Oktobrī notiks sirds un asinsvadu slimību riskiem veltītā sociālā kampaņa
Oktobrī notiks Latvijas Farmaceitu biedrības (LFB) rīkotā sirds un asinsvadu slimību riskiem veltītā sociālā kampaņa "Sirds tev tikai viena!", aģentūru LETA informē LFB prezidente Kitija Blumfelde.
Kampaņas mērķis ir atgādināt par sirds un asinsvadu slimību galvenajiem riskiem, rosināt aptiekas piedāvāt apmeklētājiem veselības paškontroles mērījumus, kopīgi izrunāt rīcības plānu risku mazināšanai, kā arī palīdzēt sekot slimības ārstēšanas rezultātiem tiem, kuri jau lieto kādas zāles.
Sociālā kampaņa ar LFB, Veselības ministrijas (VM) un Latvijas Kardiologu biedrības atbalstu notiks vairāk nekā 600 Latvijas aptiekās, no kurām 604 aptiekās būs iespējams veikt asinsspiediena mērījumus, 177 aptiekās būs iespēja noteikt glikozes līmeni, bet kopējo holesterīna līmeni būs iespējams noteikt 137 aptiekās.
Taču Blumfelde uzsver, ka aptiekās veiktie mērījumi ir informatīvi, nevis diagnosticējoši. "Tie ir kontroles mērījumi, lai cilvēki varētu sekot līdzi savai veselībai, terapijas efektivitātei. Ar šiem mērījumiem netiek noteikta nekāda diagnoze."
LFB prezidente atzīmē, ka ar šo kampaņu iecerēts turpināt iedzīvotāju attieksmes maiņu pret farmaceitiem. Proti, norādīt, ka farmaceiti ir būtiska veselības aprūpes daļa, nevis tikai apkalpojošais personāls pie aptieku medikamentu plauktiem un kasēm.
Farmaceitu nozīmi uzsvēra arī VM valsts sekretāra vietniece veselības politikas jautājumos Egita Pole, norādot, ka farmaceits ir būtisks veselības aprūpes posms.
Kopējais kampaņas budžets ir ap 7000 eiro, finansējumu veido kampaņā iesaistīto dalībnieku atbalsts - gan no lieliem aptieku tīkliem, gan arī individuālo aptieku apvienībām. Tāpat kampaņas materiālu sagatavošanā saņemts atbalsts no ražotājiem AS "Grindeks" un SIA "Silvanols".
LFB rīkotās sociālās kampaņas materiālus veido Slimību profilakses un kontroles centra buklets "Vai tu zini, kas ietekmē Tavas sirds veselību?", 650 plakāti, vairāk nekā 100 000 "Veselības pasu". Kampaņu plānots popularizēt, izmantojot arī sociālos tīklus "Twitter" un "Facebook".
Jau vēstīts, ka kampaņā iesaistītajās aptiekās būs iespējams veikt dažādus veselības paškontroles mērījumus. Iedzīvotāji tiks informēti par sirds asinsvadu slimību riskiem, kā arī viņiem tiks izsniegtas speciāli izveidotas "Veselības pases", kuras aicinās vienmēr ņemt līdzi, ejot uz aptieku vai pie sava ģimenes ārsta.
"Veselības pase" aptiekas apmeklētājs ar farmaceita atbalstu varēs ierakstīt svarīgu informāciju par zālēm, kuras viņš lieto, veikto mērījumu rezultātus. "Veselības pasē" ir ievietota arī būtiska informācija par to, kā pareizi jālieto zāles.
Sociālā kampaņa "Sirds tev tikai viena!" notiks no 1.oktobra līdz 31.oktobrim.
LETA