībā vai ceļā, vai skaļruņiem MAS-100, lai lietotu Sound Snacks kopā ar draugiem.
Sony Ericsson atbalsts mūsdienu mūzikas jaunumiem atspoguļojas lieliskajā Walkman® tālruņu klāstā. Firmas pirmais Walkman tālrunis parādījās 2005. gada augustā; līdz 2008. gada 1. ceturkšņa beigām pasaulē jau bija pārdoti 66 miljoni šo tālruņu. Sony Ericsson turpina radīt jaunas mūzikas funkcijas jūsu mobilajā tālrunī, ieviešot jaunu pielietojumu un pakalpojumu komplektu. Sony Ericsson dod iespēju vieglāk Walkman tālrunī ievietot mūziku un citu saturu, vienlaikus turpinot piedāvāt jaunus veidus, kā interaktīvi izmantot telefona mūzikas funkciju.
Par pētījumu:
Pētījumu veica YouGov Plc aptaujājot 500 cilvēkus. Apkopojošo faktu vākšana notika 2008. gada 12.-16. maijā. Aptauja tika veikta tiešsaistē. Veikta skaitļu svēršana un izvēlēta izlase no visiem Latvijas pieaugušajiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem.
Neatkarīgo bioloģisko eksperimentu veica psihologs Deivids Moksons 2008. gada 12. maijā Londonas University College 200 starptautisko studentu izlasei vecumā no 18 līdz 24 gadiem. Sound snacks jeb mūzikas izlase (īsi starptautiskās mūzikas fragmenti) tika pārbaudīta uz izlases dalībniekiem un viņu fiziskā reakcija noteikta, analizējot testosterona, IgA un kortizola līmeņus dalībnieku siekalās.
Pēc 2007. gadā pārdotajiem vairāk nekā 100 miljoniem telefona aparātu Sony Ericsson pašlaik ir viena no piecām lielākajām mobilo telefonu ražotājām pasaulē. Kompānija ir nozīmīgs nozares spēlētājs un darbojas vairāk nekā 80 pasaules valstīs, un mūsu telefoni, piederumi un PC kartes apliecina inovācijas un stilu. Plašais R&D centru tīkls Eiropā, Japānā, Ķīnā, Indijā un Ziemeļamerikā nodrošina, ka daudzveidība ir viena no mūsu pamatvērtībām. Kompānija Sony Ericsson tika dibināta kā līdzvērtīgs Sony un Ericsson kopuzņēmums 2001. gada oktobrī ar galveno biroju Londonā. Sīkāka informācija par Sony Ericsson atrodama internetā www.sonyericsson.com