medicine.lv skaitļos

Lietotāji online213
Aktīvie uzņēmumi12153
Nozares raksti1481
Ekspertu atbildes21477
Neatliekamā palīdzība veselības aprūpei – digitālā transformācija : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Neatliekamā palīdzība veselības aprūpei – digitālā transformācija

Autors: Foto: Microsoft.com

Straujais iedzīvotāju skaita pieaugums Eiropā gandrīz par diviem miljoniem gadā kopā ar sabiedrības novecošanos (vairāk nekā piektā daļa Eiropas iedzīvotāju šobrīd ir vecāki par 65 gadiem – Eurostat) ir radījis apstākļus veselības aprūpes sistēmas spriedzei un pārslodzei, jo pieprasījums strauji pārsniedz piedāvājumu. Eiropai ir nepieciešama veselības pārbaude. Līdzīga situācija ir arī Latvijā – veselības aprūpei nepieciešama palīdzība. 

Piekļuve pareizai medicīniskajai aprūpei ir globāls izaicinājums. Lielais pieprasījumu skaits pilsētās apgrūtina savlaicīgu tikšanos ar pacientu, savukārt lauku iedzīvotāji ir spiesti pārvarēt ievērojamus attālumus līdz tuvākajam medicīnas speciālistam. Pacienti mijiedarbojas ar aprūpes sniedzējiem pārsvarā tikai tad, kad ir patiešām slimi. Tas nozīmē, ka primārās veselības aprūpes process ir novēlots.

Izmantojot gudrus tehnoloģiju rīkus, veselības aprūpes pakalpojumus var digitāli pārveidot, nodrošinot savlaicīgu piekļuvi nepieciešamajai aprūpei ikvienam, mediķiem darbojoties proaktīvi un nodrošinot pacientam personalizētus padomus.

Datu maksimāla izmantošana
Šobrīd gan valsts, gan privātās veselības aprūpes iestādēs un doktorātos tiek izmantots tik daudz dažādu tehnoloģiju, ka pacientu uzkrāto datu apjoms pieaug ģeometriskā progresijā. Izmantojot mākslīgo intelektu un klīniskās un operatīvās analīzes tehnoloģijas, kā, piemēram, Microsoft Power BI, ārsti un speciālisti uzkrāto datu kalnus var pārvērst reālos secinājumos un  darbībās, operatīvi uzlabojot pacienta aprūpes  rezultātus.

Tā, piemēram, Microsoft partneris DevScope ir izstrādājis risinājumu Portugāles lielākajai slimnīcai San João Hospital Center. HVITAL ir uzlabota klīniskās analīzes platforma, kas septiņas dienas iepriekš spēj paredzēt līdz pat 30% no uzņemšanas apjoma aprūpes nodaļās.

Risinājums reālā laikā apstrādā iespaidīgu apjomu pacientu datu, tostarp laboratorijas rezultātus, pacienta veselībai un dzīvībai svarīgo informāciju un nestrukturētus datus no klīniskajiem žurnāliem. Mašīnmācīšanās algoritmi  izmanto šos datus, lai identificētu pacientus, kuriem draud veselības stāvokļa pasliktināšanās, un brīdina par to speciālistus, pirms tas kļūst pacienta stāvoklim bīstami.

Digitālā transformācija, ko šobrīd piedzīvojam veselības jomā, uzlabo ne tikai katra indivīda aprūpi, bet arī mūsu sabiedrības veselību kopumā. Ievērojot datu privātumu, medicīnas speciālisti var sekot veselības tendencēm, demogrāfiskajiem datiem, sociālajiem notikumiem un citiem faktoriem, kas var ietekmēt veselības aprūpes pakalpojumu pieprasījumu. Apbruņoti ar zināšanām par to, kad, kur un kāda aprūpe var būt nepieciešama pacientiem, aprūpes speciālisti var optimizēt savu resursu plānošanu un nodrošināt, ka nepieciešamības gadījumā ir pieejams atbilstošs personāls.

Pacientu aprūpe ārpus slimnīcas
Digitālā transformācija veselības jomā var atvieglot dzīvi pacientiem, kuriem nepieciešama ambulatorā aprūpe. Izmantojot jaunās virtuālās veselības aprūpes platformas, pacienti paši var vadīt savu veselības aprūpi, neapmeklējot ārsta kabinetu. Izmantojot lietotnes, tērzēšanas robotus un videozvanus, viņi var attālināti organizēt tikšanās un pat atrisināt medicīniskas problēmas. Tehnoloģijas ļauj nekavējoties sazināties ar medicīnas speciālistiem, kuriem ir droša piekļuve  personas medicīniskajiem ierakstiem, izmantojot datu mākoni.

Viens no lieliskiem piemēriem ir Ziemeļvalstu veselības inovācija (NHI), kas Zviedrijas attālāko rajonu iedzīvotājiem piedāvā virtuālās aprūpes telpas, kas aprīkotas ar viedierīcēm, lai veiktu vienkāršas pārbaudes un ļautu sazināties ar ārstiem un speciālistiem. Tas kardināli maina dzīvi vecāka gadagājuma cilvēkiem ar ierobežotu mobilitāti un medicīnisku diagnozi – diabēts, kam nepieciešams regulārs monitorings. Microsoft Azure balstītā platforma ļauj NHI piedāvāt attālināto reģionu iedzīvotājiem augstas kvalitātes aprūpi līdzvērtīgi Zviedrijas lielpilsētām, neliekot viņiem izceļot ārpus savas kopienas un apdzīvotās teritorijas.

Šī gada HIMSS konferencē Microsoft demonstrēja, kā veselības aprūpes partneri var izmantot robotus, lai palīdzētu saviem pacientiem mājas apstākļos sameklēt ar veselības jautājumiem saistīto nepieciešamo informāciju ar tīmekļa pārlūkprogrammu vai lietotņu starpniecību. Izmantojot vienkāršus jautājumus un atbildes, roboti var sniegt diagnozi un ieteikumus, vai/kad pacientiem jāmeklē turpmāka ārstēšana. Šādi vienkārši, bet uzticami rīki var mazināt ārstu slodzi un mazināt pacientu uztraukumu vienkāršāku diagnožu gadījumos.

Pilnvarotas aprūpes komandas 
Lai nodrošinātu vislabāko medicīnisko aprūpi, speciālistiem svarīgi analizēt savus pacientus 360 grādu skatījumā. Tā kā pacienti var veidot savus medicīniskos ierakstus patstāvīgi, tiek apvienoti digitalizēti dati no slimnīcām, ārstiem un visiem iespējamiem aprūpes sniedzējiem. Lai piekļūtu šiem datiem, medicīnas speciālistiem ir vajadzīgas gudras, pārnēsājamas ierīces, ko var izmantot no jebkuras vietas un jebkurā laikā – gan  slimnīcās un citās medicīnas iestādēs, gan pacientu mājās. Izmantojot šo tehnoloģiju, aprūpes komandas ir pilnvarotas sadarboties, sazināties un konsultēties savā starpā, koordinējot ārstēšanas plānus un nodrošināt iespējami labāko veselības aprūpi.

Tā, piemēram, spāņu NVO Fundación Acción Geoda nodrošina pārbaudi grūtniecēm Marokas laukos, izmantojot tikai pārnēsājamu ultraskaņas un Surface ierīci. Šīs ultraskaņas pārbaudes ir būtiskas mātes un bērna veselībai, taču līdz šim to nav bijis iespējams nodrošināt vietās, kur piekļuve tehnoloģijām ir ierobežota. Taču tagad, izmantojot jaudīgu pārnēsājamo tehnoloģiju, var nodrošināt aprūpi, kas patiesi maina dzīves pat visattālākajos pasaules reģionos.

Neatgriezeniskās izmaiņas
Tehnoloģijas radīs revolūciju Eiropas veselības aprūpes sistēmā. Mainoties sabiedrībai un pieaugot spiedienam, tieši tie aprūpes sniedzēji, kas izmantos digitālās tehnoloģijas, spēs piedāvāt vislabākos un kvalitatīvākos pakalpojumus. Izmantojot tehnoloģijas, iespējams nodrošināt augstas kvalitātes servisu ikvienam neatkarīgi no viņa dzīves un vietas apstākļiem. To darot, mēs uzlabosim dzīves kvalitāti visiem.

Ar Microsoft redzējumu par turpmāko veselības aprūpi  lūdzam iepazīties šeit vai šeit

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aknu veselība, pašsajūta un palīdzība aknām

Aknu veselība, pašsajūta un palīdzība aknām

FanDetox no Coral Club ir izstrādāts, lai aizsargātu aknas no pārtikas, narkotiku, alkohola un citu vielu toksiskās ietekmes, palīdzētu samazināt slodzi uz aknām un cīnītos ar taukaino aknu un paaugstināta holesterīna problēmu.

Kā izvēlēties medicīnisko halātu?

Kā izvēlēties medicīnisko halātu?

Prāna Ko piedāvā padomus, pēc kuriem būs vienkārši orientēties – kā izvēlēties medicīnisko halātu, un kam pievērst uzmanību.

Video

Izglītojošā video aicina pievērst uzmanību ādas veselībai (VIDEO)

Izglītojošā video aicina pievērst uzmanību ādas veselībai (VIDEO)

Noslēdzot šī gada melanomas modrības kampaņu “Dzimumzīmei vajag uzmanību”, melanomas pacientu atbalsta biedrība “Soli priekšā melanomai” ir sagatavojusi izglītojošu video, kāpēc ikvienam ir svarīgi veikt ķermeņa ādas pašpārbaudes un kā laikus atklāt bīstamo ādas vēzi.

Produktu testi

Testa rezultāti: LABRAINS RESISTAGE ABC dziļi barojošs krēms

Testa rezultāti: LABRAINS RESISTAGE ABC dziļi barojošs krēms

Februārī Medicine.lv sadarbībā ar Latvijā radītās dabiskās dermokosmētikas uzņēmumu LABRAINS aicināja pieteikties RESISTAGE ABC dziļi barojoša sejas krēma testēšanai.

Testa rezultāti: "BestBerry" BIO Irbenāja ekstrakts imunitātei, vielmaiņai un vispārējās veselības veicināšanai

Testa rezultāti:

Februārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA „BestBerry” piedāvāja testēt BIO Irbenāja ekstraktu imūnsistēmas atbalstam, vielmaiņai un vispārējās veselības veicināšanai.

"FanDetox" labvēlīgai iedarbībai uz aknu atjaunošanu un aizsardzību

Martā Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club", veselīgam dzīvesveidam paredzētu produktu ražotāju, piedāvā izmēģināt "FanDetox" – dzērienu, kas labvēlīgi iedarbojas uz aknu atjaunošanu un aizsardzību no alkohola, zāļu, nekvalitatīvas pārtikas un citu kaitīgu vielu toksiskās iedarbības.

Testa rezultāti: "Green Wing" Citronzāles eļļa ķermenim – izmēģini dabas svaigumu un maigumu!

Testa rezultāti:

Februārī Medicine.lv sadarbībā "Green Wing Paleo Skincare" piedāvāja testēt Citronzāles eļļu ķermenim.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

"Larifan": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Kas ir "Larifan"? Unikāli Latvijā ražoti BIO-farmaceitiskie  produkti! Tos iegūst biotehnoloģiskā ceļā no baktērijām, tātad "Larifan" ir dabiskas izcelsmes BioProdukts.

Magnija nepieciešamība organismā – "MagLiquid": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Magnija nepieciešamība organismā –

Nogurums? Nespēks? Nepieciešama papildu enerģija? Raidījumā dr. Karīna Vernere un "Euroaptiekas" farmaceite Zane Melberga pastāstīs, kā mums var palīdzēt magnijs.