Krūts vēža mēnesī - kampaņa "Vairāk nekā skaisti vārdi"
Arī šogad, līdzīgi kā daudzus citus gadus, oktobris Eiropā norit krūts vēža zīmē. Lai iedrošinātu sabiedrību iet tālāk par runāšanu, par skaistiem vārdiem un apliecināt savu nostāju ar konkrētu un pozitīvu rīcību, farmācijas kompānija GlaxoSmithKline īsteno kampaņu "Vairāk nekā skaisti vārdi" ["More than lip service"]. Kampaņas izskaņā kompānija paredzējusi nodot Eiropas krūts vēža pacientu apvienības Europa Donna rīcībā līdz pat 10 000 eiro lielu ziedojumu.
Ar šo kampaņu kompānija aicina sabiedrību apliecināt savu gatavību pateikt "nē" krūts vēža izplatībai nevis ar skaistiem vārdiem, bet paust savu atbalstu slimības ierobežošanai, tās kontroles un aprūpes uzlabošanai ar konkrētu rīcību. Šīs konkrētās rīcības izpausme ir sekojoša - tīmekļa vietnes www.morethanlipservice.org apmeklējums un klikšķis uz ikonas lūpu nospiedumu formā.
Saite no šīs ikonas apmeklētāju aizved uz sadaļu, no kuras iespējams nosūtīt uzaicinājuma vēstuli tuviniekiem, draugiem un paziņām, pamudinot arī viņus tikpat reālai un pozitīvai rīcībai. Katrs klikšķis uz augstākminētās ikonas ir 1 eiro vērts – GlaxoSmithKline ir apņēmusies šādā veidā "savākt" ziedojumu līdz pat 10 000 eiro lielā apjomā, lai pēc tam to nodotu krūts vēža pacientu apvienības Europa Donna rīcībā.
Dins Šmits, GlaxoSmithKline Latvia SIA uzņēmuma vadītājs: "Man šķiet svarīgi, lai arī Latvijas sabiedrība iesaistītos šajā iniciatīvā, apmeklējot augstākminēto tīmekļa vietni www.morethanlipservice.org*un izmantojot šo iespēju paust savu attieksmi un sniegt savu ieguldījumu krūts vēža radītā sloga samazināšanā. Krūts vēzis ir visbiežāk diagnosticētais vēzis sievietēm; Eiropā katru gadu atklāj 430 000 jaunu krūts vēža gadījumu; viena no desmit Eiropas sievietēm ir pakļauta krūts vēža attīstības riskam – domāju, tie ir pietiekami nopietni argumenti, lai vismaz vienu mēnesi gadā arī mēs Latvijā ar savu attieksmi un rīcību apliecinātu, ka neesam vienaldzīgi pret slimību, kas potenciāli var skart ikvienu mums līdzās esošu sievieti."
Krūts vēzis ir otrs galvenais vēža izraisītas nāves iemesls sievietēm Eiropā [pēc plaušu vēža], un galvenais vēža izraisītas nāves iemesls sievietēm pasaulē. Protams, ir arī labās ziņas - pēdējos gados mirstība no krūts vēža gan ir samazinājusies, kas saistīts gan ar labākām ārstēšanas iespējām, gan agrīnāku vēža atklāšanu. Un tomēr saslimstība vēl aizvien ir augsta, un katrs konkrēts saslimšanas gadījums – tas ir nopietns pārbaudījums slimības skartajai sievietei un viņas tuviniekiem.
Tāpēc svarīga ir gan katra indivīda personiskā rīcība, aicinot un atgādinot sievai, mātei, meitai, draudzenei utt. par profilaktiskās apskates nepieciešamību un nozīmi, gan sabiedrības gatavība un spēja kopumā ar izprotošu attieksmi un aktīvu nostāju paust savu atbalstu ikvienai iniciatīvai, kas īstenota, lai mazinātu šo saslimšanu un palīdzētu šīs slimības skartajiem. Svarīga ir rīcība nevis skaisti vārdi un vienkārši parunāšana.
* Tīmekļa vietnē ww.morethanlipservice.org atrodami arī izziņas un faktu materiāli par krūts vēzi.
Papildu informācija:
Guna Zvirbule,
GlaxoSmithKline Latvia SIA komunikāciju vadītāja
guna.x.zvirbule@gsk.com