"Dinamo Rīga" spēlē tiks atzīmēts vīriešu veselības mēnesīs Movembris
Rīt, 24.novembrī, atzīmējot vīriešu veselības mēnesi Movembri jeb Ūsu mēnesi, hokeja kluba "Dinamo Rīga" spēles laikā ar "HK Soch" faniem būs iespēja piedalīties erudīcijas konkursā, izmērīt savu ūsu kuplumu, kā arī iegūt nozīmīgu informāciju par veselību, informē organizatoru pārstāve Kristīne Bambe.
Novembra mēnesī "Latvijas Urologu asociācija" kopā ar citiem sociālās kampaņas atbalstītājiem aicina Latvijas vīriešus ataudzēt ūsas, lai tādā veidā pievērstu uzmanību vīriešu veselības problēmām, piemēram, prostatas vēzim un citām uroloģiskām saslimstībām. Kampaņas rīkotāji ir vienisprātis, ka par vīrieša pašpārliecinātību liecina ne tikai ūsu audzēšana, bet arī sevis un savas veselības cienīšana, regulāri apmeklējot ārstu. "Ikvienam vīrietim jāatceras – uroloģiska rakstura problēmas nav normāls novecošanas simptoms vīrietim, bet gan saslimšana, kuru nepieciešams ārstēt. Ja nevar saņemties sevis dēļ, tad dariet to savas sievas, mātes un bērnu dēļ," situāciju komentē Latvijas Urologu asociācijas biedrs, urologs Pēteris Vaganovs. Lai izglītotu un veicinātu vīriešu informētību par prostatas vēža simptomiem un ārstēšanas iespējām, vakara gaitā ikviens stiprā dzimuma pārstāvis varēs izpildīt veselības testu, lai noskaidrotu savu veselības stāvokli.
"Arī šogad vēlamies turpināt iesākto tradīciju un aktualizēt vīriešu veselības jautājumus – ir būtiski runāt par šo problēmu regulāri. Kaut arī Latvijas vīri ir spēcīgi un vīrišķīgi, nereti veselības jautājumi tiek aizmirsti vai kautrīgi noklusēti. Tādēļ svarīgi ir iesaistīties arī ģimenes locekļiem – iedrošiniet sev mīļos vīriešus rūpēties par sevi," par Ūsu mēneša nozīmību stāsta "Dinamo Rīga" runasvīrs Armands Simsons.
Lai fanus pirms spēles sagatavotu vīrišķīgajai hokeja cīņai, sākot no plkst. 19:00, "Arēnā Rīga" ikviens apmeklētājs būs aicināts piedalīties atraktīvā erudīcijas spēlē par vīriešu veselību un ūsām, savukārt ūsainākie fani līdz pat otrajam periodam, īpaša konkursa ietvaros, varēs palielīties ar savu ūsu diženumu. Lepnākās ūsas tiks noteiktas vairākās kategorijās, un konkursa uzvarētāji saņems balvas no Ūsu mēneša dāsnajiem atbalstītājiem "Lumberjack Barbershop" un "Rīgas Bārddziņa". "Sakoptas ūsas un bārda simbolizē vīrišķīgu spēku un briedumu. Taču tikpat svarīga ir arī katra vīrieša veselība, tādēļ esam gandarīti, ka ar savu ikdienas darbu, kas vienlaikus ir arī mūsu kaislība, varam iesaistīties Ūsu mēneša aktivitātēs," stāsta "Rīgas Bārddzinis" īpašnieks Kārlis Zemgalietis.
Spēles laikā arēnā darbosies "Lumberjack Barbershop" mobilā frizētava, kurā meistars demonstrēs savas filigrānās prasmes un interesentiem piedāvās izmantot iespēju pašiem sēsties krēslā un iegūt jaunu ūsu formu. "Ūsu mēnesis ir lieliska iespēja runāt par sabiedrībā nozīmīgām problēmām atraktīvā veidā. Atbalstot tā aktivitātes, arī mēs dodam savu artavu vīriešu veselības veicināšanā. Patīkami, ka atbalstu varam sniegt, darot to, ko vislabāk protam – padarot vīriešus koptus un skaistus," savu viedokli pauž "Lumberjack Barbershop" līdzīpašnieks Aleksejs Kozlovs.
Kopš 2013. gada "Latvijas Urologu asociācija" sadarbībā ar "Dinamo Rīga", "Ūsu mēnesī" aicina visus Latvijas vīriešus pievērst uzmanību savai prostatas veselībai un veikt nepieciešamās veselības pārbaudes. Kā liecina pēdējie "Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) statistikas dati par 2014. gadu, ar prostatas vēža simptomiem pērn tika diagnosticēti 1123 jauni pacienti, savukārt nāves gadījumu skaits sasniedza rekordlielu skaitli – 409.
Lai risinātu šo problēmu, "Latvijas Urologu asociācija" decembrī turpinās bezmaksas urologu vizītes Latvijas lauku reģionos, lai ikvienam interesentam sniegtu iespēju saņemt ārsta konsultāciju. 4. decembrī ārsti viesosies Preiļu Slimnīcā, 9. decembrī Ērgļu Slimnīcā, bet 11. decembrī Daudzevas pagasta mājā.
Par "Movembra" kampaņu
"Movembra" ideja ir dzimusi 2004. gadā Melburnā, Austrālijā, kad divi draugi, apspriežot aktuālākās modes tendences, nolēma atsākt ūsu audzēšanas praksi un to darīt tieši novembrī. Par godu šai aktivitātei draugi mēnesi pārsauca par "Movembri" - Mo angļu valodā ir saīsinājums no vārda "moustache" jeb ūsas. Iedvesmojoties no drauga mātes, kura vāca ziedojumus krūts vēža ārstēšanai, abi draugi nolēma kampaņu veltīt vīriešu veselībai un prostatas vēzim. Tāpat tika izstrādāti noteikumi un "Movembra" vadlīnijas, kas šodien joprojām ir spēkā. Abi draugi izsūtīja e-pastu ar nosaukumu "Vai esi pietiekami vīrišķīgs, lai būtu vīrietis?" un 2004. gadā šo izaicinājumu pieņēma 30 vīrieši, bet desmit gadus vēlāk – 2014. gadā jau 4 miljoni ūsu audzētāji pievērsuši sabiedrības uzmanību vīriešu veselības jautājumiem.