medicine.lv skaitļos

Lietotāji online373
Aktīvie uzņēmumi12692
Nozares raksti11853
Ekspertu atbildes21477
Saeimas komisijā paaugstinātos toņos pārrunā ĀM radītās sociālās reklāmas neiekļaušanu LTV un Latvijas Radio saturā : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Saeimas komisijā paaugstinātos toņos pārrunā ĀM radītās sociālās reklāmas neiekļaušanu LTV un Latvijas Radio saturā

Rīga, 12.marts, LETA. Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā šodien izvērtusies diskusija par Ārlietu ministrijas (ĀM) izstrādātās sociālās reklāmas par cilvēktirdzniecību video un audio rullīšu neiekļaušanu Latvijas Televīzijas (LTV) un Latvijas Radio saturā.

Komisijas priekšsēdētājs Artuss Kaimiņš (KPV LV) pastāstīja, ka ĀM, ņemot vērā komisijas lemto vēl pirms diviem gadiem, bija vērsusies pie sabiedriskajiem medijiem ar lūgumu tajos izvietot sagatavotos sociālās reklāmas kampaņas materiālus par cilvēktirdzniecības atpazīšanu un mazināšanu. ĀM neesot līdzekļu, ko maksāt sabiedriskajam medijam par reklāmas izvietošanu.

"Izrādās, ka cilvēktirdzniecības jautājumi vairāk nav sociālie. Tie tagad ir kādi? Komerciālie? Kā var būt tā, ka tiek "atfutbolēta" ĀM, neskatoties uz to, ka komisija bija nolēmusi, ka ministrija šādu kampaņu veiks," neapmierinātību pauda Kaimiņš.

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētāja Dace Ķezbere uzsvēra, ka minētais ir mediju satura jautājums, kas ir LTV un Latvijas Radio kompetencē, tāpat izvērtējot sociālo paziņojumu iekļaušanu programmā.

Banner 280x280

LTV valdes loceklis Ivars Priede skaidroja, ka LTV ļoti bieži saņem lūgumus izvietot dažādas bezmaksas sociālās kampaņas. LTV tās izvērtē, tostarp, raugoties uz iespējamajiem reklāmas ieņēmumu zaudējumiem, kā arī to, vai lūguma apmierināšanai raidlaikā vispār ir vieta.

"Kādā veidā par cilvēktirdzniecības [rullīti] jāprasa nauda?" neapmierinātību pauda Kaimiņš.

Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja Una Klapkalne sākotnēji norādīja, ka ĀM vēstuli nav redzējusi. ĀM pārstāvis skaidroja, ka vēstule izsūtīta vēl pagājušā gada vidū, taču atbilde neesot bijusi saņemta. ĀM pārstāvis tāpat uzsvēra, ka ministrija katru gadu rīko dažādas kampaņas, un mērķis ir iegūt pēc iespējas plašu auditoriju, tajā aktualizējot dažādus problēmjautājumus.

"Te ir runa par reklāmas kampaņu. Mums ir jāizvērtē visi jautājumi. Kāpēc lai LTV dāvātu reklāmas laiku? Mēs nevaram pateikt, ka, jā, viss izskatās labi. Ir komerciālu zaudējumu riski," teica Priede. Viņš tāpat pauda, ka, ja tiek pieņemts pozitīvs lēmums piešķirt bezmaksas raidapjomu, tad tas tiek piešķirts brīvajās raidlaika vietās, nevis tad, kad ir pārdots raidlaiks. "Jūsu mērķis netiktu sasniegts. Jūs savus reklāmas rullīšus tad parādītu laikos, kad nav lielākās auditorijas," skaidroja Priede.

"Jūs runājat muļķības," uzklausot Priedi, secināja Kaimiņš. Viņaprāt, šādu rīcību rezultātā sabiedrība nav informēta par cilvēktirdzniecību un tās atpazīšanu.

Deputāts Māris Kučinskis (ZZS) vaicāja, vai nebūtu nepieciešams pārskatīt esošo kārtību, kas nosaka 10% ierobežojumu reklāmai no satura. Viņaprāt, sociālās reklāmas, iespējams, varētu neieskaitīt kā komercreklāmu. Tāpat viņš aicināja par šo jautājumu domāt plašāk, neuzspiežot neatkarīgam medijam savā saturā iekļaut citu radītus reklāmas rullīšus.

NEPLP locekle Aurora Ieva Druviete skaidroja, ka padome pērn LTV un Latvijas Radio lūdza izstrādāt nolikumu sadarbībai ar trešajām pusēm. "Šis ir ļoti jūtīgs jautājums. LTV ir tiesības vērtēt. Ir jāstrādā ar sociālās reklāmas definīciju, likumdošanā tāds definējums ir vajadzīgs. NEPLP jau ir izstrādājis definējumu," teica Druviete.

Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītāja Aiga Grišāne piebilda, ka pērn veiktie grozījumi patlaban paredz, ka sociālie paziņojumi netiek uzskatīti par reklāmu.

"Tad sanāk, ka mēs te nolemjam vienu, bet tas nestrādā?" neizpratnē vaicāja Kaimiņš.

Klapkalne pauda, ka Latvijas Radio adresētā vēstule esot bijusi ļoti vispārīga, turklāt tajā ticis izteikts lūgums publicēt video rullīti, kas nav radio formāts. "Mēs būtu varējuši izvietot, bet, ja kampaņas objekta nav, tad mums nav ko izvietot," teica Latvijas Radio vadītāja. ĀM pārstāvis paskaidroja, ka radio nosūtīts audio fails - "vienkārši teikumi, kā rīkoties, lai nenonāktu cilvēktirdzniecībā".

"Mēs neprasījām reklāmas laiku, mēs aicinājām uz sadarbību. Mēs esam atbildīgi par līdzcilvēkiem," norādīja ministrijā.

Ķezbere piedāvāja šādus jautājumus turpmāk risināt gada sākumā, plānojot minētās aktivitātes gada garumā.

"Paskatīsimies praktiski uz šo," mudināja parlamentārietis Boriss Cilevičs (S). Jebkura apraides sekunde maksā naudu, un kādam tas jāapmaksā, viņš teica, uzsverot, ka esot divi iespējamie varianti - vai nu nepieciešamos līdzekļus sociālajām reklāmām ieplānot sabiedriskā medija budžetā, vai arī skatīties, kurš cits to var apmaksāt. "Visi ir vienisprātis, ka nepieciešami, bet tas ir prasts jautājums par naudu. Mēs varam moralizēt ļoti ilgi, bet vajadzīgs konkrēts mehānisms, kā sabiedriskajiem medijiem rīkoties," sacīja Cilevičs.

Uzsverot to, ka, piemēram, Francijā un Vācijā sabiedriskie mediji ir spējīgi pārraidīt sociālās reklāmas, deputāte Dagmāra Beitnere-Le Galla (JKP) akcentēja, ka šādi paziņojumi ir nepieciešami, jo neinformēt sabiedrību par riskiem ir "saskaņots noziegums".

Deputāte Linda Liepiņa (KPV LV) piedāvāja pie šī jautājuma atgriezties, diskutējot par sabiedrisko pasūtījumu jaunā sabiedrisko mediju likuma izstrādē. Viņa tāpat uzsvēra, ka tikmēr, kamēr sabiedriskie mediji neizies no reklāmas tirgus, situācija nemainīsies, un prioritāte vienmēr būs tas reklāmdevējs, kas spēj samaksāt naudu.

Kaimiņu neapmierināja arī šie skaidrojumi. "Sabiedriskais medijs uzspļauj Latvijas sabiedrībai, divus gadus nespējot atrast laiku sociālajai reklāmai," viņš teica.

"Tas, ko jūs runājat, ir daļēja iejaukšanās saturā," secināja Ķezbere. Viņa skaidroja, ka arī tad, ja sabiedriskie mediji savā saturā neizvieto tādu vai citādu sociālo reklāmu, tas nenozīmējot, ka kāda problēma netiek atzīta par nozīmīgu. Sabiedrisko mediju satura veidotāji par tiem sabiedrībai pastāsta citādos formātos, piemēram, sižetos, raidījumos, ziņās utt., teica Ķezbere.

ĀM pārstāvis skaidroja, ka ministrijas izstrādātais klips izveidots, lai censtos problēmu risināt preventīvi, jo tā rezultātā sanākot ne tikai veiksmīgāk atrisināt kādu problēmjautājumu, bet tas kopumā esot arī lētāk.

Īsi rezumējot notikušo diskusiju, Kaimiņš norādīja, ka "šis katrā gadījumā ir kliedzošs jautājums".

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Biškopības produkti imunitātes stiprināšanai

Biškopības produkti imunitātes stiprināšanai

Biškopības produkti ir zināmi ar savām unikālajām īpašībām. To lietošana var būt noderīga imunitātes stiprināšanā, jo šie produkti satur plašu vitamīnu, minerālvielu, aminoskābju un antioksidantu klāstu, kas var palīdzēt uzlabot organisma aizsargspējas. Uzzināsim vairāk! 

Aktuālie piedāvājumi

5 galvenie vitamīni dzīves kvalitātes uzlabošanai

5 galvenie vitamīni dzīves kvalitātes uzlabošanai

Veselība ir ne tikai slimību neesamība, bet arī iespēja dzīvot enerģiski, daudzveidīgi un gūstot baudu no katras dienas. Lai uzturētu lielisku pašsajūtu un tonusu, organismam nepieciešami vitamīni. Uzzināsim vairāk par vitamīniem dzīves kvalitātes uzlabošanai!

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Video

Produktu testi

Testa rezultāti: MARUSHA Sejas un ķermeņa migla ar kolagēnu

Testa rezultāti: MARUSHA Sejas un ķermeņa migla ar kolagēnu

Decembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvāja testēt sejas un ķermeņa miglu ar kolagēnu.

BIŠU MAIZE – dabas līdzeklis enerģijas, imunitātes un gremošanas sistēmas uzlabošanai

BIŠU MAIZE – dabas līdzeklis enerģijas, imunitātes un gremošanas sistēmas uzlabošanai

Janvārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bee Box" piedāvā testēt Bišu maizi enerģijas, imunitātes un gremošanas sistēmas veicināšanai.

Ultimate Max — sabalansēts vitamīnu, minerālvielu un augu komponentu komplekss

Ultimate Max — sabalansēts vitamīnu, minerālvielu un augu komponentu komplekss

Janvārī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Ultimate Max — sabalansētu vitamīnu, minerālvielu un augu komponentu kompleksu, kas palīdz papildināt pamatuzturvielu deficītu organisma harmoniskai darbībai un veicināt ilgdzīvošanu.

Anti-Stress Complex stresa mazināšanai un vispārējās labsajūtas veicināšanai

Anti-Stress Complex stresa mazināšanai un vispārējās labsajūtas veicināšanai

Janvārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "MV Health" piedāvā testēt uztura bagātinātāju Anti-Stress Complex stresa mazināšanai un vispārējās labsajūtas veicināšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Jūrmalas slimnīca - augsta līmeņa ultrasonogrāfiski izmeklējumi grūtniecēm: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Jūrmalas slimnīca - augsta līmeņa ultrasonogrāfiski izmeklējumi grūtniecēm: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Augsta līmeņa ultrasonogrāfiski izmeklējumi grūtniecēm - Jūrmalas slimnīca nodrošina augļa izmeklējumus grūtniecēm, izmantojot jaunākās paaudzes premium klases ultrasonogrāfijas (USG) iekārtu Volusan Expert 22. 

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.