Indijā cietušajam Latvijas iedzīvotājam BTA sedz izdevumus 30 tūkstošu eiro apmērā
Apdrošināšanas sabiedrība „BTA” SE segusi izdevumus 29 727 EUR apmērā savam klientam, kurš bija iegādājies ceļojumu jeb palīdzības apdrošināšanu un kuram ceļojuma laikā Indijā iestājās ķermeņa apakšējās daļas paralīze. Dodoties uz Indiju, BTA klients iegādājās ceļojumu apdrošināšanas polisi, kas viņam izmaksāja vien 36 EUR. Polises apdrošinājuma summa bija pietiekami liela, lai pēc negadījuma cietušajam un viņa ģimenei nevajadzētu uztraukties par visu medicīnisko un pārvešanas izdevumu segšanu, to veica BTA.
BTA apmaksātajos izdevumus ietilpst klienta medicīniskā evakuācija no Indijas uz Latviju, piesaistot ārstus-pavadoņus, medicīniskie izdevumi, medicīniskais transports līdz Bangalores lidostai, no kurienes klients lidoja uz Rīgu ārstu pavadībā, un transportēšana ar neatliekamo medicīnisko palīdzību no lidostas uz slimnīcu Rīgā.
Katrīna Radzinska, apdrošināšanas sabiedrības „BTA” SE Personu apdrošināšanas departamenta direktore: „Cilvēkam pēkšņi tika paralizēta ķermeņa apakšējā daļa, un viņu steidzami ievietoja slimnīcā Indijas dienvidos (Madurajas pilsētiņā). Sākotnēji slimnīcas ārsti uzstādīja divas iespējamās diagnozes: mugurkaula tuberkuloze 4.stadijā vai mugurkaula vēzis. Triju nedēļu laikā diagnoze tā arī netika uzstādīta un tikai pēc BTA Palīdzības dienesta pieprasījumiem sniegt kaut vai aptuvenu diagnozi, lai klientu varētu droši pārvest uz Latviju, ārsti noraidīja vēža diagnozi, pamatojoties uz biopsijas rezultātiem.”
Lai nepārsniegtu apdrošinājuma summu un ģimenei nevajadzētu veikt papildu piemaksu, BTA centās atrast pēc iespējas izdevīgāku klienta pārvešanas variantu. Tika pieprasīti kotējumi pārvešanai uz Latviju ar speciāli aprīkotu lidmašīnu un ārstiem no vairāk nekā 20 kompānijām, kas nodarbojas ar cilvēku (ar īpašām vajadzībām) transportēšanu, organizē čartera reisus un eskortu ceļā. Cenas svārstījās no 72 000 līdz 160 000 EUR un ģimenei būtu jāpiemaksā par pārvešanu, jo iegādātajā polisē apdrošināšanas summa šim mērķim bija paredzēta 50 000 EUR. Tāpēc BTA turpināja meklēt citus variantus.
„Kad ārsti konstatēja, ka mūsu klientam nav tuberkulozes atklātā formā (diagnoze, kas uz to brīdi bija vienīgā aktuālā), saņēmām atļauju viņu pārvest ar regulāro reisu. Tika pasūtīta vācu kompānijas ārstu-pavadoņu brigāde, un klients tika vests ar regulāro Lufthansa reisu, guļus stāvoklī, lai nodrošināt komfortu ceļā. Protams, tas bija saistīts ar papildu izmaksām – biļetes un krēslu demontāža nestuvju ievietošanai izmaksāja 18 000 EUR, bet ārstu darbs – vēl 8 800 EUR. Taču mums izdevās iekļauties apdrošinājuma summā un ģimenei nevajadzēja tērēt savus līdzekļus,” stāsta K. Radzinska.
Pēc nosēšanās Rīgas lidostā klients tika nogādāts slimnīcā Rīgā, kur tika veikta operācija, ārstēšana šobrīd vēl turpinās. Kā atzina klienta sieva, šis bija un joprojām ir smags pārbaudījums visai ģimenei. Viņa uzsvēra, ka galvenais ieteikums visiem, kuri vēlas ceļot – noteikti apdrošināties.
„Pat, ja dodaties uz drošu valsti un skaidri zināt, ka uzturēsieties vienā konkrētā vietā un šķiet, ka ar jums nekas nevar notikt, vienalga apdrošinieties. Mēs nekad nevaram zināt, kas var gadīties, nekad nevaram būt 100% pārliecināti, ka ar mums nenotiks kāds negadījums. Jā, tas sadārdzina ceļojuma izdevumus, taču pasargā no daudz lielākiem izdevumiem nākotnē. Mēs paši ar vīru nekad neesam braukuši ārpus Latvijas bez apdrošināšanas, pat ne uz tādām salīdzinoši tuvām valstīm, kā, piemēram, Polija. Tagad paši pārliecinājāmies, ka apdrošināšana ir patiesa vērtība, jo polises cena salīdzinājumā ar summu, ko mums būtu bijis jāmaksā, ja nebūtu apdrošināšanas, ir pavisam niecīga un uz to noteikti nedrīkst ekonomēt,” stāsta sieviete.
Apdrošināšanas sabiedrība „BTA” SE joprojām ir vienīgā apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas apmaksā hronisko saslimšanu saasinājumus. Proti, ja konkrētajā gadījumā, cilvēkam būtu jebkuras citas Latvijas apdrošināšanas sabiedrības polise, pie diagnozes – tuberkuloze, kas viņam tika uzstādīta Indijā, neviens apdrošinātājs, izņemot BTA, apdrošinātā izdevumus nesegtu un ģimenei nāktos pašiem meklēt līdzekļus, lai apmaksātu ārstu pakalpojumus un cietušā nogādāšanu uz Latviju.
Ilva Priedniece,
Apdrošināšanas sabiedrības „BTA” SE
Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore