Kā sagatavoties skriešanas maratonam, lai gūtu sportiskus panākumus? Praktiski ieteikumi ģimenēm

maratons

Jau 18. maijā "Tet" Rīgas maratona ietvaros notiks tradicionālie "Rimi Bērnu dienas" skrējieni, kas ļaus izbaudīt skriešanas priekus rekordlielam mazo dalībnieku skaitam – sagaidāms, ka šogad dažādās distancēs spēkus izmēģinās līdz pat 13 000 skrējēju. Dalībnieku vidū būs arī Bērnu dienas skrējiena vēstneši Smildziņu ģimene – Inga, Kristaps, Klāvs un Lība. Šogad viņi skrējienam gatavojas kustības "Labākai dzīvei" ekspertu vadībā – piedalīšanās maratonā prasa labu fizisko sagatavotību, tāpēc ar ieteikumiem, ko un kā darīt, lai uzlabotu sportiskos rezultātus, palīgā nāk sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina un fitnesa treneris Kārlis Birmanis.

Bērnu dienas vēstneši atzīst – vislabākais kopīgā skriešanā ir iespēja pavadīt laiku kopā un gūt pozitīvu emociju gūzmu. "Aicinām arī citas ģimenes aktīvi iesaistīties, pavadot laiku kopā ar saviem mīļākajiem cilvēkiem, kopīgi sportojot un sasniedzot lieliskus rezultātus!" aicina Smildziņi. Taču kā pareizi gatavoties skrējienam un ko ēst, lai sasniegtu labus rezultātus? "Ticu, ka šie jautājumi ir aktuāli daudzām ģimenēm, tādēļ arī savos sociālo tīklu profilos dalīsimies ar savu pieredzi un ekspertu ieteikumiem," sola Smildziņu ģimenes mamma Inga.

Pie starta līnijas

"Katru skrējienu sāc ar iesildīšanos, lai tu būtu gatavs skriešanai, un pabeidz ar "atsildīšanos", lai ķermeni nomierinātu un atslābinātu saspringtos muskuļus," pirmo treniņu noteikumu atgādina treneris. Viņa ieteikumi – skriet iespējami regulāri, pirmajās reizēs īsāku laika periodu, un uzturēt labu skriešanas tempu. "Labs skriešanas temps ir tad, ja skrējiena laikā vari sarunāties," skaidro fitnesa treneris.

Savukārt uztura speciāliste iesaka: "Lai mazajam sportistam pietiktu spēka, stundu pirms treniņa noderēs neliela uzkoda: grauzdēta maize ar ievārījumu vai kāds auglis, piemēram, banāns."

"Viens no mūsu ģimenes rituāliem, lai uzlādētos un iegūtu nepieciešamo enerģiju, ir kopīga smūtiju gatavošana," atklāj Smildziņu ģimenes mamma. "Labs ēdiens mums dod spēku visai dienai, kā arī atjauno pēc treniņiem."

Iemīļotie produkti – veselīgās versijās

"Uzturs sportiskos rezultātus var gan uzlabot, gan pasliktināt. Īpaši tas jāņem vērā, domājot par mazajiem sportistiem, kuriem līdzās sportošanai ir vēl viens svarīgs uzdevums – augt un attīstīties. Gatavojot mazo sportistu maratonam, bērna ēdienreizēm jābūt regulārām un laikam starp maltītēm nevajadzētu pārsniegt četras stundas. Tas ir būtiski, lai organisms nesāktu izmantot uzkrātās rezerves un spētu pilnvērtīgi atjaunoties pēc fiziskas slodzes," uzsver uztura speciāliste. Eksperte norāda: "Uzturam jābūt sabalansētam. Tas nozīmē, ka ar ēdienu bērnam jāuzņem visas nepieciešamās uzturvielas – taukus, ogļhidrātus un olbaltumvielas."

"Bērni mēdz būt izvēlīgi, kad runa ir par ēdienu, tāpēc vecākiem jārunā ar mazo un jāskaidro, ka pilnvērtīgs un sabalansēts uzturs palīdzēs sasniegt vēlamos rezultātus," pauž speciāliste un iesaka izvēlēties bērna iecienīto produktu veselīgākās versijas. Ja mazajam sportistam garšo makaroni, uzturu var dažādot, izvēloties, piemēram, pilngraudu makaronus. "Gatavojot ēdienu, izmantojiet ne tikai augstākā labuma kviešu miltus, bet arī pilngraudu kviešu, auzu, turku zirņu un kvinojas miltus. Pievienojiet makaroniem vai citiem graudaugiem gaļu, zivis, sieru, biezpienu, olas vai pupiņas, lai bērns uzņemtu olbaltumvielas – respektīvi, tās uzturvielas, kas nodrošina bērna augšanu un attīstību. Ja bērns nelabprāt ēd šos produktus, bet aizraujas ar sportu, skaidrojiet, ka tas ir ļoti svarīgi labu rezultātu sasniegšanai," aicina uztura speciāliste. Gardāka šķitīs arī maltīte, kas būs pagatavota mājās, bērnam pašam iesaistoties šajā procesā.

Tāpat kā lielajiem, arī mazajiem jālieto šķidrums!

Gatavojoties maratonam vai vienkārši trenējoties, jāpievērš uzmanība arī uzņemtā šķidruma daudzumam, lielāko akcentu liekot uz ūdens dzeršanu. "Ja treniņš ilgst vairāk nekā 45–60 minūtes, varat dzert arī nedaudz saldinātu ūdeni ar elektrolītiem – nātriju un kāliju, lai atjaunotu treniņu laikā ar sviedriem zaudēto elektrolītu balansu," rekomendē eksperte. Savukārt pēc treniņa atjaunot zaudētos elektrolītus un uzņemt olbaltumvielas, kas palīdzēs atjaunoties muskuļiem, palīdzēs glāze piena vai kefīra.

Ikgadējā "Rimi Bērnu diena" tuvojas straujiem soļiem. Daudzi mazie skrējēji aktīvi gatavojas lielajam startam un skrien kopā ar ģimeni, lai 18. maijā izbaudītu skriešanas priekus 4,2 kilometrus garajā Ģimeņu skrējienā, šķēršļu trasītē pašiem mazākajiem, kā arī 200 metru un 400 metru skriešanas trasēs un 60 metrus garajā distancē, kur pirmo reizi tiks noskaidroti sprinta karaļi un karalienes.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Veselīgs uzturs":

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Video

Produktu testi

Testa rezultāti: Silvanols GoLife – unikāls vitamīnu, mikro- un makroelementu komplekss sievietēm un vīriešiem

Testa rezultāti: Silvanols GoLife – unikāls vitamīnu, mikro- un makroelementu komplekss sievietēm un vīriešiem

Maijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Silvanols" piedāvāja testēt unikālu vitamīnu, mikro- un makroelementu kompleksu sievietēm un vīriešiem.

"Hypnosols Sleep Support" – iemigšanai, veselīgam miegam un diennakts ritma saglabāšanai

"Hypnosols Sleep Support" <b>– </b>iemigšanai, veselīgam miegam un diennakts ritma saglabāšanai

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar zīmolu Dr.Pakalns SELECT piedāvā testēt produktu iemigšanai, veselīgam miegam un diennakts ritma saglabāšanai.

Testa rezultāti: "Aller-Go-Nasal Spray" – sezonas jaunums pret alerģiskām iesnām

Testa rezultāti: "Aller-Go-Nasal Spray" – sezonas jaunums pret alerģiskām iesnām

Aprīlī medicine.lv sadarbībā ar SIA "Silvanols" piedāvāja testēt "Aller-Go-Nasal Spray" – inovatīvu un dabīgu līdzekli pret alerģiskām iesnām.

Uzņēmējs runā

Uz simulācijām balstīta mācību vide – medicīnas studentu ikdiena!

rigas_med_koledza2

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža ir viena no labākajām vietām, kur kļūt par izcilu veselības aprūpes speciālistu, jo mācības notiek kvalificētu mācībspēku un veselības aprūpes speciālistu vadībā, kā arī praktiskās apmācības notiek labiekārtotās un modernās telpās, kas aprīkotas ar jaunākajām tehnoloģijām un iekārtām, medicīnas manekeniem un mulāžām.

Uzņēmums, kura darbības sfēra var būt līdziga raksta tematikai:

Kontakti

  1. 22117770
  2. ekoalianse@inbox.lv

Juridiskie dati

  1. 43603075214
  2. LV43603075214
  3. Vecumnieku nov., Stelpes pag., "Graši", LV-3925
  4. 2017
  5. 1

Apraksts

SIA Dzimtais dārzs ir uzņēmuma Krievijas skanošie ciedri pārstāvis Latvijā, kā arī gatavo produktus no Latvijā ievāktām dabas veltēm. M ēs popularizējam veselīgu dzīves veidu, kvalitatīvu pārtiku, dzimtas mājvietu izveides ideju , P iedāvājam jums tikai augstākās kvalitātes dabīgus produktus, kas piepildīti ar cilvēku roku un sirds siltumu, kurus mēs paši lietojam un piedāvājam arī Jums. To unikālo īpašību dēļ tos patiesi var dēvēt par XXI gadsimta produktiem. 
Vairāk

Atslēgvārdi

Dabas produkti, Veselīgi produkti, Tējas.
Dabas produkti, Veselīgi produkti, Fermentēta ugunspuķu tēja,
Sibīrijas ciedru rieksti, Sibīrijas ciedru riekstu eļļa, Sibīrijas ciedru milti,
Priežu čiekuriņu sīrups, priežu čiekuriņu sukādes, Vīgriežu ziedu sīrups,
Plūškoka ziedu sīrups.
Vairāk

Saistītie resursi