medicine.lv skaitļos

Lietotāji online316
Aktīvie uzņēmumi12819
Nozares raksti1595
Ekspertu atbildes21477
Labam miegam – individuālām vajadzībām pielāgots matracis un virsmatracis : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Labam miegam – individuālām vajadzībām pielāgots matracis un virsmatracis

Autors: Pexels.com

Intensīvs dzīvesveids apvienojumā ar dažādiem ārējiem faktoriem var novest pie apstākļiem, kas neatbilst jūsu prasībām. Ikdienā ir daudz faktoru, kas kavē augstāku dzīves kvalitāti un ietekmē arī to, cik labi jūs guļat. Ikviens saprot miega nozīmi gan ķermenim, gan prātam, taču daudzi cilvēki joprojām guļ uz nolietotiem matračiem, kas zaudējuši savu kvalitāti. Iespējams, tas ir pastāvīgā noguruma cēlonis, taču, par laimi, tas ir arī viens no vieglāk novēršamajiem iemesliem. Šajā rakstā ir sniegti noderīgi padomi, kā uzlabot savu miega režīmu, atbrīvoties no vecā matrača, kas, visdrīzāk, jums vairs nav piemērots, un parūpēties par sevi un savu ģimeni, lai saglabātu kvalitatīvu miegu.

Kad virsmatracis kļūst par vispraktiskāko un ideālo izvēli

Ja vēl neesat gatavs nomainīt savu pašreizējo matraci, ir alternatīva metode, kā uzlabot sava miega kvalitāti. Papildiniet savu veco, neērto matraci ar jaunu virsmatraci, kas to līdzsvaros. Virsmatrači ir noderīgi jūsu pašreizējiem dīvāniem vai gultām, samazinot vai pilnībā novēršot jebkādas spraugas vai nelīdzenumus. Rezultātā tas, iespējams, uzlabos jūsu miega kvalitāti un radīs labvēlīgākus apstākļus gulēšanai.

Izvēloties virsmatraci, ir jāpievērš uzmanība izmēram. Viss, kas jums jādara, ir jāizvēlas pareizais virsmatrača izmērs, kas atbilst jūsu esošajai gultasvietai, bet ir jāapsver, vai virsmatracis paliks uz matrača vai dīvāngultas pastāvīgi. Jāņem vērā, ka matracim jāiederas uz pamatnes un nav jātrodas ārpus tās malām. Populārākais virsmatrača izmērs ir 160 x 200 cm; lielākie izmēri ir 180 x 200 cm, bet parastie divvietīgas gultas virsmatrači ir 140 x 200 cm. Vienvietīga virsmatrača standarta platums ir 80 vai 90 cm. Lai pieņemtu vislabāko lēmumu un izvēlētos piemērotāko virsmatraci, apsveriet savas vajadzības, kā arī sava pašreizējā matrača platumu un garumu.

Labs miegs un matracis

Jūs varat justies labāk un būt enerģisks visas dienas garumā, ja ieklausīsieties savā ķermenī. Viena no pirmajām lietām, kas var nodrošināt labu miegu, ir kvalitatīvs matracis, un, ja jūsu matracis vai dīvāns ir vecs un nolietojies, ir pienācis laiks to mainīt. Domājot par jaunu matraci, jāizvēlas tāds, kam ir laba gaisa caurlaidība, kas labi pielāgojas ķermeņa formai un kam ir anatomiskās zonas. Ar šo funkciju var nodrošināt ērtāku un relaksētāku sajūtu tām ķermeņa daļām, kas parasti ir visvairāk saspringtas. Tāpat arī matrača kopšana un higiēna ir ļoti būtiska, tāpēc izvēlieties matraci ar pārvalku, ko ir vienkārši noņemt un izmazgāt mājās. Tomēr viss ir atkarīgs no jūsu prasībām vai attieksmes, jo tīrīšanas līdzekļi un tehnoloģiju attīstība mūsdienās padara matrača kopšanu vienkāršu pat tad, ja tam nav noņemama pārvalka.

Matrača izmēra nozīme

Eksperti ir novērojuši, ka cilvēki, iegādājoties jaunu matraci, bieži vien pieļauj vienu un to pašu kļūdu – viņi neņem vērā, vai jaunā matrača izmērs būs piemērots gultas izmēram. Pirms došanās uz veikalu rūpīgi nomēriet savu dīvānu vai gultu, jo matracis un virmatracis nedrīkst būt ne par lielu, ne par mazu. 

Izvēloties matraci, pievērsiet uzmanību vairākiem jautājumiem – kā jūs un jūsu partneris guļat, varbūt jums nepieciešama papildus telpa, jo jums patīk ilgi gulēt? Vai varbūt jūsu gulta kalpo kā ģimenes pulcēšanās vieta nedēļas nogalēs? Šādās situācijās labāks risinājums varētu būt plašāka guļamvieta,tādējādi nodrošinot visiem vairāk vietas un komforta. Vajadzīgo izmēru jautājumu var ērti atrisināt, izmēģinot matraci veikalā. Pirms pirkuma veikšanas veltiet laiku, lai pagulētu uz matrača. Izstiepiet rokas un kājas līdz maksimumam un pārliecinieties, vai konkrētais matracis būs piemērots visām jūsu gulēšanas pozām.

Dabīgie gultas veļas audumi – izvēlieties pareizās īpašības

Ar gultas veļas palīdzību mēs ne tikai izjūtam audumu, bet arī pasargājam savu matraci no putekļiem un netīrumiem. Taču gultas veļa ir rūpīgi jāizvēlas, jo miega laikā tā ir nepārtrauktā kontaktā ar ķermeni. Lai nakts miegs būtu patīkamāks, izvēlieties audumu, kas ļauj ādai elpot, palīdz kontrolēt ķermeņa temperatūru un uzsūc mitrumu, kas var būt sakrājies nakts laikā. Pateicoties šīm īpašībām, dabīgie tekstilizstrādājumi, piemēram, lins vai kokvilna, ir ļoti populāri un atzinīgi novērtēti, kā arī tiem piemīt dažādas pozitīvas īpašības. Piemēram, lins ir izturīgāks par kokvilnu un labāk uzsūc mitrumu, turklāt lina izstrādājumiem sākotnēji ir tendence viegli krokoties, bet ar laiku tas samazinās.

Lai izvēlētos gultas veļu, vispirms ir jānosaka, kāds būs nepieciešamais segas, spilvendrānas un palaga izmērs. Iespējams izvēlēties palagus ar gumiju vai bez gumijas. Ieteicams izmantot elastīgu palagu, ja vēlaties, lai tas stingri turētos uz matrača. Mūsdienās ir pieejami daudz dažādu izmēru palagu, kas ir piemēroti dažādu izmēru matračiem, tāpat arī specializētos gultas veļas veikalos var atrast gan standarta komplektus, gan nestandarta izmēra gultas veļu. 

Pareiza temperatūra un gaisa caurlaidība

Miega eksperti iesaka uzturēt istabā temperatūru dažus grādus zemāku par to, kas tiek uzskatīta par komfortablu dienas laikā, un pārliecināties, ka istaba ir labi izvēdināta, jo ir taisnība, ka tiem, kuri regulāri guļ vēsākā telpā, miegs ir kvalitatīvāks. Naktī mūsu bioloģiskie procesi palēninās, ķermenis ražo mazāk siltuma, un aukstāka vide ir labvēlīgāka atpūtai. Augstas kvalitātes matrači ir izgatavoti tā, lai izvadītu mitrumu un lieko siltumu un pielāgotos ķermeņa temperatūras izmaiņām. Izvēloties elpojošu matraci vai virsmatraci, jūs gūsiet svaiguma sajūtu un samazināsiet svīšanu naktī, tādējādi uzlabojot arī jūsu miega kvalitāti.

 

Mūsu ikdienas labie vai sliktie ieradumi ietekmē arī mūsu pašsajūtu, un, runājot par miega kvalitāti, ir svarīgi pēc iespējas ātrāk pamanīt sliktos un kaitinošos ieradumus un aizstāt tos ar labiem. Neaizmirstiet – katrs labs ieradums, kas iekļauts jūsu ikdienas miega rutīnā, palīdzēs jums iegūt vislabāko miegu nakts laikā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Vēnu pavasaris Dr. Mauriņa klīnikā

Vēnu pavasaris Dr. Mauriņa klīnikā

Dr. Mauriņa klīnika akciju "Vēnu pavasaris" organizē jau 14. gadu un šis ir laiks, kad ārsti aicina pārbaudīt kāju asinsvadu veselību. Uzzināsim, kā notiek vēnu problēmu diagnostika un kā atšķiras ārstēšanas metodes – skleroterapija no lāzeroperācijas?

Aktuālie piedāvājumi

Dabiska sejas kopšanas kosmētika – kā izvēlēties sev piemērotāko?

Dabiska sejas kopšanas kosmētika – kā izvēlēties sev piemērotāko?

Apjukt sejas kopšanas līdzekļu piedāvājumā šobrīd ir vieglāk nekā jebkad. Mārketinga saukļu un zīmolu solījumu džungļos izdarīt pareizās izvēles, nekaitējot savai ādai un vienlaikus nepārmaksājot par ādas kopšanas līdzekļiem, ir izaicinājums. Uzzināsim, kāpēc izvēlēties dabiska sastāva ādas kopšanas līdzekļus un kas jāzina, tos izvēloties?

Ko ievērot, atsākot fiziskas aktivitātes. Komentē fizioterapeits

Ko ievērot, atsākot fiziskas aktivitātes. Komentē fizioterapeits

Pavasaris ienes ne vien vairāk saules gaismas, bet arī lielāku motivāciju pievērsties sportiskām aktivitātēm. Ir būtiski piedomāt, kā atsākam šīs fiziskās aktivitātes – skriešanu, nūjošanu, soļošanu u.c. Fizioterapeite Aiga Korpa dalās ar ieteikumiem, ko ņemt vērā ikvienam aktīvas dzīves piekritējam. 

Mūsdienīga pieeja – rehabilitāciju arvien biežāk izvēlas profilaksei

Mūsdienīga pieeja – rehabilitāciju arvien biežāk izvēlas profilaksei

Jo savlaicīgāk pievēršas profilaksei un rūpēm par savu veselību preventīvos nolūkos, jo ilgāk cilvēks dzīvo bez sūdzībām par pašsajūtu un nopietnām diagnozēm. Veselīgi ēst, dzīvot aktīvu dzīvesveidu, regulāri veikt skrīninga izmeklējumus – šo profilaktisko pasākumu kopumu arvien biežāk cilvēki izvēlas papildināt ar rehabilitācijas kursu pašsajūtas uzlabošanas nolūkos, ko piedāvā kūrorta rehabilitācijas centrs "Jaunķemeri".

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

Testa rezultāti: “Daily Delicious Beauty Shake” proteīna-kolagēna kokteiļi

Testa rezultāti: “Daily Delicious Beauty Shake” proteīna-kolagēna kokteiļi

Janvārī un februārī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvāja testēt “Daily Delicious Beauty Shake” proteīna-kolagēna kokteiļus.

Testa rezultāti: “BestBerry” BIO Irbeņu ogu ekstrakts veselīgai sirds un asinsvadu sistēmas darbībai

Testa rezultāti: “BestBerry” BIO Irbeņu ogu ekstrakts veselīgai sirds un asinsvadu sistēmas darbībai

Janvārī un februārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA „BestBerry” piedāvāja testēt BIO Irbeņu ogu ekstraktu veselības atbalstam.

Testa rezultāti: HealthAid Digeston® PLUS gremošanas komfortam un zarnu darbības līdzsvaram

Testa rezultāti: HealthAid Digeston® PLUS gremošanas komfortam un zarnu darbības līdzsvaram

Janvārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "HEalthAid Baltics" piedāvāja testēt uztura bagātinātāju Digeston® PLUS gremošanas komfortam un zarnu darbības līdzsvaram. 

“Evening Formula” nervu sistēmas nomierināšanai

“Evening Formula” nervu sistēmas nomierināšanai

Februārī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvā testēt augu ekstraktu uztura bagātinātāju “Evening Formula” nervu sistēmas nomierināšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Fizioterapija: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Fizioterapija: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika - integrēta pieeja sievietes veselībai. Klīnikā pieejams plašs speciālistu, diagnostikas un procedūru spektrs, lai sieviete visos sievietes dzīves periodos varētu saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus vienuviet.

Dinsbergas klīnika, Dr. Inese Martišune: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Inese Martišune: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika - integrēta pieeja sievietes veselībai. Klīnikā pieejams plašs speciālistu, diagnostikas un procedūru spektrs, lai sieviete visos sievietes dzīves periodos varētu saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus vienuviet.