medicine.lv skaitļos

Lietotāji online236
Aktīvie uzņēmumi12755
Nozares raksti12025
Ekspertu atbildes21477
Attieksme pret pacientu patlaban ir īpaši nozīmīga : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Attieksme pret pacientu patlaban ir īpaši nozīmīga

Laikā, kad ekonomiskā krīze smagi skārusi arī veselības aprūpes sistēmu, patīkami dzirdēt pozitīvas ziņas: Latvijas pacientu organizācijas atzinīgi novērtējušas vairākas veselības aprūpes iestādes, piešķirot tām nosaukumu "Pacientiem draudzīga ārstniecības iestāde".

Pirmoreiz Latvijā šovasar šādu nomināciju un apbalvojumus – goda rakstus un durvju plāksnītes – saņēmušas trīs ārstniecības iestādes: veselības klīnika "Premium Medical" Rīgā, Zemgales veselības centrs Jelgavā un Vidzemes slimnīca Valmierā.

"Katra no nominētajām ārstniecības iestādēm pārstāv savu jomu", stāsta konkursa iniciatore Iveta Neimane, Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācijas SUSTENTO Veselības politikas koordinatore. Kad pagājušogad SUSTENTO vērsās pie Veselības ministrijas ar ierosmi rīkot konkursu, kurā noteiktu pacientiem draudzīgākās ārstniecības iestādes, iecere bija izvērtēt tās pa atsevišķām grupām – slimnīcas, veselības centrus jeb bijušās poliklīnikas, privātās klīnikas un ārstu prakses. Laika gaitā ideja par ārstu praksēm bija jāatmet, jo lielākā daļa no ārstiem nomā telpas veselības centros un privātās klīnikās. Rezultātā nominācijas piešķirtas kategorijās "Pacientam draudzīgākā slimnīca Latvijā", "Pacientam draudzīgākā poliklīnika Latvijā" un "Pacientam draudzīgākā privātā ārstniecības iestāde Latvijā".

I. Neimane skaidro, ka pacientiem draudzīgas vides noteikšanas kritēriji un principi ir bijuši vienkārši un katram labi saprotami: informācijas un vides pieejamība, kā arī labvēlīgs psiholoģiskais klimats. SUSTENTO, uzaicinot ārstniecības iestādes piedalīties konkursā, izsūtīja vēstules ar pārbaudes jautājumiem un skaidrojumiem, ko saprast ar katru no minētajiem kritērijiem. Tā, piemēram, informācijas pieejamību nosaka, vai ziņas par ārstu pieņemšanas laikiem un izmeklējumiem atrodama pie reģistratūras un lielākajās iestādēs arī pie attiecīgā kabineta, vai informācija izvietota acu augstumā un vai burtu lielums ir atbilstošs arī cilvēkiem ar redzes problēmām, vai teksts ir pacientiem viegli saprotams u.tml.

Banner 280x280

Rēķināmies ar pacientu laiku
"Ir liels gods vieniem no pirmajiem Latvijā saņemt šādu atzinību, mums tā ir ļoti augsta latiņa," atzīst pirms pusotra gada atvērtās veselības klīnikas "Premium Medical" vadītāja Signe Dauškane-Platace, kuru daudzi vēl atceras kā bijušo Latvijas Pacientu tiesību biroja dibinātāju un ilggadējo vadītāju. S. Dauškane-Platace skaidro, ka jau privātās klīnikas izveidošanas pirmsākumos mērķis bijis rūpēties ne vien par to, lai ikviens klīnikas apmeklētājs saņemtu augsti profesionālu ārstu sniegtos medicīniskos pakalpojumus, bet arī teicamu apkalpošanu un servisu.

"Laikā, kad valsts apmaksātie medicīnas pakalpojumi sarūk un pieaug pacientu līdzmaksājumi, cilvēki sāk izvērtēt, kurai ārstniecības iestādei uzticēt savas veselības aprūpi. Priekšroka būs tām, kas izrādīs labvēlīgu, pacienta veselībā ieinteresētu attieksmi un rēķināsies ar pacienta vajadzībām. Mūsu klīnikas klientiem ir ļoti svarīgi, lai iepriekš pierakstoties pie speciālista, viņi norādītajā laikā arī tiktu pieņemti, lai nebūtu kā citviet jāskaidrojas ar garās rindās sēdošiem apmeklētājiem. Tāpēc mūsu pacientu vidū ir ne vien rīdzinieki, bet arī citu Latvijas pilsētu iedzīvotāji. Viņi saprot, ka ekonomija būs pat ceļā pavadītais laiks, jo tiks pieņemti norādītajā stundā. Pacientiem arī jābūt pārliecinātiem, ka ārsts viņus neizmeklēs steigā, bet pilnībā atvēlēs izmeklējumam paredzēto laiku, tāpēc mēs pacientus informējam gan par pakalpojumu izmaksām, gan arī par vizītes ilgumu, kāds tiem paredzēts. Tāpat pašsaprotami, ka uzgaidāmajās telpās jāvalda mājīgai gaisotnei, lai mūsu darbinieki ikvienu sagaidītu ar smaidu un labvēlīgu attieksmi," stāsta "Premium Medical" vadītāja.

Uzlabojumi neprasa lielus ieguldījumus
"Diemžēl vēl aizvien ārstniecības iestāžu apmeklētājiem, arī tiem, kuriem pat nav īpašu vajadzību pārvietoties ratiņkrēslā un līdz ar to izmantot speciālu aprīkojumu, jāizjūt psiholoģiska spriedze, jo reģistratūrās jāizstāv garas rindas, uzgaidāmajās telpās nepietiek vietas, kur apsēsties, iepriekšējā pieraksta laiks nesakrīt ar ārsta pieņemšanas laiku, nav skaidra informācija par pakalpojumu cenām, apmaksas kārtību, tualetes ir aizslēgtas vai par maksu, nav pieejams ūdens u.tml.  Tāpēc iesākumā, veicot pacientu aptauju, nācās uzklausīt daudz negatīvu atsauksmju, tikai ar laiku sāka pamanīt arī pozitīvo," norāda SUSTENTO pārstāve I. Neimane.

"Lai redzamā vietā izvietotu informāciju un norādes, nav nepieciešami milzu ieguldījumi. Arī tad, ja jāierīko invalīdiem paredzētu tualeti, reizēm ir jānojauc tikai plāna starpsieniņa – tas nemaksā gandrīz neko, nemaz nerunājot par draudzīgu personāla attieksmi pret ārstniecības iestādes apmeklētājiem." Viņu patīkami pārsteidzis fakts, ka, piemēram, Vidzemes slimnīcā korpuss, kur izvietota iestādes administrācija, bijis mazāk remontēts nekā pacientiem atvēlētās telpas. "Parasti jau ir pretēji – uzlabojumus sāk ar administrācijas galu," novērojusi I.Neimane.

Pacientu organizācijas ir gatavas konkursu par pacientam draudzīgākās ārstniecības iestādes nomināciju rīkot arī turpmāk, lai vienkāršie vērtējuma kritēriji kļūtu pašsaprotami un plāksnītes ar attiecīgu uzrakstu rotātu arvien vairāk medicīnas iestāžu. Esot radusies ideja novērtējumā iesaistīt arī aptiekas, tā veicinot arī zāļu tirgotavas vairāk parūpēties par apmeklētāju vajadzībām.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Testa rezultāti: Protivity Ultra – spēkam, veselībai un enerģijai

Testa rezultāti: Protivity Ultra – spēkam, veselībai un enerģijai

Martā Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja testēt "Protivity Ultra" – sabalansētu aminoskābju kompleksu, kas palīdz papildināt olbaltumvielu deficītu, paātrināt muskuļu atjaunošanos un palielināt izturību. 

"Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvā izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos.

Testa rezultāti: Acorus Balance Collagen – kolagēns Tavam skaistumam un veselībai!

Testa rezultāti: Acorus Balance Collagen – kolagēns Tavam skaistumam un veselībai!

Martā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Dabas Tēja" piedāvāja izmēģināt "Acorus Balance Collagen" komplektu skaistumam un veselībai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes