Koķe: ES investīcijām izglītībā jānodrošina ilgtermiņa tautsaimniecības attīstība
Latvijā jānodrošina kvalitatīva, konkurētspējīga, sabalansēta, un uz valsts prioritātēm balstīta attīstība. Tas attiecināms arī uz Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļu plānošanu, piesaistīšanu un investīcijām izglītībā – profesionālajā izglītībā, koledžu līmenī un augstākajā izglītībā, lai sekmētu tautsaimniecības attīstībai būtiskas nozares, piemēram, inženierzinātnes, dabazinātnes, aviāciju, radošās industrijas – šodien, 3.septembrī uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe tiekoties ar kultūras ministri Helēnu Demakovu.
T.Koķe, kā par izglītību atbildīgā ministre, aicina ikvienu iesaistīto institūciju turpināt skatīt un virzīt šo jautājumu kompleksi un valstiski.
T.Koķe akcentēja, ka Izglītības un zinātnes ministrija, kā par izglītības politiku valstī atbildīgā institūcija, kopā ar iesaistītajām iestādēm un sociālajiem partneriem no visiem Latvijas reģioniem, mērķtiecīgi un ilgtermiņā plānojot visu pakāpju izglītības attīstību, rūpējas, lai tā notiek atbilstoši valsts stratēģiskajām interesēm, tautsaimniecības un izglītības iestāžu vajadzībām. Taču tas vienlaikus atkarīgs arī no pašu izglītības iestāžu vēlmes, kapacitātes un ieinteresētības.
Izglītības un zinātnes ministre vērsa uzmanību, ka starpministriju līmenī jau vairākus gadus, plānojot ES struktūrfondu 2007.-2013.gada periodu, tajā skaitā – izstrādājot kritērijus, tika ņemtas vērā gan tautsaimniecības attīstības prioritātes, gan dažādu nozaru konkurētspējas veicināšanas aspekti, gan sabalansētas reģionālās attīstības aspekti, tādējādi radot priekšnosacījumus atbilstošām ES līdzekļu investīcijām.
Tikšanās laikā īpaša uzmanība tika veltīta trijām 2007.-2013.gada ES struktūrfondu plānošanas perioda apakšaktivitātēm: "Mācību aprīkojuma modernizācija un infrastruktūras uzlabošana profesionālās izglītības programmu īstenošanai", "Jaunu koledžas studiju programmu attīstība vai jaunu koledžu izveide" un "Augstākās izglītības iestāžu telpu un iekārtu modernizēšana studiju programmu kvalitātes uzlabošanai, tajā skaitā, nodrošinot izglītības programmu apgūšanas iespējas arī personām ar funkcionāliem traucējumiem". Paredzēts, ka šīm trim apakšaktivitātēm jaunajā ES struktūrfondu periodā kopumā paredzēti aptuveni 166 miljoni latu – gan ES, gan nacionālais finansējums.