Asociācija: Latvijas iedzīvotāju ikgadējie kosmētikai atvēlētie tēriņi ir viszemākie Eiropā

Asociācija: Latvijas iedzīvotāju ikgadējie kosmētikai atvēlētie tēriņi ir viszemākie Eiropā

Rīga, 23.apr., LETA. Latvijas iedzīvotāji kosmētikai gadā vidēji tērē 81 eiro, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropā, aģentūru LETA informēja Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijā (LAKRA).

Tāpat, salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvijas iedzīvotāji kosmētikai atvēl mazāk līdzekļu.

Atbilstoši "Colipa Market Performance" datiem, Eiropā viens iedzīvotājs gadā kosmētikai tērē aptuveni 134 eiro. Visvairāk par kosmētiku maksā Šveices iedzīvotāji – divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā.

Līdzīgi kā Eiropā, Latvijā vadošā produktu kategorija ir ādas kopšanas līdzekļi, bet mazāku īpatsvaru ieņem dekoratīvā kosmētika.

LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere atzīmēja, ka izdevumus par kosmētiku ietekmē produktu cena un iedzīvotāju pirktspēja konkrētajā valstī. "Tajā pašā laikā dati rāda, ka citu valstu iedzīvotāji daudz biežāk izvēlas sevi palutināt, iegādājoties dažādus kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļus. Arī Latvijā mēs arvien biežāk varam novērot, ka cilvēki atvēl papildu līdzekļus kosmētikas iegādei, pievēršot lielāku uzmanību tās kvalitātei, produktu sastāvam un izcelsmes valstij. Par to liecina gan kosmētikas tirgus pieaugums, gan arī pirktspējas palielināšanās pēdējo gadu laikā," uzsvēra Plaude-Rēlingere.

Viņa skaidroja, ka Eiropas iedzīvotāju pirktspēja un vēlme atlicināt līdzekļus kosmētikas iegādei ir liels stimuls ražotājiem, tādēļ konkurence par patērētājiem Eiropā ir ļoti liela. "Šajā tirgū konkurē ne tikai Eiropas ražotāji, bet arī citu pasaules reģionu kompānijas. Piemēram, 80% no sava eksporta ASV, Ķīnas un Japānas kosmētikas ražotāji novirza uz lielākajām Eiropas valstīm – Liebritāniju, Franciju, Vāciju, Spāniju un Itāliju. Atšķirīgā iedzīvotāju pirktspēja ir arī stimuls Latvijas kosmētikas ražotājiem doties ārpus Latvijas robežām un savu produkciju piedāvāt ārvalstu patērētājiem," atzīmēja LAKRA valdes priekšsēdētāja.

LAKRA, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām, ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – "Madara Cosmetics", "Bio2You", "Stenders", "Kinetics Nail Systems", "Cosmetic Lab" un Plaude-Rēlingere. Asociācijā pārstāvēto ražotāju kopējais apgrozījums ir vismaz 20 miljoni eiro, un aptuveni 80% no saražotās produkcijas asociācijas biedri eksportē.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīnam ir pretiekaisuma, pretvīrusu un antibakteriālās īpašības, antioksidantīva, antimutagēna darbība, spēja mazināt holesterīna līmeni asinīs, uzlabot aknu un nieru darbību, kā arī citas darbības, ko var izmantot cilvēka atveseļošanai. Tāpat betulīnam ir liels potenciāls kosmētikas nozarē un ādas slimību ārstēšanā.

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

2018./2019. mācību gadā aicinām pieteikties izglītojamos Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā licencētās speciālās pamatizglītības programmās – izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām, ar mācīšanās traucējumiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem, ar garīgās attīstības traucējumiem; speciālās pirmsskolas izglītības programmā izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī pamatizglītības programmā.

Video

Produktu testi

GoImmune lollipops – dabas iedvesmota kāruma izvēle imunitātei

GoImmune lollipops – dabas iedvesmota kāruma izvēle imunitātei

Augustā medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas kompāniju Silvanols piedāvā testēt GoImmune lollipops - sūkājamas ledenes imunitātes stiprināšanai.

Testa rezultāti: OSHADHI izsmidzināms piparmētras ziedūdens / hidrolāts

Testa rezultāti: OSHADHI izsmidzināms piparmētras ziedūdens / hidrolāts

Jūnijā medicine.lv piedāvāja testēt OSHADHI izsmidzināmo piparmētras ziedūdeni/hidrolātu.

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Maijā un jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bernadeta" piedāvāja testēt Oshadhi tējas koka ēterisko eļļu.

Uzņēmējs runā