"Grindeks" koncerna apgrozījums pirmajā pusgadā - 46,4 miljoni eiro
Koncerna "Grindeks" apgrozījums 2016.gada pirmajā pusgadā bija 46,4 miljoni eiro, kas ir par 2,6 miljoniem eiro jeb 5,9% vairāk nekā 2015.gada pirmajā pusgadā, liecina "Nasdaq Riga" iesniegtie 2016.gada pirmā pusgada nerevidētie konsolidētie finanšu pārskati.
Savukārt koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātessabiedrības akcionāriem, 2016.gada pirmajā pusgadā bija 4,2 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar 2015.gada pirmo pusgadu, ir palielinājusies par vienu miljonu eiro jeb 32,4%. Bruto peļņas rentabilitāte 2016.gada pirmajā pusgadā bija 51,1%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 9,2%.
Šī gada pirmajā pusgadā koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 64 pasaules valstīm kopumā par 41,5 miljoniem eiro, kas ir par 1,7 miljoniem eiro jeb par 4,2% vairāk nekā 2015.gada pirmajā pusgadā.
"Grindeks" gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2016.gada pirmajā pusgadā bija 42,5 miljoni eiro un ir palielinājies, salīdzinot ar iepriekšējā perioda pirmo pusgadu, par 3,4 miljoniem eiro jeb 8,7%.
Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2016.gada pirmajā pusgadā sasniedza 23,8 miljonus eiro, kas ir par 0,3 miljoniem eiro jeb 1,2% vairāk nekā 2015.gada pirmajā pusgadā. Novērtējot iespējamos valūtas riskus, "Grindeks" savu darbību Vidusāzijas valstīs šī gada pirmajā pusgadā ierobežoja, tādējādi samazinot eksporta apjomu uz šīm valstīm. Salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo pusgadu, ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts Krievijā - par 25%, Uzbekistānā par 18%, Moldovā par 17% un Turkmenistānā par 15%.
Pateicoties biznesa diversifikācijas stratēģijai un darbības attīstībai jaunos tirgos, pārdošanas apjoms Baltijas un citās valstīs 2016.gada pirmajā pusgadā sasniedza 18,6 miljonus eiro, kas ir par 3,1 miljonu eiro jeb 20,1% vairāk nekā 2015.gada pirmajā pusgadā.
Pārdošanas apjoms Horvātijā, salīdzinot ar 2015.gada pirmo pusgadu, ir palielinājies 7,6 reizes, Spānijā - četras reizes, Kanādā - 1,8 reizes, savukārt Ungārijā un Somijā palielinājies par 36%.
Pārdošanas apjoms Latvijā šī gada pirmajā pusgadā sasniedza 3,8 miljoniem eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo pusgadu, ir palielinājies par 0,9 miljoniem eiro jeb 32,5%. Ievērojams pārdošanas apjoma pieaugums šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo pusgadu, bija arī pārējās Baltijas valstīs - Lietuvā par 17% un Igaunijā par 16%.
Šī gada pirmajā pusgadā aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 3,2 miljonus eiro, kas ir par 0,8 miljoniem eiro jeb 20,4% mazāk nekā 2015.gada pirmajā pusgadā. Šajā periodā apjomīgākais "Grindeks" aktīvo farmaceitisko vielu eksports tika veikts uz Eiropas Savienības (ES) valstīm, ASV, Austrāliju un Japānu. "Grindeks" pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2016.gada pirmajā pusgadā bija oksitocīns, zopiklons, droperidols, pimobendāns un detomidīns.
"Grindeks" valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis norāda, ka šī gada pirmajā pusē Baltijas un citās Eiropas Savienības valstīs "Grindeks" sasniedzis stabilu pārdošanas apjoma pieaugumu.
"Tas ir mērķtiecīga un ilgstoša darba rezultāts, kā arī apliecinājums efektīvām mārketinga un pārdošanas aktivitātēm. Koncentrēšanās uz stabiliem, kā arī jauniem tirgiem un produktu klāsta paplašināšana palīdz mums stiprināt tirgus pozīcijas un konkurētspēju," uzsver Bundulis.
"Grindeks" ir starptautisks, vertikāli integrēts farmācijas uzņēmums, kura galvenie darbības virzieni ir oriģinālproduktu, patentbrīvo medikamentu un aktīvo farmaceitisko vielu pētniecība, izstrāde, ražošana un pārdošana. "Grindeks" koncernā iekļauti pieci meitasuzņēmumi Latvijā, Igaunijā, Krievijā un Slovākijā, bet pārstāvniecības atvērtas 13 valstīs.
"Grindeks" specializējas sirds un asinsvadu, centrālo nervu sistēmu ietekmējošo un pretvēža medikamentu terapeitiskajās grupās. "Grindeks" ražo 24 aktīvās farmaceitiskās vielas.
Pērn uzņēmuma produkcija tika eksportēta uz 70 valstīm un veidoja 90% no kopējā apgrozījuma. Nozīmīgākie "Grindeks" tirgi ir ES valstis, Krievija un pārējās NVS valstis, ASV, Kanāda, Japāna un Vjetnama.
Lai palielinātu ražošanas jaudas un uzlabotu infrastruktūru, kopš 2002.gada uzņēmums ir realizējis virkni vērienīgu investīciju projektu, šajā laikā investējot attīstībā vairāk nekā 70 miljonus eiro.
LETA