Rozentāle sekmīgi beigusi Hārvarda universitātes Džona Kenedija valsts pārvaldības skolas programmu
Latvijas Infektoloģijas centra (LIC) direktore, profesore Baiba Rozentāle saņēmusi Hārvarda universitātes Džona Kenedija valsts pārvaldības skolas (Harvard Kennedy School) sertifikātu, ziņo LIC.
Saņemtais sertifikāts apliecina studiju programmas 21.gadsimta līderība: globālo pārmaiņu aģenti sekmīgu beigšanu.
Studiju laikā tika pētīta un analizēta situācija pasaulē – kāda veida līderība pasaulē nepieciešama šobrīd, ņemot vērā, ka globalizācijas spēki rada kā milzīgas iespējas, tā draudus - kā lielām nācijām, tā maziem ciemiem. Studijās īpaši tika izcelta vadlīnija - līderība kā process, kurā galvenais uzdevums spēt konfrontēt pašiem sevi ar realitāti, spēt palīdzēt citiem tikt galā ar grūtiem izaicinājumiem un sasniegt mērķi.
Tāpat katram dalībniekam jebkurā diskusijā un dialogā bija jābūt gatavam atrisināt sarežģītas situācijas, pārkāpt savu noteikto iespēju robežas un būvēt sadarbības partnerattiecības tā, lai sasniegtu vajadzīgo rezultātu. Mācību procesā pārsvarā tika izmantota interaktīva darba metode – prezentācijas, dialogi, personīgo piemēru analīze un gadījumu izpēte.
Apmācību procesā tika veikti arī dažādi testi līdera īpašību noskaidrošanai. Kursa vadītājs Dins Viljams (Dean Williams) izvērtējot gan testa rezultātus, gan prezentācijā iepazīstoties ar šobrīd izveidoto Latvijas Infektoloģijas centra struktūru un organizatorisko ceļu uz šādas vienota veseluma iestādes izveidi, pauda izbrīnu, ka profesore izvēlējusies atstāt politiski aktīvo darbību un mudināja tajā atgriezties.
Rozentālei sertifikātu par studiju programmas beigšanu pasniedza Tibetas premjerministrs, kurš savulaik absolvējis Hārvarda universitāti.
Pēc sertifikāta saņemšanas Rozentāle uzsver, ka visi dzīvojam vienā pasaulē un būtībā visā pasaulē problēmas ir līdzīgas, un līdzīgi tās arī risināmas. Šīs studijas ir veicinājušas sapratni par situāciju un konkurētspēju mūsdienu strauji mainīgajā pasaulē, paplašinājušas ieskatu jaunās idejās un koncepcijās, kas papildinājušas zināšanas un prasmes aģentūras vadīšanā, veicinājušas profesionālo izaugsmi un kvalifikāciju. Rozentāle ir pārliecināta, ka tikai izmaiņas un integrācija var nodrošināt efektīvi, ekonomiski un kvalitatīvi funkcionējošas strukturālās vienības kā veselības aprūpē, tā citās jomās. Iegūtās zināšanas noteikti stiprinās iestādes cilvēkresursu potenciālu, palīdzēs radīt veiksmīgāku darba vidi, efektīvāk ļaus motivēt mērķu sasniegšanu un izvēlēties ceļu – kā to darīt.
No studiju laikā gūtā profesore akcentē šādus aspektus:
1) Tagad un te – jādara tieši tas, kas jādara. Tas ir attieksmes jautājums – mēs strādājam tad, kad darām darbu te un tagad!
2) Katrai lietai un parādībai ir savs noteikts laika limits, kad tas beidzies – dzīve jāplāno tālāk un ne tikai jāspēj paredzēt, bet jāparedz situācijas.
3) Viss, ko mēs darām ir mūsu pašu izvēle. Vienmēr ir daudzas, vairākas, vai vismaz divas izvēles. Izvēlos vienu un tā ir mana izvēle, tā ir mana atbildība par saviem darbiem.
Programmas apmācības kursam kopumā bija pieteikušies 2000 pretendentu, taču konkursu izturēja tikai 64 cilvēki, tostarp – pieci no Eiropas: trīs no Grieķijas, pa vienam no Lielbritānijas un Latvijas.
Studijas Džona Kenedija valsts pārvaldības skolā visā pasaulē tiek uzskatītas par nozīmīgu zināšanu un jaunākās zinātniskās un praktiskās informācijas avotu gan valsts iestāžu un uzņēmumu vadītājiem, gan biznesa ļaudīm, kā arī valsts vadītājiem.
Džona Kenedija valsts pārvaldības skolas studiju programma 21.gadsimta līderība: globālo pārmaiņu aģenti palīdzējusi veidot sapratni par līderības modeli, kā efektīvi strādāt savā nozarē atbilstīgi šā gadu tūkstoša problēmām un attīstības tendencēm.
Ilze Mežniece