Mediķi: velosipēdistiem obligāti jālieto aizsargķiveres
Šobrīd šāda prasība ir tikai bērniem līdz 12 gadu vecumam. Pret izmaiņām iebilst Latvijas Riteņbraucēju apvienība (LRA) un citi, norādot, ka prasība pēc ķiverēm tikai samazināšot aktīvo riteņbraucēju skaitu.
Pērn ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā 18 velosipēdisti, savukārt ievainoti 401, no tiem 37 ievainoti smagi. Šogad pirmajos piecos mēnešos Latvijā bojā gājuši divi velosipēdisti un, pēc Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) datiem, vidēji 2 līdz 3 cilvēki katru dienu tiek nogādāti slimnīcā ar dažādām traumām, kuras guvuši, braucot ar velosipēdu. Biežākās traumas ir kāju, roku un plecu kaulu lūzumi un galvas smadzeņu satricinājumi, laikrakstam "Diena" pastāstīja NMPD pārstāve Inga Vītola. Tomēr par to, cik velosipēdistu ir gājuši bojā tieši galvas traumu dēļ, statistikas nav - ne NMPD, ne Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) to neizdala atsevišķi.
Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas bērnu ķirurgs traumatologs Ģirts Salmiņš laikrakstam "Diena" norādīja, ka viennozīmīgi ķivere palīdz samazināt galvas traumu smagumu. "Līdzko mēs pērkam velosipēdu jaunietim, tā uzreiz komplektā būtu jāiegādājas arī aizsargķivere. Tas būtiski samazinātu risku galvas traumām, kuras pēc tam var atsaukties uz mācīšanos," atzīmēja Salmiņš. Lai gan ķivere var būt tikai papildu drošības elements, tomēr, ja tā ir kvalitatīva, pareizi uzlikta un piesprādzēta, tad negadījuma gadījumā galvas traumas nebūs tik smagas, pastāstīja NMPD pārstāve Ilze Bukša. Savukārt Latvijas Ārstu biedrības prezidents Pēteris Apinis uzsver, ka vismaz līdz 18 gadu vecumam ķiveru lietošanai vajadzētu būt obligātai. Viņš arī pauda cerību, ka šādai idejai saņems atbalstu no Veselības ministrijas (VM), tomēr biedrība pie ministrijas vēl nav vērsusies.
Televīzijas raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots laikrakstam "Diena" norādīja, ka par obligātām ķiverēm visiem nevajadzētu runāt, ja nav zināms, cik velosipēdistu guvuši tieši galvas traumas. Pēc viņa domām, ķivere ir vairāk dekoratīva. Tāpat ķivere būtu apgrūtinājums, un daudzi pārstātu ikdienā pārvietoties ar velosipēdu, uzskata Timrots. Savukārt Latvijas Riteņbraukšanas federācijas (LRF) pārstāvis Toms Markss norāda, ka šāds samazinājums būtu tikai īstermiņā, ilgtermiņā būtu ieguvumi. Līdz ar to LRF atbalsta obligātu ķiveru lietošanu, piedaloties arī ikdienas satiksmē, ne tikai sacensībās.
Foto: Evija Trifanova/ LETA
Komentāri
-
tas nemainiis vispaar vispaar neko - buus lemts, buus!
-
tas nemainiis vispaar vispaar neko - buus lemts, buus!