Asociācija: Latvijas iedzīvotāju ikgadējie kosmētikai atvēlētie tēriņi ir viszemākie Eiropā

Asociācija: Latvijas iedzīvotāju ikgadējie kosmētikai atvēlētie tēriņi ir viszemākie Eiropā

Rīga, 23.apr., LETA. Latvijas iedzīvotāji kosmētikai gadā vidēji tērē 81 eiro, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropā, aģentūru LETA informēja Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijā (LAKRA).

Tāpat, salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvijas iedzīvotāji kosmētikai atvēl mazāk līdzekļu.

Atbilstoši "Colipa Market Performance" datiem, Eiropā viens iedzīvotājs gadā kosmētikai tērē aptuveni 134 eiro. Visvairāk par kosmētiku maksā Šveices iedzīvotāji – divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā.

Līdzīgi kā Eiropā, Latvijā vadošā produktu kategorija ir ādas kopšanas līdzekļi, bet mazāku īpatsvaru ieņem dekoratīvā kosmētika.

LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere atzīmēja, ka izdevumus par kosmētiku ietekmē produktu cena un iedzīvotāju pirktspēja konkrētajā valstī. "Tajā pašā laikā dati rāda, ka citu valstu iedzīvotāji daudz biežāk izvēlas sevi palutināt, iegādājoties dažādus kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļus. Arī Latvijā mēs arvien biežāk varam novērot, ka cilvēki atvēl papildu līdzekļus kosmētikas iegādei, pievēršot lielāku uzmanību tās kvalitātei, produktu sastāvam un izcelsmes valstij. Par to liecina gan kosmētikas tirgus pieaugums, gan arī pirktspējas palielināšanās pēdējo gadu laikā," uzsvēra Plaude-Rēlingere.

Viņa skaidroja, ka Eiropas iedzīvotāju pirktspēja un vēlme atlicināt līdzekļus kosmētikas iegādei ir liels stimuls ražotājiem, tādēļ konkurence par patērētājiem Eiropā ir ļoti liela. "Šajā tirgū konkurē ne tikai Eiropas ražotāji, bet arī citu pasaules reģionu kompānijas. Piemēram, 80% no sava eksporta ASV, Ķīnas un Japānas kosmētikas ražotāji novirza uz lielākajām Eiropas valstīm – Liebritāniju, Franciju, Vāciju, Spāniju un Itāliju. Atšķirīgā iedzīvotāju pirktspēja ir arī stimuls Latvijas kosmētikas ražotājiem doties ārpus Latvijas robežām un savu produkciju piedāvāt ārvalstu patērētājiem," atzīmēja LAKRA valdes priekšsēdētāja.

LAKRA, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām, ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – "Madara Cosmetics", "Bio2You", "Stenders", "Kinetics Nail Systems", "Cosmetic Lab" un Plaude-Rēlingere. Asociācijā pārstāvēto ražotāju kopējais apgrozījums ir vismaz 20 miljoni eiro, un aptuveni 80% no saražotās produkcijas asociācijas biedri eksportē.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

MFD Veselības grupa: No ceļojuma līdz rūpēm par veselību Māmiņu kongresā 2019

MFD Veselības grupa: No ceļojuma līdz rūpēm par veselību Māmiņu kongresā 2019

Arī šogad MFD Veselības grupa atbalsta kā ģenerālsponsors Māmiņu kongresu 2019, piedāvājot lielisku iespēju saņemt dažādu speciālistu konsultācijas

Dzemdes mioma un tās ārstēšanas iespējas, saglabājot dzemdi

Dzemdes mioma un tās ārstēšanas iespējas, saglabājot dzemdi

Dzemdes mioma (fibroma, mezgls) ir visbiežāk sastopamais labdabīgais dzemdes veidojums sievietēm. Ja mezgls rada sūdzības, ir nepieciešama ārstēšana, un tās veida izvēle ir īpaši svarīga sievietēm, kas plāno grūtniecību. Šādos gadījumos izvēles ārstēšanas metode ir laparoskopiska vai histeroskopiska mezgla izņemšana jeb miomektomija. Laparoskopisku un histeroskopisku miomektomiju, kas ir dzemdi saglabājoša operācija, Dr. Juris Vītols veic jau kopš 1998. gada.

Video

Produktu testi

Testa rezultāti: "Gold-Vit® D3 4000 Fast" mutē šķīstošas tabletes ar ābolu garšu

Testa rezultāti: "Gold-Vit® D3 4000 Fast" mutē šķīstošas tabletes ar ābolu garšu

Oktobrī un novembrī medicine.lv sadarbībā ar vitamini.lv piedāvāja testēt jaunākās paaudzes D3 vitamīnu mutē šķīstošu tablešu veidā – "Gold Vit® D3 4000 Fast".

Testa rezultāti: GoImmune STRONG – organisma spēcināšanai vīrusu laikā

Testa rezultāti: GoImmune STRONG – organisma spēcināšanai vīrusu laikā

Oktobrī medicine.lv sadarbībā ar SIA "Silvanols" piedāvāja testēt uztura bagātinātāju imunitātes stiprināšanai GoImmune STRONG.

Testa rezultāti: "Dr. Pakalns Select Easy Breathe"

Testa rezultāti: "Dr. Pakalns Select Easy Breathe"

Oktobrī medicine.lv sadarbībā ar zīmolu "Dr. Pakalns Select" piedāvāja testēt produktus, kas ir noderīgi saaukstēšanās gadījumā - "Easy Breathe" pulveri karstā dzēriena pagatavošanai un "Easy Breath Oterino Ointment" ziedi ar eikaliptu un piparmētru elpceļu labsajūtai.

Uzņēmējs runā

Vienas dienas kontaktlēcas visdažādākajiem gadījumiem

vienas_dienas

Vienas dienas kontaktlēcas ir zelta vidusceļš gan no ērtības, gan veselības viedokļa, tāpēc tās izvēlas ne tikai aktīva dzīves stila piekritēji un vienmēr steidzīgie cilvēki, bet arī tie, kuriem brilles un ikdienas lietošanas kontaktlēcas sagādā diskomfortu.