Ar sociālo kampaņu centīsies veicināt jaunu cilvēku iesaisti asinsdonoru kustībā
Rīga, 20.aug., LETA. Valsts asinsdonoru centrs (VADC) sadarbībā ar Latvijas Radio sāk sociālo kampaņu, kuras mērķis ir veicināt asinsdonoru kustības attīstību Latvijā, iesaistot tajā arvien jaunus cilvēkus, aģentūru LETA informēja centra pārstāve Ilze Bergmane.
Pēc viņas paustā, sociālā kampaņa saistīta ar ieceri uzturēt asins krājumus, kas glābj negadījumos cietušo vai saslimušo līdzcilvēku dzīvības.
Kā skaidroja VADC vadītāja Egita Pole, Latvijā pirmo reizi persona asins dodas ziedot vidēji 29 gadu vecumā, bet pēdējo piecu gadu laikā vidējā donora vecums mūsu valstī ir palielinājies par pieciem gadiem no 31,3 līdz 36,5 gadiem.
Pole norāda, ka šī iemesla dēļ nepieciešams meklēt citus uzrunas un komunikācijas kanālus, lai jauniešos radītu šo sociālās atbildības sajūtu, kas līdzšinējai donoru paaudzei likusies pašsaprotama. "Tieši jaunieši ir stabilas donoru kustības nākotne, tāpēc VADC ar Latvijas Radio atbalstu uzrunā sabiedrību un aicina aizdomāties par to, cik nepieciešami un pašsaprotami ir ziedot asinis," uzsvēra Pole.
Kampaņas laikā tapuši četri sociālie paziņojumi, kuri skanēs Latvijas Radio ēterā no šodienas līdz 31.augustam. Paziņojumu pamatā ir reāli stāsti, kas aicina apzināties, ka "visai Latvijai ir viena asinsrite un VADC krājuma veidošana ir sabiedrības kopīgs uzdevums".