medicine.lv skaitļos

Lietotāji online152
Aktīvie uzņēmumi12699
Nozares raksti12054
Ekspertu atbildes21477
KP: Analizējot konkurences situāciju aptieku tirgū, ir jāņem vērā patērētāju paradumi : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

KP: Analizējot konkurences situāciju aptieku tirgū, ir jāņem vērā patērētāju paradumi

Konkurences padome (KP) secina, ka, vērtējot konkurences apstākļus farmaceitisko izstrādājumu mazumtirdzniecības (aptiekās) tirgū, konkrētā tirgus definēšanā nevar balstīties uz apdzīvotas vietas noteiktajām robežām, bet līdzīgi kā ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgus analīzē ir jāvērtē patērētāju paradumi jeb laiks, ko tie gatavi veltīt aptiekas apmeklējumam.

Lai KP veiktu apvienošanās kontroli un uzraudzītu, kā tiek ievērots tirgus dalībnieku dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas un vienošanās aizliegums, tiek definēts konkrētais ietekmētais tirgus, kurā uzņēmēji savstarpēji konkurē un kurā ir jāizvērtē konkurences apstākļi. Konkrēto jeb ietekmēto tirgu veido gan konkrēts preces vai pakalpojumu tirgus, gan arī noteikts ģeogrāfiskais tirgus. Konkrēta tirgus definīcija ļauj cita starpā aprēķināt arī uzņēmumu tirgus daļas, kas sniedz būtisku informāciju par konkurences līmeni tirgū.  

KP, pētot patērētāju zāļu un aptiekās pieejamo produktu iegādāšanās paradumus un aptieku izvēles kritērijus Latvijā, veica sabiedrības aptauju. Aptaujas dati rāda, ka patērētāju paradumi farmaceitisko izstrādājumu mazumtirdzniecības (aptieku) tirgū sakrīt ar patērētāju paradumiem ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgū, proti, patērētājs izvēlas tuvāko pakalpojuma sniedzēju – vairākums patērētāju ceļā uz aptieku pavada īsu laiku – 5 līdz 15 minūtes.

Tādējādi, lai vērtētu konkurences apstākļus farmaceitisko izstrādājumu mazumtirdzniecības (aptiekās) tirgū, konkrētā ģeogrāfiskā tirgus definēšana pēc ģeogrāfiskās vienības – apdzīvotas vietas – nesniedz precīzu informāciju par tirgu, kā rezultātā arī jebkurš koncentrācijas novērtējums tirgū var būt neprecīzs. KP ieskatā, konkrētais ģeogrāfiskais tirgus farmaceitisko izstrādājumu mazumtirdzniecībā specializēto veikalu (aptieku) tirgū var tikt noteikts šaurāks vai plašāks nekā apdzīvota vieta. Tādējādi konkrētā ģeogrāfiskā tirgus noteikšanai izmantojami tie paši principi, kas ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgū, t.i., tirgus ģeogrāfiskās robežas definējamas, balstoties uz patērētāju paradumiem, ar izohronu [1] un izolīniju [2] palīdzību, kas no ekonomiskā viedokļa ļauj tirgus robežas noteikt daudz precīzāk.

Banner 280x280
Banner 280x280

KP, lai izpētēs noteiktu konkrēto tirgu un spētu precīzi noteikt konkurences līmeni tirgū, izmanto gan iestādes, gan citu Eiropas Savienības dalībvalstu, gan Eiropas Komisijas lēmumos izdarītos apsvērumus, kā arī noskaidro informāciju no tirgus dalībniekiem un citus tirgu individuāli raksturojošos apstākļus.

[1] Izohrons - līnija diagrammā vai kartē, kas savieno punktus, kas attiecas uz to pašu laiku vai vienādiem laikiem.

[2] Izolīnija līnija, kas kartē, shēmā, maketā, grafikā savieno punktus ar vienādām kādas parādības vērtībām.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija ir viens no biežākajiem veselības traucējumiem, ko izraisa dzelzs deficīts organismā. Lai gan dzelzs piedevas ir efektīvs veids, kā atjaunot dzelzs līmeni asinīs, daudziem cilvēkiem tās izraisa nepatīkamas blakusparādības. Vai spirulīna var būt efektīvs atbalsts cīņā pret anēmiju?

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA SAGITUS piedāvā testēt pavisam jaunu zīmolu un produktu – VIZEO, kas atbalsta acis mūsdienu digitālajā laikmetā. Medicine.lv lasītājiem ir unikāla iespēja būt vieniem no pirmajiem, kuri iepazīstas ar šo produktu.

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!