Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk meklē alternatīvu cukura lietošanai uzturā
Foto: Steven Depolo/Flickr
Dabīgā saldinātāja SteviaBalt oficiālā pārstāvja Latvijā un Lietuvā "Business Trade Company" apkopotā statistika liecina, ka aizvien pieaug tā patērētāju daļa, kura izvēlas dabīgos saldinātājus lietot ierastā cukura vietā.
Stēvijas īpašības lieliski noder diabēta slimniekiem, taču kā atzīst "Business Trade Company" pārstāvis Vladislavs Rusovičs, šajā aptaujā patīkami pārsteiguši tie patērētāji, kuri izvēlas stēviju profilaktiskos nolūkos. Ievērojami lielākā aptaujāto daļa par galveno iemeslu stēvijas lietošanai minējuši tās dabiskumu.
Visbiežākās saslimšanas Latvijā ir asinsvadu un sirds slimības, tāpēc dati, ka lielākā daļa patērētāju vēlas aizvietot cukuru savā uzturā pret veselībai labvēlīgāko stēviju, apliecina, ka rūpes par savu veselību Latvijā kļūst aizvien izplatītākas.
Lielākā daļa stēvijas lietotāju izvēlas aizvietot cukuru dzērienos. Izvērtējot esošo tirdzniecības apjomu, 40% patērētāju iegādājas stēvijas tabletes. Tās visbiežāk tiek lietotas karstajos dzērienos, kā piemēram, kafijā un tējā. Ievērojami mazāka patērētāju daļa, 25% respondentu, izvēlas stēvijas sausos koncentrātus, kamēr 22% par ērtākiem atzīst šķidros koncentrātus.
Ņemot vērā galvenās stēvijas saldinātāju īpašības - dabīgu izcelsmi, ļoti zemu kaloriju saturu un cukura līmeņa nepaaugstināšanu asinīs, vairums aptaujāto patērētāju par svarīgāko nosaukuši tieši produkta dabīgo izcelsmi un arī kaloriju saturu. Salīdzinoši maz aptaujāto pievērsa uzmanību stēvijas ietekmei uz cukura līmeni asinīs, kas pēc aptaujas veicēju domām, liecina ka aptaujāto patērētāju vidū salīdzinoši maz ir cukura diabēta pacientu.
Pēc uzņēmuma pārstāvja V.Rusoviča domām, tas ir tikai laika jautājums, kad par stēviju uzzinās aizvien plašāks patērētāju loks un sāks to lietot uzturā cukura vietā. Eiropā pārtikas ražotāji aizvien biežāk piedāvā produktus, kur cukuru aizvieto ar stēviju. Arī Latvija nav izņēmums, jo stēvija un to saturošie produkti ir nonākuši Latvijas veikalu plauktos. Turklāt esošās tendences apliecina, ka gadu no gada, pieprasījums pēc stēvijas palielinās.