Austrumu slimnīca aicina pacientus dalīties ar pieredzi un skaidro atsauksmju, ieteikumu un sūdzību iesniegšanas kārtību
Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) galvenās prioritātes nemainīgi ir pacientu drošība, cieņpilna attieksme un ārstēšanas kvalitāte. Lai nodrošinātu pacientu iesaisti un uzlabotu pakalpojumu kvalitāti, Austrumu slimnīca ir sakārtojusi un sistematizējusi atsauksmju, ieteikumu, sūdzību un pateicību iesniegšanas kārtību, aicinot pacientus regulāri sniegt slimnīcai atgriezenisko saiti par saņemto aprūpi vai citiem jautājumiem. Tikai mijiedarbībā ar pacientiem un darbiniekiem slimnīca var uzlabot aprūpi, paaugstināt pakalpojumu kvalitāti un veicināt drošu vidi.
Austrumu slimnīcas pacientu pieredzes speciālisti ir sakārtojuši un sistematizējuši atsauksmju, ieteikumu, sūdzību un pateicību iesniegšanas kārtību. Iesniegtās atsauksmes un sūdzības palīdz slimnīcai:
- ātri pamanīt problēmas un tās risināt;
- novērst kļūdas un veicināt labāku ārstēšanas pieredzi;
- saprast, kur slimnīcas sistēma strādā efektīvi, bet kur vajadzīgas izmaiņas;
- nodrošināt, ka katra pacienta viedoklis tiek dzirdēts un ņemts vērā;
- analizēt tendences un plānot izmaiņas pakalpojumu kvalitātē.
“Austrumu slimnīca ir pateicīga ikvienam pacientam, kas dalās ar savu pieredzi, – mums tas ir ļoti svarīgi. Ikviens pacientu ierosinājums, komentārs, sūdzība vai pateicība ir vērtīgs instruments mūsu slimnīcas pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Mūsu uzdevums ir nodrošināt, lai katrs pacients tiktu uzklausīts, aprūpēts un cienīts,” uzsver Austrumu slimnīcas pacientu pieredzes vadītāja Baiba Iskrova.
Atsauksmes un ieteikumi
Pacientu komentāri, idejas un pateicības palīdz slimnīcai identificēt iespējas kvalitātes uzlabošanai. Atsauksmes var būt gan vienkāršas – viena teikuma komentārs vai ideja –, gan detalizētākas. Tās var iesniegt:
- tiešsaistes formā https://aslimnica.lv/atsauksme/,
- pacientu pieredzes aptaujās (PREMs) https://aslimnica.lv/pacientu-pieredze/,
- e-pastā (aslimnica@aslimnica.lv),
- personīgi stacionāru klientu apkalpošanas centros vai sūtot pa pastu: Hipokrāta iela 2, Rīga, LV-1079.
Sūdzības par veselības aprūpes kvalitāti
Sūdzība ir rakstisks iesniegums, kurā pacients vai viņa pārstāvis pauž iebildumus par saņemto aprūpi, pakalpojumu organizāciju, drošību, komunikāciju vai rēķiniem. Sūdzības tiek reģistrētas, analizētas un izvērtētas pēc būtības, nodrošinot risinājumu iespēju robežās – piemēram, sniedzot paskaidrojumu, veicot korektīvas darbības vai uzlabojot procesus.
Lai iesniegums tiktu apstrādāts precīzi, tajā jānorāda: vārds, uzvārds, personas kods vai identifikators, kontaktinformācija, notikuma datums un vieta, iesaistītās personas, situācijas apraksts, sagaidāmā reakcija un vēlamā atbildes forma (“vēlos rakstisku atbildi” vai “informācijai – atbildi neprasu”).
Vienlaikus Austrumu slimnīca uzsver, ka slimnīca izskata arī anonīmus ziņojumus, tie tiek analizēti tiktāl, ciktāl tas iespējams bez personu datiem.
Tās var iesniegt:
- ar drošu elektronisko parakstu parakstītas: uz e-pasta adresi aslimnica@aslimnica.lv vai oficiālo elektronisko adresi;
- tradicionāli parakstītā vēstulē: pa pastu vai personiski iesniedzot klientu apkalpošanas centros.
Papildu informācija un datu aizsardzība
Visa saņemtā informācija Austrumu slimnīcā tiek apstrādāta saskaņā ar Latvijas normatīvajiem aktiem un Eiropas Vispārīgo datu aizsardzības regulu (GDPR). Informācija par veselības stāvokli vai citi sensitīvi dati tiks izpausti tikai tiesiskās kārtības noteiktajām personām vai ar pacienta piekrišanu.
Pacientu sniegtā atgriezeniskā saite ir neatsverams resurss, kas palīdz Austrumu slimnīcai ieviest jauninājumus, pilnveidot ikdienas procesus un nodrošināt aprūpi, kas arvien vairāk tiek pielāgota katra pacienta vajadzībām.
Detalizētāk iepazīties ar pacientu atsauksmju, ieteikumu un sūdzību iesniegšanas iespējām Austrumu slimnīcā iespējams šeit.