"Olainfarm" koncerna realizācija divos mēnešos pieaugusi par 20%
Rīga, 15.marts, LETA. Zāļu ražotāja "Olainfarm" koncerna realizācija šogad pirmajos divos mēnešos, pēc provizoriskiem datiem, pieaugusi par 20% salīdzinājumā ar 2018.gada attiecīgo periodu un bija 23,859 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".
Tostarp straujākais realizācijas pieaugums 2019.gada pirmajos divos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu "Olainfarm" koncernam bija Nīderlandē - 2,9 reizes, Polijā - par 45% un Krievijā - par 39%, savukārt realizācijas apmērs samazinājies Uzbekistānā - par 7%. Vienlaikus lielākie noieta tirgi bija Latvija (27%), Krievija (26%), Baltkrievija (17%) un Ukraina (11%).
2019.gada pirmajos divos mēnešos "Olainfarm" piederošā aptieku tīkla SIA "Latvijas aptieka" realizācija sasniedza 4,5 miljonus eiro, kas ir par 21% vairāk nekā gadu iepriekš, zaļās farmācijas uzņēmuma SIA "Silvanols" apgrozījums bija 1,1 miljons eiro, kas ir pieaugums par 6%, kā arī SIA "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija pieauga par 6%, sasniedzot 1,23 miljonus eiro. Savukārt veselības centru "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums sasniedza 0,47 miljonus eiro, bet Baltkrievijas meitasuzņēmuma "NPK Biotest" - 0,55 miljonus eiro.
Pēc nekonsolidētajiem "Olainfarm" provizoriskajiem rezultātiem, kompānijas produktu realizācija šogad pirmajos divos mēnešos veidoja 18,638 miljonus eiro, kas ir par 19% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2086.gadā. Straujākais realizācijas pieaugums šogad pirmajos divos mēnešos kompānijai bija Turkmenistānā - 5,4 reizes, Nīderlandē - 2,9 reizes un Krievijā - par 41%, realizācija samazinājās Uzbekistānā - par 7%. Vienlaikus lielākie noieta tirgi bija Krievija (30%), Baltkrievija (18%) Latvija (16%) un Ukraina (14%).
Februārī "Olainfarm" koncerna realizācija bija 11,44 miljonu eiro apmērā, kas ir par 7% vairāk nekā gadu iepriekš. Lielākais realizācijas pieaugums bija Krievijā - par 15%, kā arī Latvijā un Ukrainā - par 14%, bet lielākais realizācijas samazinājums bija Lietuvā - par 43% un Kazahstānā - par 37%. Vienlaikus koncerna lielākie noieta tirgi bija Krievija (28%), Latvija (28%), Baltkrievija (15%) un Ukraina (10%).
"Latvijas aptieka" realizācija februārī veidoja 2,1 miljonu eiro, kas ir par 27% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, "Silvanols" apgrozījums saglabājās 0,58 miljonu eiro apmērā, bet "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija veidoja 0,7 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 8%. Savukārt veselības centru "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums bija 0,24 miljoni eiro, bet "NPK Biotest" - 0,28 miljoni eiro.
Pēc nekonsolidētajiem "Olainfarm" rezultātiem, produktu realizācija februārī veidoja 8,704 miljonus eiro, kas ir par 23% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Lielākais realizācijas pieaugums kompānijai minētajā laika periodā bija Itālijā - 5,2 reizes un Krievijā - par 85%, savukārt lielākais realizācijas samazinājums bija Kazahstānā - par 44% un Vācijā - par 29%. Lielākie noieta tirgi bija Krievija (32%), Baltkrievija (16%), Latvija (16%) un Ukraina (13%).
Kompānijas pārstāvji arī atzīmēja, ka 2019.gada pirmajos divos mēnešos "Olainfarm" ir sasniedzis 19% no visa šajā gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 18% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma. Pēc "Olainfarm" aplēsēm, uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums šogad sasniegs 99 miljonus eiro, savukārt konsolidētais apgrozījums - 133 miljonus eiro.
"Olainfarm" nodarbojas ar gatavo zāļu formu, farmaceitisko preparātu un uztura bagātinātāju, kā arī ar ķīmisko vielu un aktīvo farmaceitisko ingredientu ražošanu. "Olainfarm" akcijas kotē "Nasdaq Riga" oficiālajā sarakstā.