Solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumi un atbildība
Solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumi un atbildība
Iepriekš minētie noteikumi par kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojuma higiēnas prasībām un šo prasību uzraudzības kārtību paredz solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumus un atbildību. Vairāk skatīt šeit
Vai ir vecuma ierobežojumi solāriju apmeklētājiem?
Kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojumu ir aizliegts sniegt patērētājiem, kas jaunāki par 18 gadiem, izņemot gadījumus, ja minētā persona uzrāda ģimenes ārsta vai dermatologa izziņu, ka tās veselības stāvoklis ir atbilstošs pakalpojuma saņemšanai.
Cik ilgi ir derīga ārsta izziņa?
Ģimenes ārsta izziņa un dermatologa izziņa ir derīga sešus mēnešus.
Kā solārija darbinieki varēs pārbaudīt solārija apmeklētāja vecumu?
Lai pārliecinātos par patērētāja vecumu, solārija personāls pieprasa, lai patērētājs uzrāda personu apliecinošu dokumentu vai autovadītāja apliecību. Pēc solārija personāla vai Veselības inspekcijas pieprasījuma patērētāja pienākums ir uzrādīt personu apliecinošu dokumentu vai autovadītāja apliecību.
Kur iespējams uzzināt par starojuma radītiem riskiem veselībai?
Pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs, lai patērētājs pirms pakalpojuma saņemšanas tiktu informēts par riskiem veselībai, kas saistīti ar UV starojuma ietekmi, un pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem. Solārija personāls pirms pakalpojuma sniegšanas izsniedz patērētājam apmeklējumu uzskaites karti, kurā norādīts patērētāja vārds, uzvārds, apmeklējuma datums un laiks, kā arī norādīta informācija par UV starojuma radītajiem riskiem veselībai un pakalpojuma saņemšanas nosacījumi. Patērētājs ir tiesīgs saņemt skaidrojumu par šādiem jautājumiem. Plašāku informāciju par solāriju, sauļošanās un ultravioletā starojuma iedarbību skatīt šeit.
Pakalpojuma sniedzējs pakalpojuma sniegšanas vietā nodrošina informāciju par UV starojuma ietekmi, sauļošanās kontrindikācijām, pareiza sauļošanās režīma ieteikumiem un ādas tipiem. Informāciju tā, lai patērētājam tā būtu viegli ieraugāma un salasāma.
Solārija personālam ir pienākums novērtēt patērētāja ādas stāvokļa atbilstību pakalpojuma saņemšanai un sniegt konsultāciju par piemērotāko sauļošanās režīmu
Vai solārijā ir jālieto aizsargbrilles?
Pakalpojuma sniedzējs katram patērētājam nodrošina: UV starojuma aizsargbrilles, kā arī salvetes vai citus līdzekļus kosmētikas noņemšanai. UV starojuma aizsargbrilles tīra un dezinficē ar atbilstošiem tīrīšanas un dezinfekcijas līdzekļiem pēc katras lietošanas reizes.
Prasības solāriju telpām, iekārtām un aprīkojumam
Pakalpojuma sniegšanas vietā tiek nodrošinātas vismaz šādas telpas:
* uzgaidāmā telpa vai vieta patērētājam;
* telpa vai norobežota vieta, kur atrodas UV iekārta un vieta patērētāja personīgo mantu un drēbju novietošanai;
* vieta telpu uzkopšanas inventāra uzglabāšanai;
* telpa personāla higiēnas vajadzībām (tualete – arī klienta lietošanai).
Pakalpojuma sniedzējs nodrošina UV iekārtas tīrīšanu un dezinfekciju pēc katras izmantošanas reizes. Pakalpojuma sniedzējs nodrošina uzskaiti par pakalpojuma sniegšanas vietas telpas, iekārtas vai aprīkojuma tīrīšanu vai dezinfekciju, norādot datumu, laiku, kā arī personu, kas to tīrījusi vai dezinficējusi. Uzskaites ieraksti par telpu, iekārtu vai aprīkojuma tīrīšanu vai dezinfekciju pēc pieprasījuma ir pieejami patērētājam
UV iekārtas radītais maksimālais efektīvais UV starojuma līmenis nedrīkst pārsniegt 0,3 W/m2. UV iekārtas radīto maksimālo efektīvo UV starojuma līmeni apliecina UV iekārtas tehniskā dokumentācija (UV iekārtas pase) vai lampu ražotāja izsniegta atbilstības deklarācija, vai mērījumu rezultāti. Jāatceras, ka katrai UV iekārtai ir paredzēts maksimālais sauļošanas laiks vienam seansam, maksimālais ieteicamais seansu skaits gadā – ne vairāk kā 50.
Kā uzzināt vai UV iekārtas lampas ir "jaunas"?
Ne retāk kā reizi mēnesī tiek veikti ieraksti (elektroniski vai papīra formā) par UV iekārtu lampu maiņu, to nolietojuma pakāpi (%), kā arī jebkurām tehniskajām pārbaudēm. Šie dati pēc pieprasījuma ir pieejami patērētājiem
Solārija personālam jābūt personas medicīniskā grāmatiņai, kurā veikti ieraksti atbilstoši prasībām, kas noteiktas personām, kuru darbs ir tieši saistīts ar iespējamu risku citu cilvēku veselībai. Sīkāk par obligātām veselības pārbaudēm skatīt šeit
Kur iesniegt sūdzību, ja neapmierina solārija pakalpojums?
Solāriju pakalpojumu sniedzējiem noteikto prasību izpildi kontrolē Veselības inspekcija. Tālrunis informācijai: 67819685
Veselības inspekcija
Klijānu iela 7, Rīga, LV-1012
tālrunis: 67819671, fakss: 67819672
e-pasts: vi@vi.gov.lv
Foto: Fotolia