Pētījums: Baltijas valstu iedzīvotāji zāļu iegādē uzticas farmaceita ieteikumiem
Foto: Victor/Flickr
Vairāk nekā trešdaļa Baltijas valstu iedzīvotāju zāļu un vitamīnu iegādē uzticas farmaceitiem, kas ir arī būtisks faktors, kāpēc cilvēki izvēlas doties uz vienu un to pašu aptieku ķēdi, liecina pētījumu kompānijas "GfK" un biznesa portāla "Nozare.lv" veiktais pētījums.
Farmaceitu rekomendācijas ietekmē 43% Igaunijas interneta lietotāju, nedaudz zemāks uzticības kredīts ir Latvijā - 38%, savukārt Lietuvā farmaceitu ieteikumiem uzticas 36%, prezentējot pētījumu LETA un "GfK" sadarbības partneriem, norādīja "GfK CR Baltic" pētījumu konsultante Velta Kašs.
Latvijas Farmaceitu biedrības prezidente Kitija Blumfelde atzinīgi novērtēja šādu uzticību farmaceitiem medikamentu iegādē, minot, ka pētījuma dati apliecina arī biedrības novērojumus, ka farmaceitu loma ir būtiska.
Nozares pārstāvji, kas piedalījās pasākumā, minēja, ka interesanti būtu uzzināt, cik liela loma medikamentu iegādē ir reklāmām televīzijā, vienlaikus pieļaujot, ka cilvēki labprāt nevēlētos atzīt, ka reklāma ietekmē viņu izvēli.
Baltijas kopējā situācija parāda to, ka tikai ļoti neliela daļa iedzīvotāju visās trīs valstīs dod priekšroku aptiekām ar pašapkalpošanās nodaļām, tomēr, salīdzinot ar Latviju, kaimiņiem ir procentuāli lielāks atbalsts - Lietuvā un Igaunijā 17%, kamēr Latvijā - vien 9%, secināts pētījumā.
Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka aptiekās nevajadzētu būt pašapkalpošanās nodaļām, jo tāda veida iepirkšanās nav piemērota, iegādājoties medikamentus, skaidroja Kašs.
Arī Lietuvā gandrīz trešdaļa (28%) neatbalsta pašapkalpošanās nodaļas aptiekās, turpretī Igaunijā to neatbalsta piektdaļa iedzīvotāju.
22% Latvijā aptaujāto atzinuši, ka vienmēr iepērkas vienā un tai pašā aptieku ķēdē, savukārt 30% atzīst, ka tam nav nozīmes, uz kuru aptieku ķēdi viņi izvēlas iet.
Kā iemesls, kāpēc cilvēki bieži iet uz vienu uz to pašu aptieku vai aptieku ķēdi, minēts fakts, ka tur ir profesionāli darbinieki, kuri vienmēr sniedz padomu.
Pētījums tika veikts šā gada maijā, interneta vidē aptaujājot 815 respondentus Latvijā, 835 Igaunijā un 823 Lietuvā vecumā no 18 līdz 65 gadiem.
"GfK Custom Research Baltic" ir starptautisks "GfK" grupas uzņēmums, kura galvenās darbības sfēras ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.