Koķe ar ES izglītības ministriem diskutēs par izglītības ieguldījumu ekonomiskās krīzes pārvarēšanā un tās seku mazināšanā
Lai diskutētu par izglītības ieguldījumu šībrīža ekonomiskās situācijas pārvarēšanā un krīzes seku mazināšanā, kā arī – lai veicinātu ciešāku izglītības un darba devēju sadarbību un sekmētu izglītības atbilstību darba tirgus prasībām kopumā Eiropas Savienībā (ES) un ikvienā tās dalībvalstī, rīt, 23.martā izglītības un zinātnes ministre Tatjanas Koķe piedalīsies ES Izglītības ministru padomes sanāksmē.
Latvija uzskata, ka izglītība un apmācība, jo īpaši – skatot šīs lietas t.s. zināšanu trīsstūra (izglītība, pētniecība, inovācijas) kontekstā, ir viens no būtiskākajiem ilgtermiņa ekonomikas attīstības balstiem. Tādēļ, lai sekmētu Latvijas izaugsmi, izglītības un apmācības jomā, uzsākti vairāki pasākumi. Piemēram:
- izglītības satura pilnveide un pielāgošana skolēnu spējām, vajadzībām un interesēm;
- profesionālās izglītības pievilcības paaugstināšana, izglītības satura pilnveide atbilstoši darba tirgus prasībām un sociālo partneru līdzdalības veicināšana profesionālās izglītības kvalitātes nodrošināšanai;
- ES struktūrfondu un citu starptautisko finanšu līdzekļu ieguldīšana cilvēkresursu attīstībā un infrastruktūrā visās izglītības pakāpēs un zinātnē, lai sniegtu atbalstu zināšanu ekonomikas straujākai attīstībai, kā arī jauniešu konkurētspējas paaugstināšanai darba tirgū;
- zinātnes sasniegumu un inovāciju pārneses sekmēšana tautsaimniecībā, lai nodrošinātu zinātniskās darbības rezultivitāti, kvalitāti un konkurētspēju Eiropas zinātnes telpā u.c.
Turklāt, Latvija akcentē, ka mūsdienu dinamiskajā laikmetā jāstiprina un jāpilnveido darba devēju un izglītības sadarbības iespējas. Piemēram:
- izstrādāti mehānismi sociālo partneru iesaistei un līdzatbildībai profesionālās izglītības procesos – Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās izglītības administrācija jau 2007.gadā īstenoja Nacionālās programmas projektu "Vienotas metodikas izstrāde profesionālās izglītības kvalitātes paaugstināšanai un sociālo partneru iesaistei un izglītošanai";
- lai nodrošinātu personām iespējas iegūt mūsdienu darba prasībām atbilstošu profesionālo izglītību un kvalifikāciju, ir izstrādāts koncepcijas projekts "Profesionālās izglītības pievilcības paaugstināšana un sociālo partneru līdzdalība profesionālās izglītības kvalitātes nodrošināšanā";
- atvērto durvju dienas uzņēmumos, kas skolēnos rosina izpratni un interesi par profesiju, palīdz gūt priekšstatu par darba vidi, pārliecību par savas izvēles pareizību, īpaši nozīmīgi tas ir pirms karjeras izvēles, pirms doties studēt vai mācīties tālāk.