medicine.lv skaitļos

Lietotāji online131
Aktīvie uzņēmumi12643
Nozares raksti1311
Ekspertu atbildes20768
Kā izvairīties no redzes diskomforta, ilgstoši strādājot pie datora? Iesaka optometriste : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Kā izvairīties no redzes diskomforta, ilgstoši strādājot pie datora? Iesaka optometriste

Lielākai daļai Latvijas un pasaules iedzīvotāju līdz ar straujo vīrusa "Covid-19" izplatību izmainījies ierastais dienas ritms. Aicinājums sociāli distancēties ļoti lielai daļai cilvēku nozīmē darbu un studijas veikt attālināti – no mājām. "Vision Express" optometriste Jeļena Stūriška aicina šajā laikā, pavadot daudz laiku iekštelpās pie datora, televizora un viedierīcēm, regulāri atpūtināt acis. Ekrānu izstarotā zilā gaisma nogurdina. Aicinām turpinājumā iepazīties ar pāris vienkārši īstenojamiem principiem.

Acu nogurums rodas no intensīva darba tuvumā, jo redzes orgānu muskuļiem tā ir liela slodze. Ja acis regulāri netiek atpūtinātas, ilgstošā laika periodā, redze var pasliktināties. Lai izvairītos no redzes diskomforta, nepieciešams veikt profilaktiskos redzes vingrinājumus, kas būs pa spēkam ikvienam. Tie palīdzēs sabalansēt acs muskuļu slodzi, atjaunojot pielāgošanās spēju un koordināciju, kas nodrošina skaidru redzi. Svarīgas ir biežas atpūtas pauzes, taču tas nenozīmē, ka tām jābūt garām. Galvenais veikt redzes vingrinājumus regulāri.

 20 – 20 – 20 princips

Viens no vienkāršākajiem redzes atpūtināšanas vingrinājumiem ir regulāra atpūtas paužu ievērošana, strādājot pie datora. Pēc 20 aktīvām darba minūtēm pie datora 20 sekundes nepieciešams skatīties tālumā, fokusējot redzi uz kādu objektu, kurš atrodas aptuveni 20 pēdu (sešu metru) attālumā.

Atpūtas pauze pēc divu stundu darba

Lai papildu nenoslogotu acis, nepieciešams ne vien bieži veikt īsas atpūtas pauzes, bet ik pēc divām stundām, kas pavadītas strādājot pie datora, atpūsties vismaz 10 minūtes. Tātad, ilgāka pauze, bet bez nekādas skatīšanās digitālajos ekrānos. Šajos atpūtas brīžos nepieciešams nedaudz izkustēties, kā arī nenoslogot acis ar citām darbībām, piemēram, skatīšanos telefonā, grāmatas vai žurnāla lasīšanu. Par vismaz 10 minūšu atpūtu, kuras laikā izkustēsies, būs pateicīgas ne tikai acis, bet arī viss ķermenis kopumā.

Izkustini savas acis

Lai nostiprinātu acu pielāgošanās spēju un koordināciju, nepieciešams izvingrināt jeb izapļot acis – gan pulksteņa rādītāja virzienā, gan pretēji. Pēc vingrinājuma veikšanas acis nepieciešams stingri aizvērt ciet un strauji atvērt. Veicot acu treniņu, ieteicams veikt acu kustības, skatoties pa diagonāli, uz augšu un leju, pa labi un pa kreisi. Lai vingrinājuma veikšana būtu interesantāka, bērnus var aicināt ar acīm "uzzīmēt" vārda pirmo burtu. Šis aktivitātes var radīt nelielas sāpes, kas liecina par redzes muskuļu nogurumu, un ir kā atgādinājums, ka atpūtināt redzi ir nepieciešams katru dienu.

Mirkšķini acis

Pastiprināts diskomforts, svešķermeņa vai smilšu sajūta acī, redzes miglošanās, acu apsārtums un nogurums nereti var nozīmēt sausās acs sindromu. Tas var attīstīties, ja reti tiek mirkšķinātas acis, kā arī, ja acīm ikdienā ir liela tuvuma slodze. Skatoties datorā, televizorā vai telefonā, acis intensīvāk fokusējas uz ekrānu, samazinot mirkšķināšanas biežumu un padarot tās sausākas. Tāpēc nepieciešams atcerēties mirkšķināt acis, un ik pa brīdim novērst skatu no ierīces ekrāna.

Pavadi laiku svaigā gaisā

Gan pašu, gan bērnu actiņas būs pateicīgas par laika pavadīšanu svaigā gaisā. Svarīgi nedoties uz plaši apmeklētām vietām vai neaizkavēties lielveikalos, bet gan pastaigām izvēlēties nomaļākas vietas. Uzturēšanās svaigā gaisā spēs samazināt nogurumu.

Pēc intensīva darba ar datora vai atpūtas pie TV ekrāniem, regulāri veikti redzes treniņi pavisam noteikti uzlabos labsajūtu. Paralēli tam svarīgi sekot līdzi savam redzes veselības stāvoklim. Ja darbs tuvumā sāk radīt grūtības, noteikti nepieciešams vērsties pie redzes speciālista jeb optometrista, kurš izvērtēs redzes stāvokli un piedāvās individuāli piemērotāko redzes korekcijas risinājumu, ja tāds būs nepieciešams.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Tiki medical – revolucionārs elpošanas aizsardzības aprīkojums

Tiki medical – revolucionārs elpošanas aizsardzības aprīkojums

Tiki medical ir viens no vismodernākajiem aizsargājošiem respiratoriem, kas ražots Zviedrijā, un to izmantotu izaicinošos apstākļos, kuros ir nepieciešama aizsardzība pret gaisā esošām daļiņām un baktērijām. Tiki medical īpaši paredzēta medicīniskai lietošanai, tāpēc tā ir piemērota izmantošanai veselības aprūpes un neatliekamās palīdzības dienestos. 

Dabiskā skaistuma uzplaukums

Dabiskā skaistuma uzplaukums

Mūsdienās ir veikti pētījumi un eksperimenti, kuri apliecina, ka medicīnisko dēļu terapija palīdz uzlabot vispārējo veselību un ādas stāvokli. 

Video

Pavasara nogurums vai tomēr iemesls vizītei pie ārsta? (VIDEO)

Pavasara nogurums vai tomēr iemesls vizītei pie ārsta? (VIDEO)

Bērnu slimnīcas speciālisti ar īpašu video aicina pievērst uzmanību hroniskai miegainībai. Mūsdienām raksturīgajā dzīves ritmā miegainība kļuvusi par bieži sastopamu problēmu, tādēļ nereti tiek uzskatīta par normālu vai parastu parādību. Visbiežākie miegainības cēloņi ir nepietiekams vai nekvalitatīvs miegs, bet daļai cilvēku nepieciešamība pēc miega ir palielināta slimības dēļ.

Produktu testi

Testa rezultāti: "Spirulina" – bagātīgs uzturvielu un vitamīnu avots

Testa rezultāti:

Maijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "HealthAid Baltics" piedāvāja testēt "Spirulina" 500 mg – uztura bagātinātāju ar bagātīgu uzturvielu un vitamīnu daudzumu.

Testa rezultāti: NEO just B COMPLEX SPRAY – nervu sistēmai, noguruma mazināšanai un ādas veselībai

Testa rezultāti: NEO just B COMPLEX SPRAY – nervu sistēmai, noguruma mazināšanai un ādas veselībai

Aprīlī medicine.lv sadarbībā ar zīmolu NEO piedāvāja testēt NEO just B COMPLEX SPRAY nervu sistēmai, noguruma mazināšanai un ādas veselībai.

ZOE – fermentēts probiotiskais dzēriens

ZOE – fermentēts probiotiskais dzēriens

Maijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Joneks" piedāvā testēt fermentētu probiotisko dzērienu ZOE.

Uzņēmējs runā