Jaunākās briļļu ietvaru tendences 2008. gada kolekcijās
Gadu no gada briļļu ietvari kļūst ērtāki , ergonomiskāki , arī izsmalcinātāki un skaistāki, to dizains zināmā mērā pielāgojas 21.gadsimta dzīves veidam, kad cilvēki atrodas nepārtrauktā kustībā un viņiem ir ātri pieejams liels informācijas apjoms. Tagad, pateicoties jaunākajām tehnoloģijām un dizaineru darbam, redzes kvalitāte ir sasniegusi agrāk neiespējamu līmeni. Brilles ne tikai nodrošina augstvērtīgu redzes kvalitāti, bet ir arī modes aksesuārs, ar kura palīdzību var paust savu individualitāti.
Modes tendences un briļļu ietvari
2008. gadā briļļu modes tendencēs var nodalīt četrus galvenos virzienus
- Individuālisms
Jaunajā tūkstošgadē cilvēks tiecas pēc pašapliecināšanās, tāpēc brillēm jābūt ne tikai rotai, bet jābilst arī lietotāja dziļākai būtībai un personībai.
- Neuzbāzīgs komforts
Pašreiz cilvēki cenšas samazināt lielpilsētas radīto stresu un vēlas vienkāršāku un mierīgāku dzīvi. Briļļu ietvaru konstrukcijā tiek izmantoti jauni augstāko tehnoloģiju elementi, kurus uzreiz nevar pamanīt, bet sajūtu līmenī tie iedarbojas uz lietotāju un rada papildu komfortu un drošību.
- Ekoloģija
Cilvēki vēlas izrauties no civilizācijas uzliktajiem žņaugiem un sajust dabas tuvumu. Arī briļļu ietvari kļūst zaļāki – tiek izmantoti dabiski vai otrreizējās pārstrādes materiāli.
- Tehnoloģija
Jaunajām tehnoloģijām, transporta sistēmai un globalizācijas tendencēm attīstoties, cilvēki aizvien vairāk ceļo un vienlaikus visur vēlas justies kā mājās. Ierīces, kas nodrošina komfortu un ātru informācijas apmaiņu, kļūst kompaktākas un apvieno vairākas funkcijas, piemēram, brillēs tiek iemontēta kamera un atskaņotājs vai elektroniskie mikročipi, aizvien lielāku popularitāti iegūst brilles ar saulesbriļļu klipšiem, fotohromās lēcas un citi produkti , kas īsteno principu divi vienā.
Forma
2008.gadā optikas mode uzņēma kursu uz ne tik tālu pagātni – gandrīz katrā kolekcijā ir 50., 60. un 70. gadu modeļi, tāpēc ņemiet vērā, ka vectētiņa brilles tagad ir modē. Šī tendence ir īpaši izteikta vīriešu briļļu ietvaru modeļiem. Daudzi retro modeļi tagad tiek ražoti bez jebkādiem uzlabojumiem. Tiek piedāvāti gan klasiski taisnstūra ietvari, gan dažādu izmēru apaļās Džona Lenona, gan arī ,protams, lāses. Arī sieviešu briļļu ietvari atgādina vecmāmiņas brilles, tikai tie ir kļuvušas mazāki un ar dinamiskākām līnijām. Kaķa un taureņu formas briļļu ietvari draudzīgi sadzīvo ar taisniem un ovāliem. Dizaineri meistarīgi apspēlē formu, izmantojot jauno tehnoloģiju radītās iespējas – arī parastie briļļu ietvari tiek veidoti izliekti kā sporta vai saulesbrilles. Šādi modeļi labāk aizsargā acis un izskatās stilīgi un dinamiski.
Materiāli
Metāls ilgu laiku bija galvenais izejmateriāls briļļu ietvaru ražošanā, taču tagad lēnām savas pozīcijas ir iekarojusi plastmasa. Tam pamatā ir plastmasas – celulozes acetāta vieglums, kā arī jaunu materiālu parādīšanās, kuriem piemīt metāla izturība. Šie materiāli garantē drošu ietvara fiksāciju uz sejas, tie ir piemēroti alerģiskiem cilvēkiem un ir ērti lietošanā. Tāpat populāri ir ietvari no nerūsējošā tērauda, alumīnija, titāna un titāna sakausējumiem. Kolekciju ietvaros tiek izmantoti arī dabas materiāli – koks, āda, kauls. Ekskluzīvo briļļu ietvaru kolekcijās tiek izmantoti arī augstvērtīgie metāli, piemēram , zelts.
Krāsas
Dizaineri izmanto jauno tehnoloģiju sniegto iespēju krāsot spilgtās krāsās jebkuru materiālu. Šajā sezonā nav vienas dominējošas krāsas, modē ir dažādu krāsu kombinācija , zīmējumi, raksti. Augstās modes kolekcijās ir daudz krāšņu retro stila ietvaru ar dzīvnieku motīviem, tāpat zīmējumi artdeco stilā. Aizvien aktuāli ir ietvari, kuros izmantotas divas kontrastainas krāsas. Attiecībā uz krāsām šajā sezonā spilgtie toņi piekāpjas maigākiem pasteļtoņiem un klasiskajām krāsām – melni, balti, brūnai un pelēkai..
Apdare
Dizaineru briļļu ietvaros aizvien biežāk izmanto dekoratīvus elementus no citiem aksesuāriem – somu aizdares, apģērbu izšuvumu rakstus vai juvelierizstrādājumu motīvus.
Briļļu ietvari nostiprina savas pozīcijas dizaineru zīmolu modes aksesuāru kategorijā. Visbiežāk kā dekoratīvais elements tiek izmantots zīmola logo. Tāpat bieži tiek lietoti arī dažādi eksotiski materiāli – kauls, emalja, perlamutrs.