medicine.lv skaitļos

Lietotāji online255
Aktīvie uzņēmumi12424
Nozares raksti4335
Ekspertu atbildes20356
Kā uzsākt veselīgu dzīvesveidu? Iesaka fitnesa speciāliste : medicine.lv - Latvijas veselības portāls

Kā uzsākt veselīgu dzīvesveidu? Iesaka fitnesa speciāliste

skriesana

Visiem zināms, cik grūti uzsākt veselīgu dzīvesveidu, to nemitīgi atliekot uz vēlāku laiku, kas tā arī nekad nepienāk. Lai gan AS "Balticovo" izsludinātajā konkursā par cilvēku izvirzītajiem mērķiem visbiežāk tika norādītas apņemšanās ēst veselīgāk, zaudēt kādu kilogramu un nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm, ceļš līdz tam var būt izaicinošs vai pat nenoejams. Tādēļ, lai nebūtu jāviļas nepiepildītas apņemšanās dēļ, Latvijas olu un olu produktu ražošanas uzņēmums sadarbībā ar fitnesa speciālisti Anitu Pužuli, ir sagatavojis padomus, kas palīdzēs šos mērķus sasniegt.

Pārmaiņas nav jāsasteidz

Lai savā ikdienā ieviestu paliekošas pārmaiņas, nav vajadzīgs mainīt visu uzreiz. "Pārmaiņas ir jāievieš pakāpeniski, ļaujot veidoties jauniem ieradumiem un veselīgam dzīvesveidam kopumā. Triecienveida pasākumi, vienā dienā atsakoties no saldumiem, samazinot kaloriju daudzumu un uzsākot iet uz trenažieru zāli, parasti ir lemti neveiksmei. Panākumu atslēga ir pareiza motivācija. Ir jāzina gan skaidrs mērķis, uz ko tiekties, gan tā sasniegšanai nepieciešamie soļi. Piemēram, var sākt ar atsacīšanos no neveselīgiem našķiem vakaros, un tad pārkārtot ēdienkarti. Jāpatur prātā, ka nav ātra ceļa uz ilgtermiņa rezultātu. Kā arī jāatceras pats svarīgākais – pirms pievēršanās sportam, ir jāpārbauda savs veselības stāvoklis un jākonsultējas ar speciālistu. Nevajag visu sasteigt vai pārcensties, jo īpaši gadījumos, ja ilgāku laiku nav sportots. Uzstādīt rekordus un atstāt uz kādu graujošu iespaidu nepavisam nav vajadzīgs," skaidro fitnesa speciāliste.

Katram savs

Lai uzturētu sevi formā, nav jāievēro kāds visiem noteikts vingrinājumu grafiks vai uztura plāns. Pats svarīgākais ir padarīt fiziskas aktivitātes un veselīgu uzturu par savu ikdienu, pielāgojot to savām vēlmēm. To apstiprina arī speciāliste. "Patiesībā sev atbilstošākais fizisko aktivitāšu kopums tiek izvēlēts pavisam vienkārši. Sākumā jāatrod nodarbe, kas patiešām patīk un sagādā prieku –  vai tā ir peldēšana, pilates, svaru zāle, teniss vai skriešana. Bet pēc tam jākonsultējas ar speciālistu, kurš noteiks tev nepieciešamo intensitāti un laiku, kas jāpavada trenējoties.

Savukārt, ja izvēle kritusi par labu trenažieru zālei, iesaku vērsties pie trenera, kurš sastādīs mērķiem un ķermenim atbilstošu vingrojumu plānu. Ieteiktu ļoti uzmanīties ar internetā un žurnālos atrodamām programmām. Ja nav pārliecības par to piemērotību un korektu izpildi, tad labāk lieki neriskēt," atgādina fitnesa speciāliste.

Uzstādīt reālus mērķus

Fitnesa speciāliste atgādina arī par to, ka, lai nezaudētu apņēmību turpināt iesākto, nepieciešams sev izvirzīt reālus un patiešām sasniedzamus mērķus. "Noteikti vērts uzrakstīt uz papīra visus tos iemeslus, kādēļ šis mērķis ir svarīgs un nozīmīgs. Pēc tam tas jānovieto redzamā vietā, piemēram, pie ledusskapja. Lai mērķu sasniegšanu padarītu vieglāku un interesantāku, var arī meklēt domubiedrus un atbalstītājus. Turklāt iesāktais jāturpina pat tad, ja gadās kļūdīties. Ieteicams izvairīties no situācijām un cilvēkiem, kas traucē realizēt iecerēto, un tā vietā vairāk pavadīt laiku ar cilvēkiem, kuri tevi iedvesmo. Apbalvo sevi par katru mazo sasniegumu, tas palīdzēs sevi motivēt arī turpmāk.

Turklāt ļoti būtiski ir ieplānot laiku nodarbībām savā ikdienas grafikā, pretējā gadījumā pieturēties pie plāna būs grūti. Ieteiktu treniņu vietu izvēlēties tuvu darbavietai vai mājām, jo, ja vajadzēs braukt īpašu līkumu, nereti var uznākt slinkums, " padomu sniedz eksperte.

Šķietami nenozīmīgas pārmaiņas noved pie lieliska rezultāta

Kā jau iepriekš minēts, ne visām ikdienā ieviestajām pārmaiņām jābūt lielām. Par veselīgu dzīvesveidu ir iespējams parūpēties arī, piemēram, palielinot miega stundu skaitu vai samazinot apēsto saldumu daudzumu. Par šo pārliecināta ir arī fitnesa speciāliste, atgādinot: "Visi mūsu ikdienas ieradumi, gan veselīgie, gan neveselīgie, ir ļoti nozīmīgi. Tāpēc, ieviešot savā dzīvē dažas, varbūt pat nelielas pārmaiņas, varam ieraudzīt lielisku rezultātu.

Piemēram, ēdienkartē jāiekļauj vairāk svaigi dārzeņi. Tie nodrošinās organismam nepieciešamās uzturvielas, vitamīnus, mikroelementus un būs lielisks šķiedrvielu avots. Turklāt pa rokai vajadzētu atrasties arī veselīgām uzkodām. Brīdī, kad pārņem izsalkums, ir grūti noturēties pretī kārdinājumam paķert šokolādes batoniņu, hotdogu vai smalkmaizīti. Tāpēc jāieplāno nelielas, veselīgas uzkodas starp galvenajām maltītēm. Noderēs augļi, rieksti, jogurts bez piedevām, olas, vai proteīna batoniņš. Tāpat arī nevar nepieminēt to, ka bieži tieši dažādu emociju dēļ cilvēki ēd neveselīgus produktus, lai sevi mierinātu un apēstu stresu, negācijas vai neapmierinātību ar sevi. Tāpēc reizēm vajag apstāties, ieklausīties sevī un godīgi atzīt, ka šokolāde neko neatrisinās.

Turklāt nepieciešams būt aktīvam arī ikdienā ārpus trenažieru zāles. Mūsdienu dzīvesveids diemžēl ir ļoti pasīvs: auto, sēdošs darbs birojā, pasīva atpūta. Ko darīt? Lifta vietā var izmantot kāpnes, pusdienlaikā doties pastaigā vai vienkārši auto novietot stāvvietas tālākajā stūrī. Tāpat var arī ieplānot kādu aktīvu nodarbi nedēļas nogalē, piemēram, braucienu ar divriteņiem. Taču jāņem vērā, ka pēc jebkuras aktivitātes organismam ir nepieciešams laiks atjaunoties un atpūsties, līdz ar to liela nozīme ir veselīgam miegam. Pēc kārtīgas izgulēšanās cilvēks ir enerģiskāks, un organisms neprasīs papildu kalorijas tikai tādēļ, ka ir nomocīts."

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Refleksoloģija jeb dzīves enerģijas iekustināšana

Refleksoloģija jeb dzīves enerģijas iekustināšana

Sens ķīniešu sakāmvārds vēsta, ka smaids cilvēkam sākas no pēdām. Tā ir patiesība! Pieskaroties pēdām, notiek iedarbība uz refleksu zonām, kas ir saistītas ar noteiktiem iekšējiem orgāniem, dziedzeriem un audiem, un, lutinot un masējot pēdas, mēs varam ietekmēt arī mūsu garīgo veselību. 

Sejas aizsargvairogi, bezkontakta dezinfekcijas stends – latvieši pandēmijas laikā ražo modernus aizsarglīdzekļus

Sejas aizsargvairogi, bezkontakta dezinfekcijas stends – latvieši pandēmijas laikā ražo modernus aizsarglīdzekļus

Disinfeq komanda piedāvā modernus augstas kvalitātes sejas vairogus, drošības barjeras un jau drīzumā prezentēs īpašu jaunumu – bezkontakta dezinfekcijas stendu.  

Video

Ārsti aicina visus Latvijas iedzīvotājus būt uzmanīgiem svētku brīvdienās (VIDEO)

Ārsti aicina visus Latvijas iedzīvotājus būt uzmanīgiem svētku brīvdienās (VIDEO)

Ārsti Pēteris Apinis, Andrejs Ērglis un Roberts Fūrmanis sirsnīgi uzrunā visus Latvijas iedzīvotājus par to, ko ikvienam svarīgi atcerēties svētku brīvdienu laikā. Roberts Fūrmanis, Latvijas Ārstu biedrības viceprezidents, anesteziologs, reanimatologs: "Mums priekšā ir daudz skaistu dienu, siltas, patīkamas dienas, taču es aicinu Latvijas iedzīvotājus šīs dienas nepadarīt par traģēdiju."

Produktu testi

Testa rezultāti: Soluro® DUO ar D-mannozi – dubulttrieciena produkts urīnceļiem

Testa rezultāti: Soluro® DUO ar D-mannozi – dubulttrieciena produkts urīnceļiem

Maijā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu "Solepharm Pharmaceuticals" piedāvāja testēt uztura bagātinātāju – Soluro® DUO ar D-mannozi urīnceļu veselībai.

"Spasmoil" – dabīgs risinājums vēdera diskomfortam

"Spasmoil" – dabīgs risinājums vēdera diskomfortam

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA "Lotos Pharma" piedāvā testēt dabīgu līdzekli vēdera disomforta mazināšanai "Spasmoil".

VENOLUX – uztura bagātinātājs un gels nogurušām kājām

VENOLUX <b>– </b>uztura bagātinātājs un gels nogurušām kājām

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA SILVANOLS piedāvā testēt VENOLUX kapsulas un VENOLUX gelu - kāju vieglumam un labai vēnu veselībai ilgtermiņā.

Uzņēmējs runā

Licencēta jauna studiju programma – Optometrija

optometrista_asistents_majaslapa

2020. gada maijā Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža ir licencējusi pavisam jaunu studiju programmu "Optometrija" – to absolvējot, students iegūst kvalifikāciju "Optometrista asistents".