Darbību gatavojas uzsākt viseiropas medicīnas TV
Kompānijas Johnson & Johnson, Novartis, Pfizer un Procter & Gamble grasās drīzumā startēt viseiropas medicīniska TV kanāla pilotversiju. Kā ziņo Pasaules reklāmas izpētes centra portāls Warc.com, šāda kanāla izveide ir daļa no kampaņas, kuras mērķis ir pārliecināt Eiropas Savienību atcelt bezrecepšu zāļu reklāmas ierobežojumus.
Kanāla nosacītais nosaukums ir Eiropas pacientu informācijas kanāls, jeb EPIC. Šim projektam ir arī pretinieki, kas uzskata, ka tā galvenais mērķis ir maksimāli palielināt farmācijas kompāniju ieņēmumus, pārliecinot patērētājus par zāļu lietošanas minimālu risku un blakņu neesamību.
Jaunā kanāla parādīšanās ir saistīta ar farmācijas kompāniju nepieciešamību apiet Rietumu pasaulē pastāvošos nopietnos ierobežojumus to produkcijas virzīšanai tirgū. Medicīnas sabiedrība allaž ir pretojusies un pretojas tiešai zāļu reklāmai, kas orientēta uz gala patērētāju. Šveicē ir aizliegts reklamēt ārstniecības līdzekļus radio un televīzijā. Medicīniskā reklāma ar likumu ir ierobežota lielākajā daļā ES valstu, kā arī Latvijā.