"Olainfarm" pārdošanas apmērs 11 mēnešos pieaudzis par 7%
Rīga, 17.dec., LETA. Zāļu ražotāja "Olainfarm" grupas 11 mēnešu pārdošanas apmērs pieaudzis par 7%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, un sasniedza 112,6 miljonus eiro, liecina biržā "Nasdaq Riga" iesniegtie provizoriskie konsolidētie šī gada novembra rezultāti.
Šī gada 11 mēnešos "Olainfarm" koncerns realizējis produkciju 52 pasaules tirgos.
Novembrī "Olainfarm" realizācija sasniegusi 10,9 miljonus eiro, kas ir 8% pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada novembri.
Novembra konsolidētie pārdošanas rezultāti liecina, ka straujākā izaugsme šogad bijusi Nīderlandē, Moldovā, Baltkrievijā un Kazahstānā, kur apgrozījums attiecīgi audzis 5,7 reizes, 98%, 67% un 52%. Par 34% samazinājusies pārdošana Uzbekistānā un par 15% Ukrainā, kas skaidrojams ar pasūtījumu cikliskumu. Šī gada novembrī "Olainfarm" koncerna lielākie noieta tirgi bija Krievija, Latvija un Ukraina. Kopumā produkcija tika realizēta 33 tirgos.
Straujākais realizācijas pieaugums šī gada 11 mēnešos vērojams Baltkrievijā un Tadžikistānā, kur realizācija augusi attiecīgi par 53% un 52%. Par 31% audzis apgrozījums arī Uzbekistānā. Krievijā realizācija samazinājusies par 5%, savukārt Latvijā 11 mēnešos pārdošana augusi par 18%, bet Lietuvā - par 23%.
Pēc nekonsolidētajiem "Olainfarm" provizoriskajiem rezultātiem, produktu realizācija šī gada novembrī veidoja 7,97 miljonus eiro, un ir līdzvērtīga pagājušā gada novembra rezultātam. Lielākais realizācijas pieaugums novembrī bija Nīderlandē un Polijā, kur pārdošana augusi attiecīgi 5,7 reizes un 3,5 reizes. Novembrī par 8% samazinājās realizācija Krievijā, Ukrainā pārdošanas nokritās par 19%, salīdzinot ar pērnā gada novembrī. 34% samazinājums atzīmēts arī Uzbekistānā. Šī gada novembrī "Olainfarm" produkti tika realizēti 30 valstīs Eiropā un Āzijā.
Kā liecina nekonsolidētie 11 mēnešu rezultāti, "Olainfarm" realizācija Baltkrievijā augusi par 27%, Latvijā - par 17%, Ukrainā - par 5%, bet Krievijā pārdošanas samazinājušās par 10%, salīdzinot ar 2017.gada 11 mēnešiem. Lielākais realizācijas pieaugums atskaites periodā sasniegts Tadžikistānā, Lietuvā un Uzbekistānā, kur apgrozījums attiecīgi audzis par 59%, 35% un 31%. Kopumā šī gada 11 mēnešos "Olainfarm" produkti tika realizēti 46 valstīs.
"Olainfarm" piederošā aptieku tīkla SIA "Latvijas aptieka" realizācija šī gada novembrī veidoja 2,1 miljonu eiro, kas ir par 11% vairāk nekā šajā periodā pērn. Šajā laikā darbojās 69 aptiekas.
Zaļās farmācijas uzņēmuma SIA "Silvanols" apgrozījums šī gada novembrī bija 510 000 eiro, kas ir par 13% vairāk nekā šajā periodā pērn. Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja SIA "Tonus Elast" un Baltkrievijas meitas uzņēmuma "Elast Medikl" realizācija šī gada novembrī veidoja 1,05 miljonus eiro.
Veselības centru "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums novembrī sasniedza 250 000 eiro, savukārt Baltkrievijas meitasuzņēmums "NPK Biotest" novembrī realizējis produkciju par 200 000 eiro.
Šī gada 11 mēnešos "Olainfarm" piederošā aptieku tīkla SIA "Latvijas aptieka" realizācija sasniedza 21,4 miljonus eiro, kas ir par 9% vairāk nekā šajā periodā pērn.
Vienlaikus "Silvanols" apgrozījums 11 mēnešos bija 5,5 miljoni eiro, un tas ir par 16% vairāk nekā šajā periodā pērn. "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija šajā periodā sasniedza 9,2 miljonu eiro. "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums 11 mēnešos veidoja 2,4 miljonus eiro. Savukārt "NPK Biotest" 11 mēnešos realizējis produkciju par 2,1 miljonu eiro.
Pēc "Olainfarm" aplēsēm, uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums šī gadā varētu sasniegt 96 miljonus eiro, savukārt konsolidētais apgrozījums - 130 miljonus eiro. Gada 11 mēnešos sasniegti 88% no visa šajā gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 83% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma.
"Olainfarm" nodarbojas ar gatavo zāļu formu, farmaceitisko preparātu un uztura bagātinātāju, kā arī ar ķīmisko vielu un aktīvo farmaceitisko ingredientu ražošanu. Kompānijas akcijas kotē "Nasdaq Riga" oficiālajā sarakstā.