Pārāk aizņemts, lai sportotu? 8 vienkārši veidi, kā ikdienā iekļaut vairāk fizisku aktivitāšu

Pārāk aizņemts, lai sportotu? 8 vienkārši veidi, kā ikdienā iekļaut vairāk fizisku aktivitāšu

Visi apzinās to, ka mums būtu vairāk enerģijas, mēs būtu laimīgāki un veselīgāki, ja regulāri nodarbotos ar sportu un piekoptu veselīgu dzīvesveidu. Taču ikdienas dzīve ir pārpildīta ar dažādām rūpēm – darbs, ģimene un citi pienākumi – un treniņi bieži vien tiek atstāti novārtā.

Šie astoņi padomi tev palīdzēs ikdienas steigā efektīvāk iekļaut fiziskas aktivitātes.

1. Izvēlies vienkāršus vingrinājumus

Tev nebūt nav vajadzīgi trenažieri un speciāls fitnesa aprīkojums. Pietiks, ja tev mājās būs vingrošanas paklājiņš, lecamaukla vai vienkārši kvalitatīvi sporta apavi, kurus vienā mirklī uzaut kājās un doties trenēties.

2. Vingrinājumi "līdzņemšanai"

Izvēlies vingrojumu veidus, kurus tu vari veikt jebkurā vietā. Tas ir lielisks risinājums tiem, kas daudz ceļo darba darīšanās. Piemēram, tu vari veikt dažāda veida kardio treniņus savā viesnīcas numuriņā – pietupienus, izklupienus, presītes, kā arī piepumpēties. Arī birojā strādājošie var dienas vidū izstaipīties un veikt vienkāršus vingrinājumus. Atceries – pat neliels treniņš ir labāks nekā treniņa izlaišana.

3. Izvēlies aktivitāti, kas tev patīk

Nepiespied sev darīt to, kas tev nepatīk. Tādā veidā tu nekad negūsi motivāciju trenēties. Fokusējies uz tām aktivitātēm, kas tev tiešām patīk, jo tādā veidā tu tās vēlēsies veikt regulārāk. Ir tik daudz iespēju, no kā izvēlēties – joga, peldēšana, kikbokss, teniss, svaru celšana…

4. Saplāno savus treniņus

Padari treniņus par prioritāti, tos iekļaujot savā plānotājā. Treniņu plānošana un ierakstīšana savā ikdienas kalendārā palīdzēs tev korekti saplānot laiku, izvērtēt prioritātes un padarīt visu svarīgāko.

5. Atvēli treniņiem kaut pavisam nedaudz laika

Nav vajadzības treniņam veltīt veselu stundu, ja tev nav pietiekami daudz laika. Pat 20 – 30 minūšu aktīva pastaiga pusdienlaikā būs vērtīga. Atrodi dažas brīvās minūtes savā dienas gaitā un velti tās fiziskām aktivitātēm.

6. Padari treniņus par prioritāti

Daudzi cilvēki nepadara fiziskas aktivitātes par prioritāti, jo neredz to kā svarīgu savas dzīves sastāvdaļu. Taču tiklīdz tu izjutīsi pirmos rezultātus, tu sapratīsi, cik liela nozīme tām ir. Pat 30 minūšu treniņš reizi dienā uzlabo gan prāta spējas (kļūst vieglāk koncentrēties), gan arī ķermeni (rodas vairāk enerģijas).

7. Uzsāc dienasgrāmatu

Bieži vien ir tā – ja tu nepiefiksē savu mērķi, tas nekad nekļūs par īstu mērķi. Tādēļ ir būtiski uzsākt dienasgrāmatu, kurā pierakstīt savus mērķus, lai tos padarītu reālus. Pietiks kaut vai ar to, ja tu kalendārā atzīmēsi, kurās dienās esi veicis vingrinājumus un katras nedēļas beigās saskaitīsi, cik stundas esi veltījis sportam. Tas palīdzēs tev sekot līdzi savam progresam.

8. Palutini sevi

Motivāciju sportot krietni uzlabos atlīdzības sistēma. Nosaki sev mērķi, piemēram – ja tu vingrosi četras reizes nedēļā, nedēļas beigās būsi pelnījusi pedikīru. Sevis lutināšana, ko nopelnīt pēc noteikta plāna izpildes, sniegs papildus stimulu, lai sasniegtu savus mērķus.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Kas ir karstā joga

Kas ir karstā joga

Iespēja ielūkoties karstās jogas būtībā, smelties interesantas zināšanas un iedvesmoties jaunai pieredzei, lasot interviju ar jogas pasniedzēju Dainu Liepiņu.

Aktuālie piedāvājumi

Kas jāzina par ziedi "Evija"?

Kas jāzina par ziedi "Evija"?

Jau kopš seniem laikiem cilvēkiem pazīstama efektīvā un universālā ziede "Evija" ādas kopšanai un dziedēšanai, kas nu jau atrodama teju katrā mājas aptieciņā. Pateicoties ziedes pārsteidzoši pozitīvajām īpašībām un iedarbībai, tā ir populāra ne tikai Latvijā – ziede "ceļo" pa visu pasauli. 

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīnam ir pretiekaisuma, pretvīrusu un antibakteriālās īpašības, antioksidantīva, antimutagēna darbība, spēja mazināt holesterīna līmeni asinīs, uzlabot aknu un nieru darbību, kā arī citas darbības, ko var izmantot cilvēka atveseļošanai. Tāpat betulīnam ir liels potenciāls kosmētikas nozarē un ādas slimību ārstēšanā.

Video

Kāpēc biroja darbiniekiem jāvingro? Eksperta padoms (VIDEO)

Kāpēc biroja darbiniekiem jāvingro? Eksperta padoms (VIDEO)

Pasaules Veselības organizācija ziņo, ka 1,4 miljardu pieaugušo veselību apdraud fizisku vingrinājumu trūkums. Tas attiecas uz teju visiem biroja darbiniekiem Latvijā, jo tie, kuri, veicot darba pienākumus, sēž vismaz sešas stundas, ir sēdoša darba darītāji un, sēžot ilgas stundas, ķermenī netiek nodrošināta pilnvērtīga asinscirkulācija.

Produktu testi

Testa rezultāti: GoImmune lollipops – dabas iedvesmota kāruma izvēle imunitātei

Testa rezultāti: GoImmune lollipops – dabas iedvesmota kāruma izvēle imunitātei

Augustā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas kompāniju Silvanols piedāvāja testēt GoImmune lollipops - sūkājamas ledenes imunitātes stiprināšanai.

Dabas Lāse - auzu pārslu putras ar vitamīniem un mikroelementiem

Dabas Lāse - auzu pārslu putras ar vitamīniem un mikroelementiem

Septembrī medicine.lv sadarbībā ar Dabas Lāse piedāvā izmēģināt gardas un veselīgas auzu pārslu putras ar vitamīniem un mikroelementiem

Rinogel DROPS – mitrina, aizsargā un atvieglo elpošanu iesnu laikā

Rinogel DROPS – mitrina, aizsargā un atvieglo elpošanu iesnu laikā

Septembrī medicine.lv sadarbībā ar SIA Silvanols piedāvā testam Rinogel DROPS.

Uzņēmējs runā

Kas ir karstā joga

juulijaa

Iespēja ielūkoties karstās jogas būtībā, smelties interesantas zināšanas un iedvesmoties jaunai pieredzei, lasot interviju ar jogas pasniedzēju Dainu Liepiņu.

Kas ir muskuļu disbalanss?

Fin_2

Dabiski muskuļu un saišu elastīguma līmenis pakāpeniski samazinās aptuveni 30–35 gadu vecumā – jo vecāks kļūst cilvēks, jo sliktāka kļūst muskuļu un saišu elastība. Tas viss neizbēgami noved pie muskuļu disbalansa, kas ietekmē visu balsta un kustību sistēmu. Problēmas risināšana jāsāk ar speciālista konsultāciju.